Dagschema voor thuisblijfmoeders?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mariya, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Mama's,

Kunnen jullie aub jullie dagschema met mij delen? Ik heb een zoontje van net 2 en een baby van 10 maanden. Ik heb echt geen schema wat onze activiteiten betreft. Het eten krijgen ze vrijwel elke dag op hetzelfde tijdstip, maar de activiteiten zijn zo verschillend. Onze oudste verveelt zich ook enorm omdat ik gewoon niet weet wat ik met hem
    allemaal kan doen?

Eetschema;
    08.00 uur ontbijt; melk met boterham
    10.00 uur; fruit en jongste gaat slapen
    12.00 uur; middageten en beiden slapen
    15.00 uur; tussendoortje
    17.00 uur; avondeten
    18.30 uur; jongste gaat slapen
    19.00 uur; oudste gaat slapen

Help! :)

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

toen onze dochter 10 maand was .

07.30 eten
    09.00 t/m 10.00 slapen ( de jongste)
    13.00 slapen tot 15.00 uur
    15.00 tussendoortje
    17.00 uur avond eten
    19.00 naar bed

wij hebben ook geen schema wat betreft activiteiten doen,

als ze beide wakker zijn ga ik gewoon boodschapjes doen, de jongste in het karretje vind ze geweldig, de oudste loopt mee en helpt mama met de dingen pakken ( op een a4 alle afbeeldingen geplakt wat ik nodig heb en hij zoekt dan door de winkel, het duurt een stuk langer maar het is o zo gezellig en geen gedram de hele tijd ! )

of we gaan een lekker stukje fietsen of wandelen met de honden

even naar de speeltuin,kinderboerderij het bos in denneappels zoeken

als de jongste slaapt en zoonlief niet : dan gaan we lekker verven of tekenen of kleien, of hij gaat buiten in de zandbak spelen

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hier is het schema van Lucas normaal gesproken als volgt:

Rond 7u: wakker, wassen, aankleden, etc.
    Rond 8u: ontbijt, daarna spelen, boodschapje doen, etc.
    Rond 10u: tussendoortje
    Rond 11.30: boterham eten
    Rond 12.30: naar bed
    Rond 14/14.30: uit bed (als ik geluk heb, soms ook veel eerder). Dan een tussendoortje en weer spelen.
    Rond 17.00: televisie kijken (mama koken ;))
    Rond 18.00: eten, daarna in bad en naar bed.

Benjamin kwam tot voor kort nog om de 2-2,5 uur voor een voeding, dus die laveerde overal een beetje tussendoor. Als ik de jongens tegelijkertijd wakker heb, ging ik er even tussenuit voor een boodschapje, speeltuin, bezoekje aan oma, eendjes voeren, etc.
    Anders speelt Lucas thuis. Boekje lezen, samen spelen, zelf spelen, mama helpen stofzuigen of poetsen.
    Ik wil ook wat vaker met hem gaan knutselen, vingerverven, kleien, dat soort dingen. Dat heb ik tot nu toe nog te weinig met hem gedaan ivm de onregelmatigheid van Benjamin.

Inmiddels heeft mijn man vakantie en is Benjamin over op de fles, dus hoe het ritme er nu straks uit gaat zien, nog geen idee :).
    Lucas' ritme is eigenlijk onze leidraad.

Oja, Lucas gaat ook binnenkort (lees: donderdag :D) naar de PSZ, voor twee dagdelen in de week. Is dat ook een optie voor jullie?

Deel Deze Pagina