Indalen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door popje, 26 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Hoi meiden.

Heb een vraagje.
    Ben nu 36 weken en 4 dagen zwanger. Het kindje is nog niet ingedaald. Nu moet ik naar de Gyn. Het is mijn eerst kindje.
    Hoe zat het bij jullie?
    Moet ik me zorgen maken omdat het kindje nog niet is ingedaald?
    Met hoeveel weken was bij jullie eerste kindje ingedaald?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nee hoor je hoeft je geen zorgen te maken. T is zelfs zo dat t kindje tijdens de bevalling nog kan indalen. No worry's dus!

3. Siem

Siem Actief lid

7 apr 2007
    399
    0
    0
    je hoeft je geen zorgen te maken,
    bij mij is de baby ook nu pas aan het indalen ;)

4. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Alleen als je vliezen breken, moet je proberen vrij snel naar huis te gaan en te gaan liggen, anders kan de navelstreng uitzakken.

5. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Bij mij was de kleine ook nog niet ingedaald toen mijn vliezen braken. Ik ben op bed gaan liggen en de verloskundige heeft toen vast gesteld dat de kleine door het vreken van mijn vliezen was ingedaald. Dus je hoeft je nog geen zorgen te maken.

6. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Aha oke,

Maar nu moet ik dinsdag wel naar het ziekenhuis. Gaan ze een echo maken kijken af het kindje wel door mijn bekken past of zo...

7. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Hier nog eentje..
    Bij mij was de kleine vorige week ook nog niet ingedaald. Moet dinsdag weer naar verloskundige.
    Ben benieuwd. Maar begreep idd dat beebjes nog kunnen indalen tijdens de weeen.

Britt

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Bij mij is de baby ook nog niet ingedaald en ik ben ook bij de gyn. geweest.
    Met een echo heeft hij gekeken of er iets in de weg ligt, maar er was niks aan de hand.
    Ik ga er maar van uit dat de baby tijdens de bevalling indaalt...

Groetjes, Anakin.

9. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Ik had altijd begrepen dat je direct moest gaan liggen. Ik weet het niet zeker hoor, want mijn dochter was met 32 weken al ingedaald en ook deze lijkt weer ingedaald (kan bij een tweede natuurlijk nog terug schieten).

10. aafje87

aafje87 Actief lid

11 jan 2007
    223
    0
    0
    ICT Medewerkster
    Voorburg
    Niets vrij snel naar huis! Je moet direct plat gaan liggen en de VK bellen!(als de navelstreng eerder doorzakt als het kind kan het kindje stikken en doodgaan) Die van mij is niet meer ingedaald(ik heb een draakje in mijn buik, hij was ingedaald maar daar is hij terug uitgekomen en zit sinds een week of 2/3 weer hoog en droog)
    Ik heb al een consult gehad met de Gyn(gebeurt ongeveer met 38-39 weken), er is met de echo gekeken of er niets voorlag waardoor het niet kon indalen. Overgens was dat bij mij alleen maar een formaliteit aangezien de kleine al een keer is ingedaalt.

Houd er wel rekeing mee dat als er om wat voor een reden dan ook moet worden ingegrepen en het kindje gehaald moet worden(bij zwangerschapsvergifteging bijvoorbeeld) dat er een grote kans is dat het een keizersnee wordt.(Er kleven grote risico's aan het inleiden terwijl het kind nog niet is ingedaald)

Door verschillende problemen de laatste weken zit ik op het moment in overleg met de VK en de Gyn over eerder halen, maar toen kwam bovenstaande dus aan het licht, bij ons leiden ze dus eigenlijk niet in als het kind nog niet is ingedaald.(en zit ik waarschijnlijk aan een keizersnee vast) Of het kindje moet heel snel indalen.

11. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Ah, toch een antwoord op mijn vraag. Haha, ik weet dat ik altijd bang was dat zoiets dan precies in de supermarkt gebeurde ofzo... Hihi. Heb het overigens nog nooit meegemaakt dat dit bij iemand gebeurde waar ik bij stond ofzo.

12. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Hier een klein verslagje:

Kom net uit het ziekenhuis vandaan. Waarom het kindje nog niet is ingedaalt.

Wachten wachten wachten wat een drukte zeg.

Eerst een echo gehad. Het kindje heeft een normaal formaat nu. Hoofdje niet te groot, kindje niet te groot. Het kindje ligt zelfs 4 dagen tot 1 week op achter. Dat is niet de rede waarom het nog niet is ingedaalt. Mijn bekken is ook ruim genoeg voor een normale bevalling.

Hobbes was wel erg druk bezig, draaide veel en liet zich niet zien. Ze kon ook zien dat Hobbes een beetje haartjes had op het hoofdje. Was wel grappg. Ze kon moeilijk meten hoe lang Hobbes nu zal zijn. Maar het bovenbeentje is 6.6 centimeter en weegt tussen 2400 en 2500 gram. Met de geboorte schatten ze dat het 6 á 6,5 pond zou zijn.

Moet nu gewoon afwachten tot het wel is ingdaalt. Moet nu wel in het ziekenhuis bevallen als het nog niet is ingedaalt en /of mijn vliezen breken

13. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Leuk om je kleine zo te zien dan. Gelukkig voor de rest alles goed. Tja bij ons schatten 3 personen met de echo dat t óf n dikke 7 ponder werd of zelf een kleine 8 ponder.. nou hij was 'maar' 3200 gram.. ;)

Deel Deze Pagina