4e poging iui

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Amy8, 24 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amy8

Amy8 Lid

2 apr 2016
    66
    0
    0
    Hallo dames,

2 maanden geleden heb ik nog een onderwerp geplaatst dit was de 3e iui. Nu gaan we zaterdag voor de 4e poging.

Ben benieuwd of jullie ook een ronde in gaan ? En kunnen we elkaar een beetje op de hoogte houden. Dit vond ik namelijk heel fijn!

Ik zelf heb het pco syndroom en ben 4 maanden geleden geopereerd. Een overiale drilling was nodig omdat de medicijnen niet meer aansloegen. En met succes! De hormonen slaan aan en heb nu weer een mooie follikel van 20 mm. Vandaag de pregnyl gesloten en zaterdag de iui. Weer afwachten dus. Hopelijk the lucky shot. ;)

Groetjes Amy

2. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.807
    1.626
    113
    Hoi,

Het lijkt mij wel leuk om mee te schrijven. Ik heb ook pcos en zit nu in de derde ronde met gonal f. Vandaag weer de eerste follikel meting gehad, maar er was nog geen groei. Nog even afwachten dus.

Jij zit dus weer bijna op het wachtbankje. Spannend...

3. Amy8

Amy8 Lid

2 apr 2016
    66
    0
    0
    Ja klopt morgen is het zo ver. Kijk er weer naar uit ook al zij de wacht weken ontzettend vervelend! Maar weer een kans!

Hoelang duurt het bij jou meestal voor de glonal f aan slaat? Ik heb na de operatie telkens maar 1 pen nodig :)

Groetjes

4. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    Ik wil ook wel mee kletsen. Vandaag iui-d nummer 5 gehad. Ook ik heb het pco syndroom en mijn man is onvruchtbaar vandaar dat we met donorzaad werken. Dit jaar al 3x zwanger geweest maar helaas 3xmk.

5. Amy8

Amy8 Lid

2 apr 2016
    66
    0
    0

Dus we zitten samen vanaf vandaag op het wachtbankje. Ik ook vanmiddag iui gehad. Ik ben nog niet zwanger geweest tot nu toe. Maar dat lijkt me erg zwaar al 3 keer een mk. Dan is het nog spannender die ww. Plus 3 maanden.

Gebruik jij ook pregnyl? Ik ben er deze ronde steeds zo ontzettend misselijk van en moe. Niet leuk meer !

6. Baby2017

Baby2017 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.399
    37
    48
    Vrouw
    Ik lees ook mee 🙈 Ik begin in december met mijn eerste IUI ben benieuwd hoe het allemaal in z'n werk gaat...

7. Amy8

Amy8 Lid

2 apr 2016
    66
    0
    0
    Leuk dat je mee leest en praat :) spannend voor jou dus je moet alles nog onder gaan. Als je vragen hebt dan kunnen we ze vast voor je beantwoorden. Krijg je ook medicatie?

8. Baby2017

Baby2017 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.399
    37
    48
    Vrouw
    Ik krijg IUI zonder hormonen. Verder weet ik nog niks. Ik krijg aankomende dinsdag Voorlichfing ben benieuwd.

Wat ik mij eigenlijk af vraag. Stel je hebt verklevingen in de buikholte of ergens anders. Zou de IUI wel of niet aan slaan ??

9. Amy8

Amy8 Lid

2 apr 2016
    66
    0
    0
    Volgens mij kunnen ze dat zonder kijk operatie niet zien. Alleen symptomen zouden het kunnen verklaren. Of de iui dan wel of niet aan slaat ligt aan waar de verkleving zit. Als deze in of rond de eileiders zit denk ik dat het zeker invloed kan hebben op de bevruchting en meer kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Maar ik ben geen arts :) stel deze vraag ook bij de voorlichting.

10. Baby2017

Baby2017 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.399
    37
    48
    Vrouw
    Dank je wel voor je reactie. Ik ga deze vraag zeker stelleb

11. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.807
    1.626
    113
    Wat fijn dat je aan 1 pen genoeg hebt. De eerste keer heb ik 3 weken gespoten en de vorige ronde iets meer als 2 weken (halverwege opgehoogd). Dit keer ben ik direct met een hogere dosis begonnen, dus het zou fijn zijn als het wat sneller aanslaat.

Hoe ging het gisteren? De wachtweken zijn zeker heel erg vervelend. Vindt het zelf persoonlijk de meest zware weken. Maar goed, hopelijk kunnen we elkaar er een beetje doorheen slepen :)

12. Amy8

Amy8 Lid

2 apr 2016
    66
    0
    0
    Ow ik moest in het begin ook zo lang spuiten. Voor de operatie zelfs bijna 4 weken 112 1/2 eh. En nog niks boven de 16 mm. Echt drama.
    Gisteren ging super goed. Vind het elke keer pijnloos behalve de eerste keer omdat er een verkeerde eendenbek werd gebruikt. Voelde wel tot savonds me baarmoeder een beetje tintelen een gek gevoel. En wat krampen. Maar dat is normaal.
    En fijn idd dat we elkaar er doorheen kunnen slepen. Was al op de kalender aan het kijken wanneer ik mag testen. Dat is dus pas 10 dec. Heel ver weg. Maar ik moet gelukkig veel werken dan scheelt.

Tot gisteren voelde ik ook nog druk op mijn linker eierstok maar vanacht liep dat erg op en ineens weg. Dus denk de eisprong te hebben gehad. Voel me ook super goed vandaag wel snel huilen enzo maar dat komt door de medicijnen haha!
    Heb jij daar ook last van ?

13. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.807
    1.626
    113
    Super dat die operatie zo'n effect heeft gehad zeg. Ja ik ben met de medicijnen ook super emotioneel. Word af en toe helemaal gek van mezelf (en mijn man van mij) :D

Heb je de operatie gehad omdat je slecht op de medicijnen reageerde, of had het een andere reden?

14. Nienid

Nienid Actief lid

13 jan 2016
    216
    68
    28
    Als je HSG soepel is verlopen zou je je volgens mij niet zo'n zorgen hoeven maken over verklevingen. Bij mij lukte de HSG niet dus ik kreeg een kijkoperatie maar daar bleek uiteindelijk niets mis mee te zijn en tijdens de operatie vulden de eileiders zich wel gewoon.

Uiteindelijk na een half jaar nog geen succes dus afgelopen maand ons eerste IUI traject gehad en helaas vanochtend te weten gekomen dat deze niet positief is verlopen.

Omdat er geen "problemen" te vinden zijn ben ik gelijk op IUI met stimulatie gezet. In de eerste ronde na 7 dagen Menopur 75ie prikken al op dag 11 een follikel van 19mm. Op dag 13 de IUI gehad, maar nu vandaag dus toch ongesteld geworden helaas... :(

Nu dus wachten op een telefoontje voor echo afspraak en wanneer ik weer mag beginnen met prikken voor de nieuwe ronde met nieuwe kansen ;)

15. Katje77

Katje77 Actief lid

11 dec 2015
    498
    33
    28
    Hoi

Even een hart onder de riem steken;
    Bij mij was de derde IUI raak.
    De 4e eisprong zeg maar. Ik begon de hoop ook erg te verliezen gezien er de helft van de tijd de clomid of gonal niet werkte. De combinatie van de twee heeft me de laatste cyclus nu een zwangerschap opgeleverd... Had het zelf NOOIT gedacht en was redelijk negatief...
    Ik hoop dat het hoop mag geven en dat het snel raak is bij jullie allemaal.

16. Amy8

Amy8 Lid

2 apr 2016
    66
    0
    0
    Haha ik word dus ook gek van mezelf. En me partner ook. Heel herkenbaar :D en ik moest de operatie onder gaan omdat ik idd niet meer reageerde op de glonal f. En clomid kon ik niet hebben daar reageerde ik te heftig op! Plus er zaten veel te veel niet gerijpte follikels waar door de ene die dan groeide niet groter dan 16 kon worden. Er was te weinig ruimte. Me eierstokken waren ook erg vergroot. Maar nu weer tot redelijk normaal.

Ik hoop zo dat het deze keer lukt. Ik heb steeds lichte ongi krampjes jij ook ?

17. Amy8

Amy8 Lid

2 apr 2016
    66
    0
    0
    Dankjewel voor je lieve reactie! Ik hoop het zelf ook maar ik verwacht niet teveel. We zien het wel maar toch spannend :) heb jij de inesteling gevoeld ? En na hoeveel dagen heb jij getest ?

18. Katje77

Katje77 Actief lid

11 dec 2015
    498
    33
    28
    #18 Katje77, 28 nov 2016
    Laatst bewerkt: 28 nov 2016
    Hoi

ALS ik de innesteling heb gevoeld voelde het een tweetal dagen (zo 10à 11 DPO) als hele fijne steekjes/neepjes in mijn baarmoeder rechts...
    Ik dacht toen wel van tiens dat is misschien wel eens de innesteling, maar ik durfde niet te hopen omdat ik al zo vaak wat gevoeld dacht te hebben.

Moest ook 7DPO pregnyl bijzetten dus heel moeilijk om de pregnyl te onderscheiden van wat echt is.

Het enige duidelijke verschil met andere keren was bij mij; De gevoeligheid van mijn borsten namen normaal 2-4 dagen voor NOD fel af. Nu nam het af, maar opeens 2 en 1 dag voor NOD terug veel gevoeliger.
    OP NOD beetje bruinverlies gehad, en een positieve test.
    Maar ook door de pregnyl was het voorzichtig blij zijn, en de dagen erna blijven doortesten. Toen werd het duidelijk :)

19. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.807
    1.626
    113
    @Katje: Wat lief dat je ons wat moed komt geven. Het bewijs dat het goed kan komen. En natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!

Steekjes en krampen heb ik eigenlijk altijd wel vanaf de eisprong tot aan de NOD. Ik blijf mezelf altijd heel hard vertellen dat dat altijd zo is en dus niets betekend. Helaas heeft die mantra nog nooit gewerkt en blijf ik me bij elke steekje afvragen wat het zou kunnen betekenen ;)

20. Amy8

Amy8 Lid

2 apr 2016
    66
    0
    0

Okee nou dus gewoon afwachten. Ik voel af en toe ook wat krampjes enzo. En door de pregnyl ruik ik vandaag ineens super sterk en ben voor als nog misselijk. Geen pijn in de borsten maar meestal komt dat pas later. Tegen dag 7 en 8 na de pregnyl.

Daarnet te horen gekregen dat mijn zus zwanger is :$:( heel blij voor haar maar ffe moeilijk. Nu hoop ik het zelf nog meer ! Beetje gek dat het zo voelt :(

Deel Deze Pagina