wanneer zit je meestal op je HCG piek?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door buikje123, 17 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    Ik ben nu 9 weken en 2 dagen en ben zo misselijk, zou het mijn HCG piek zijn nu? Of zou het nog erger worden?
    Ik slik nu 2x daags Emefasene en het helpt een beetje maar ik blijf misselijk. Ik lees op de ene site na 10 weken daalt het langzaam en bij een andere site staat weer iets anders.

Graag ervaringen en meningen:)

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik ben al vanaf 2 dagen voor NOD misselijk dag in dag uit (gelukkig niet overgeven) ik ben benieuwd hoelang het nog gaat duren... Nu is het nog wel vol te houden en zolang het goed gaat met ons kindje klaag ik niet maar draag ik het (is niet altijd even makkelijk)
    Ze zeggen dat na de 12de week wel minder wordt dat hopen we dan maar.
    Al is mijn beste vriendin van haar NOD tot 41 weken tot haar dochtertje geboren is misselijk geweest en bijna elke dag wel overgegeven.
    Hopelijk blijven we hiervoor gespaard ;)

Sterkte in elk geval! Bij mij helpt in elk geval niks tegen de misselijkheid.

3. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    ik moest wel overgeven, en paar keer per dag, zat tegen uitdrogen aan daarom de medicijnen. ik klaag ook niet snel maar dit was echt vreselijk, was net een slappe vaatdoek. hoop dat ik snel n beetje kan genieten

4. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik weet niet of dit je piek is, en het is ook niet altijd zo dat de kwalen in verhouding met de hcg piek staan.
    Ik had een torenhoge hcg, omdat ik een tweeling draag, maar ik werd pas heel erg misselijk bij 12-16 weken, dus tja volgens mij is uit de hcg piek niks op te maken.

Ik hoop dat je misselijkheid snel over is, mijn misselijk werd veel minder door zwangerschapslollys ze heten preggy pops, misschien is het iets voor je!

5. zustertje

Overgeven is ook erg vervelend maar er is vaak zo weinig aan te doen is wel jammer. Maar als het goed is krijg je er iets moois voor terug!
    Ik heb ook moeite met werken maar probeer het wel vol te houden zodat ik afleiding heb werkt voor mij het beste want als ik thuis ben ga ik maar een beetje bankhangen en achter de pc zitten en voel ik me heel erg zielig:)

Drinken is erg belangrijk maar heb er ook veel moeite mee ik vind niks meer lekker terwijl ik voor mijn zwangerschap rustig 4 liter water op een dag dronk.
    Maar ik wil niet in het ziekenhuis terecht komen en ik probeer veel mandarijnen te eten zit ook veel vocht in :D

Sterkte in elk geval en hopelijk zakt het bij ons allemaal snel af.

6. misa

misa Niet meer actief

Ja, volgens mij is de piek rondom de 10 weken. Dus het kan heel goed dat je daar nu last van hebt. :)

7. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Je HCG piek schijnt rond 10 weken te liggen. Wanneer je er het meest last van hebt kan afwijken. Meestal ook rond 10 weken, maar soms is je lijf er dan toch aan gewend.

8. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ik had toen ook ergens gelezen dat het rond de 10 a 11 weken is..ik was bij week 14 ong. niet meer misselijk..dus hoop voor je dat je na de 12 weken niet meer misselijk bent! het is echt een vervelende kwaal!

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    9Maand.com... Zwanger worden... En dan? Zwangerschap, bevalling en je baby! hier staat dat je rond je 10e week je hcg piek bereikt. Zelf ben ik tot een week of 14 flink misselijk geweest ( Weet je, nu weet ik niet eens meer presies tot wanneer... ) en daarna bleef ik wel vaak misselijk en spugen maar ik weet wel dat sinds ik gestopt ben met werken met 22 weken, ik niet meer gespuugd heb! Ik moest nl bij elke poep en plas luier spugen, en ik werk in de zorg. Ik moest de ziektewet in vanwege bekkenklachten, maar het stoppen met spugen was mooi meegenomen!

10. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik denk dat de misselijkheid ook te maken heeft met of je er gevoelig voor bent.
    Ik ben zelf iemand die normaal (dus ook als niet zwangere) nooit snel misselijk is, alleen als ik echt iets heel verkeerds heb gegeten en overgeven komt bij mij alleen voor als ik ernstige buikgriep heb.
    Tijdens deze zwangerschap had ik dus ook totaal geen last van misselijkheid of overgeven

11. zustertje

Dat is volgens mij echt onzin! Ik ben heel mijn leven nog nooit ziek geweest op 1 keer na toen heb ik 2 dagen last gehad van het NORO virus (dan komt het aan de boven en onderkant er tegelijk uit) :$:D
    Voor de rest nog nooit over gegeven of wat dan ook. Ook mijn vorige zwangerschap die in een miskraam geeindigt is geen 1 keer misselijk geweest.
    Zijn je hormonen die voor misselijkheid zorgen en dat wil niks zeggen of je wel vaker misselijk bent of niet;)

12. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    idd onzin...er zijn genoeg vrouwen die bij de eerste zw bijvoorbeed wel misselijk waren en bij de 2e zw niet..

13. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    ik ben ook het wachten tot de piek over is.
    Ben nu bijna 15 weken en bij inspanning misselijk...
    godzijdank niet meer de hele dag maar werken is nog niet mogelijk..... ben er te lang beroerd geweest om lang op de been te kunnen zijn en ik doe staand werk dus tja.... eerst nog even aansterken

14. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    ik doe ook voornamelijk staand werk, is best zwaar als je misselijk bent en je slap voelt. gelukkig werk ik alleen smiddags en heb ik de dinsdag vrijgenomen.
    ik merk nu dat het met 2x daags een zetpil in ieder geval eind van de middag en savonds iets beter gaat tot nu toe, ik hoop dat ik niet in het ziekenhuis beland en dat het snel wat beter gaat.
    ik ben nu ook ineens extreem moe dus kan best zijn dat dit mijn piek is, heb ook ineens een super droge huid.

liefs

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Nee ik ben 't hier niet zo mee eens, mijn schoonzus is nu zwanger van haar 5e kindje. Ik vroeg van de week hoe 't met haar ging. Ze zei, moe en misselijk, ze was nog nooit zo misselijk geweest als bij deze zwangerschap!! Ze heeft een dochter en 3 zoons en heeft nu al een paar keer dagen op bed moeten liggen met thee en beschuit. Dus bij haar zeker geen "gevoeligheid voor misselijkheid".

16. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    ik was altijd wel gevoelig ja, snel misselijk maar ik ken ook mensen die nooit misselijk waren en nu ineens kotsmisselijk!
    ik hoop dat het snel weg trekt.

17. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben pas 7 weken. Tot aan 6 weken had ik nergens last van, maar nu de laatste dagen ben ik ontzettend misselijk... Ik hoop niet dat ik dit nog tot 13 weken moet volhouden..

18. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Piek schijnt inderdaad rond de 10 weken te zijn. Maar hier van 9-12 weken even misselijk geweest, daarna ging het een week goed en in week 14 en 15 weer heel misselijk. In week 16 begon het af te nemen en nu is het zo goed als over. Moet nog wel erg uitkijken 's morgens, maar voor de rest van de dag is m'n energie weer een beetje terug.

Denk dat je het gewoon moet afwachten, helaas.. Is bij iedereen anders!

19. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Dit las ik op internet:
    In week 10 is het hCG-hormoon op zijn hoogst. Veel vrouwen hebben dan het meest last van de zwangerschapskwaaltjes. Vaak neemt het na de 10e week weer langzaam af.

Ik ben al sinds week 6 ontzettend misselijk. Heb inmiddels ook al van uitdroging aan een infuus gelegen. Ik heb het vooral in de ochtend en in de avond. Avond eten bleef er tot gister avond helemaal niet in. Ben ook blij als het erop zit :D Maar het is voor het goede doel natuurlijk!

20. Chai

Chai Niet meer actief

Ik had ook duidelijk mijn piek tussen 9 en 10 weken.
    Vanaf 11 weken gaat het ietsjes beter. Nu ben ik 13+ weken en 3kg afgevallen, daar ben ik helemaal niet blij mee.
    Ben nogsteeds veel misselijk, geef wel minder over. Ben benieuwd wanneer ik ervan verlost ben, anders ben ik straks een wandelent skelet met een zwangere toeter..

Deel Deze Pagina