Mijn kinderen slapen nog steeds in een ledikant (ik hoop nog een tijdje) onder een gewone ledikant deken. Afgelopen 2 winters kon ik de deken nog dubbelvouwen en lagen zij nog in een slaapzak. Nu is het een ander verhaal, slaapzak willen ze niet meer, en ze passen niet meer onder een dubbele deken. We willen dus een dekbedje kopen, maar eentje die we ook straks in het juniorbed kunnen gebruiken. Wie heeft een goed advies? Welke maat kan ik het beste nemen, zijn er ook speciale maten voor juniorbedden? En van welk materiaal? En welke kussen hebben jullie gekocht?
ik was hier ook mee bezig wij gaan denk ik voor die van de hema diie is 100 bij 150. dan doe je hem nog een stukkie instoppen en moet het lukken. kussentjes heb je van die platten. bij babywalz heb je ook wel maar omdat dit een duits bedrij is hebben ze dus weer andere maten die zijn iets kleiner. 100 bij 135 geloof ik. dan zit je weer met sloopjes kopen in nederland. ze liggen wel allemaal rond de 20 euro dus da valt dan nog mee. je hebt ook setjes met kussentje. wat wij denk ik eerst doen is alleen een sloopje om ht hoofdeinde zodat ie went aan het idee want hij ligt namelijk nog vaak op zijn buik enn knieen dus dan lijkt me een kussen lastig.
Op de juniorbedden van Ikea doe je een eenpersoonsdekbed, kan wel in het ledikantje maar is erg groot vind ik... Wij hebben een donzendekbed gekocht en ook een donzen kussen voor een buikslaper, onze zoon slaapt voornamelijk op zijn buik. Bij Ikea heb je idd genoeg keuze. Weet niet of je ergens nog een 1persoonsdekbed hebt liggen want dan zou je dat eens kunnen proberen. Wat ik probeer te zeggen is dat juniorbedden volgens mij geen apart formaat dekbed hebben.
Heb toevallig nog twee ledikant dekbedden te koop. 100x135 cm Marktplaats.nl > 2x Peuterdekbed van Hema 100x135 cm - Kinderen en Baby's - Tweelingen en Meerlingen
Ik zou voor een normaal een persoons gaan waarom. Je wilt er als het goed is nog jaren mee doen toch. En je kunt het korte maken en de rest onder het ledikantje weg werken. De zij kanten zijn wat breder kan je ze lekker in stoppen en zij zich er weer lekker onder uit woelen. Kussen je hebt ze al van af een euro bij de ikea niet te dik niet te hard precies goed om mee te beginnen., Maar ik kijk meer van uit de portomonee. Heb echt geen zin om om de zoveel jaar nieuwe bedden goed aan te schaffen. Nu goedkopen is later er nog plezier van hebben. Succes ermee. O ja matriaal keuze ik zou voor katoen gaan of sinteties( weet niet hoe je dat schrijft)
Wij hebben bij HEMA een kinderdekbed (150x120) en een kinderkussen gekocht. Prima kwaliteit voor een goede prijs.
Oh ik heb net een soort gelijk topic geopend, ik lees hier even mee. Maar ik zat te denken aan een ledikant dekbed, ik was met googelen op een site gestuit waar ze 24,95 kosten. Maar jij moet er 3 hebben natuurlijk.
Ik heb ook het juniordekbed (150x120) en kinderkussen van de hema. Al heb ik die pas gegeven toen hij naar zijn peuterbed ging (midden zomer, rond zijn 2e verjaardag).. Dus genoeg tijd om in zijn peuterbed te wennen aan het dekbed optrekken, voordat het echt winter werd.