Vorige week heeft mijn vriend een auto-ongeluk gehad (hij was laatste in de file en een onoplettende medeweggebruiker is er met zo'n 100 km/uur acherop geknald, waarna vriendlief is gesandwiched...). Gelukkig alleen materiele schade en een stijve nek! Resultaat is wel dat we het autostoeltje niet meer kunnen gebruiken. Vandaag ben ik even aan het rondkijken geweest voor een ander stoeltje en we neigen naar de Romer Kid. Alleen......Thije is nu 2 jaar en 2 maanden en weegt zo'n 14 kilo. Die Romer is eigenlijk vanaf 15 kilo en 3,5 jaar (volgens consumentenbond zelfs 4 jaar). Thije heeft wel even in zo'n showroommodelstoel gezeten en hij leek perfect te passen. De hoofdsteun moest zelfs van de laagste stand af. Volgens de verkoper omdat Thije best lang is (wat volgens mij meevalt; 89 cm). In de winkel was ik ervan overtuigd; deze stoel wordt het! Maar omdat ik net bij de testen van de consumentenbond las dat deze stoel voor 4 jaar en ouder is, begin ik toch weer te twijfelen....Moeten we misschien toch maar een stoeltje tot 18 kilo kopen, met het risico dat we over een half jaar weer een nieuwe moeten kopen? wie helpt me de knoop door te hakken?
Als je flink moet remmen, schiet de riem vanaf 15 kilo pas op slot, onder dat gewicht voelt hij het niet en wordt gewoon lang. Daarnaast, als ik naar mijn eigen zoontje zou kijken die net zo oud is, zou die van mij nooit uit zichzelf keurig recht in dat zitje blijven zitten, maar lekker opzij gaan hangen of voorover of gewoon de riem van hem afhalen. Mijn dochtertje ging over met 3,5 jaar en die heb ik zelfs de eerste tijd nog vaak moeten waarschuwen dat ze normaal bleef zitten. Dus dat zijn wat dingen waar je rekening mee moet houden. Trouwens, je zou kunnen kijken of de verzekering (van die persoon die op je is geknald) niet ook de kosten van een nieuw stoeltje vergoedt. En als je een stoeltje van Kiddy hebt, hoef je alleen het schadeformulier naar Kiddy op te sturen en krijg je een nieuw stoeltje.
had je hiervoor ook een stoel van romer, schijnt dat ze een stoel na een auto ongeluk helemaal kunnen nakijken? Romer kid is echt pas vanaf 15 kilo, zie hier boven. mijn dochter is bijna 2,5 half en die zit er al wel in maar die is dan ook boven de 15 kilo en 96 cm lang. (dus groot voor haar leeftijd)
Mijn stiefzoontje heeft toen hij bijna 5 was zo'n stoel gekregen daarvoor paste hij nog heel goed in het andere stoeltje, ik zou het voor een kindje van 2 nog niet doen denk ik...
Nee, we hadden een Maxi-Cosi. Omdat deze is bekeken door de schade-expert en we hem volledig krijgen vergoed, hebben we "afstand" gedaan van de stoel. Hij wordt ws vernietigd....
ken je niet toevallig iemand die autostoel weg doet, koop je hem tweedehands (en als je diegene kent weet je ook zeker dat er niks mee is gebeurd) en via de verzekering vast romer kid?
Eigenlijk vind ik het erg jammer en raar dat de winkelmedewerker ons niet heeft gewezen op het feit dat de gordels pas vanaf 15 kilo werken....Je zou toch zeggen dat hij dat zou moeten weten (was een babyspeciaalzaak met heeeeeel veel autostoeltjes, en dit lijkt me vrij basaal).
Da's inderdaad ook een optie, maar Thije is het oudste kind in onze omgeving. Gaat dus niet lukken denk ik!
Jayro had eentje vanaf 15 kilo al paar maanden voor z'n 2e verjaardag, maar hij was dan ook ruim 16 kilo en nog een stukje langer (1meter). Hij vond het geweldig een grotere stoel en is meteen keurig blijven zitten. Hij kon meteen zelf zn riem losmaken, maar doet dit alleen nadat hij het heeft gevraagd. Dus qua leeftijd hoeft het niet te jong te zijn, alleen die 15 kilo is wel belangrijk inderdaad
ik zou gaan voor een 1-2-3 stoel, ik weet niet of ik het goed zeg, maar bedoel dus een stoel vanaf 9 mnd tot 36 kg ( 9mnd tot 12 jaar). Wij hebben er zo een van kiddy: eerst met een vang tafel tot 18 kg en vanaf 15 kg zonder vangtafel maar in de riem en dan kan de rug er geloof ik ook nog af (maar daar zijn we nog lang niet aan toe).
Ik zou de romer kopen van het verzekeringsgeld en via mp nog even een stoeltje voor de komende maanden.
Sorry, ik kan geen foto`s plaatsen. Maar als je in google kiddy comfort pro intikt zie je wat ik bedoel. Kindje zit achter een soort tafeltje en daar gaat de riem omheen (kortom je kunt beter op google kijken, want echt duidelijk is het nog niet met mijn uitleg ).
Ik heb nu de Kiddy Infinity in groep 1 en als we over gaan naar een volgende groep wordt het ook de Kiddy Comfort Pro. Is als beste uit de test gekomen bij de Consumentenbond. Ik zou ook zeggen kijk even op www.kiddy.de. Wij zijn er lyrisch van en mijn dochter zit er heerlijk in.
Nou, we hebben de knoop doorgehakt! Was niet zo moeilijk meer na jullie reacties!! We gaan gewoon weer voor een stoeltje tot 18 kg. We willen natuurlijk niet het risico nemen dat Thije te licht is om beschermd te worden door de autogordels! Toch blijf ik het vreemd vinden dat de verkoper ons hier niet op heeft gewezen; we hebben hem duidelijk verteld dat Thije nog geen 15 kg is. Nu nog even afwachten of we een nieuwe auto (want oude was natuurlijk total loss) krijgen met of zonder iso-fix....Tja, we zitten nu dus nog heel even zonder auto, dus erg veel haast heeft een autostoeltje niet! Bedankt iig voor jullie uitleg! Zonder dat waren we ws heel onwetend gegaan voor de Romer kid, met alle risico's van dien....
Mja.. ik zou bijna zeggen.. je kunt die van ons wel overnemen.. dat is een Romer King plus. Daar past hij prima in voor the time being.. (dat stoeltje hadden jullie hiervoor waarschijnlijk oko tenslotte) maar wij moeten helaas nog even met het stoeltje doen tot we precies weten welke nieuwe auto we krijgen ik kreeg laatst wel de tip om een nieuw stoeltje uit duitsland te bestellen.. dat scheelde best veel geld.