Net begonnen en zenuwen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door marievs, 16 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Goedemorgen,

Ik ben nieuw hier en wij zijn net begonnen met zwanger proberen te raken! De pil slik ik al anderhalf jaar niet meer. Heb een redelijke regelmatige cyclus! 28-31 dagen! De 1e ronde hebben we gehad, maar be ongesteld geworden! Was ook geen verrassing, omdat we pas na de eisprong zijn begonnen op een voor ons mooie datum! Mijn 2e ronde begint over 2 weken en ben nu al enorm zenuwachtig! Wat doen jullie tegen deze zenuwen?? Ik hoop dat ik niet zo heel lang hoef te wachten, ook omdat mijn lichaam al ontpilt is! Maar hoe gaan jullie om met die onzekerheid elke maand? Wordt gewoon gek van al dat nadenken! Probeer er luchtig mee om te gaan, maar het lukt me gewoon niet! Daarnaast hebben we afgesproken dat we dit voor ons zelf houden en niet tegen familie en vrienden zeggen! Ben enorm bang dat door deze zenuwen het niet gaat lukken!

Heeft iemand tips om met deze zenuwen om te gaan?

Bedankt alvast,

Groetjes Marie

2. mamatjuh4

mamatjuh4 Actief lid

14 sep 2013
    173
    0
    16
    NULL
    NULL
    Eigelijk geen tips! Hier was het eerste ronde raak
    Helaas een vmk gehad. En daarna tot de 5e ronde er teveel mee bezig
    Geweest.. 6e ronde niet ermee bezig geweest en vrijdag teste ik posi

Dus ja probeer er niet teveel mee bezig te Zijn

3. blien

blien Lid

15 sep 2013
    53
    0
    0
    Helaas geen tips! Ik kan wel zeggen 'denk er niet aan en houd je er niet zo mee bezig', maar dat doe je toch wel en anders onbewust, dat heb ik namelijk ook. Word er soms ook helemaal gek van, zeker rond de eisprong ... wel niet, wel niet .... dat wachten vind ik het ergst.
    Ik hoop ook nog handige tips te lezen hier ;)

Succes

4. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Moet zelf gewoon anders denken! We zouden pas rond de jaarwisseling beginnen! Ik mag dankbaar zijn dat we nu al vier maanden eerder zijn begonnen! Ik moet gewoon nog denken vanuit de jaarwisseling, dus op zn vroegst eind volgend jaar uitgerekend ipv half volgend jaar! Hoop dat dit me gaat helpen! Bedankt iig voor de tips!

5. Hondagirl24

Hondagirl24 Niet meer actief

er niet te veel mee bezig zijn werkt het beste dan blijft alles goed lopen je cyclus en je voelt je stukken beter
    gewoon lekker door leven... en dan opeens heb je een positieve test misschien wel ;)

6. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Misschien een geruststelling: onderzoek heeft uitgewezen dat "er veel mee bezig zijn/zenuwachtig zijn voor het zwanger worden" het zwanger worden zelf NIET beïnvloed. Pas wanneer een vrouw zeer ongezonde stress ervaart (dat je dus echt staat te shaken en te zweten en flauwvalt van de stress) wordt de innesteling negatief beïnvloed. Dit omdat dan je lichaam denkt dat je in extreem gevaar bent en je dus een zwangerschap niet aan zal kunnen. Maar gewoon zenuwachtig zijn, of gefrustreerd zijn, en het heel spannend vinden om zwanger te raken zal dus niet snel je kansen om zwanger te worden verminderen. :) Dat lijkt alleen maar zo, omdat er veel verhalen zijn van vrouwen die ineens zwanger werden toen zij het los lieten, maar voor deze zwangerschappen is er altijd een andere verklaring te vinden (sommigen moeilijker dan anderen, dat wel, maar wel altijd een andere verklaring).

7. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Bedankt mommyowl, dat doet me goed! Een paar maanden terug ben ik lichtelijk overspannen geweest door mn werk, studie en net getrouwd! Sinds een maand of 3 ben ik weer de oude en zelfs beter dan de oude! Kan nu veel beter dingen loslaten en maak me niet overal druk meer om!

8. Smnee

Smnee Niet meer actief

Dat wat mommyowl zegt ;) alleen is het voor jezelf vervelend. Succes! Misschien ben je wel zo zwanger :)

Deel Deze Pagina