Welke dekbedovertrek blijft zitten/zakt de deken niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mammaaa, 24 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.227
    4.457
    113
    Vrouw
    Mijn man en ik hebben allebei een ander dekbed. Ik merk dat die van mij prima in de hoes blijft zitten, terwijl die van hem er elke keer uit zakt. Het heeft dus niet alleen met het soort hoes te maken. Hij heeft ook andere hoezen geprobeerd, maar het dekbed zelf is gewoon heel glad waardoor het wegzakt.

Wij hebben de hoezen van snurk. Ons bed is 220 lang en die hebben dan nog een instopstrook. Hema heeft bijvoorbeeld geen 220 hoezen.

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    2-persoons hebben ze wel in lengte 220 hoor, eerder hadden wij namelijk ook weleens hema, maar sinds ik beddinghouse heb ontdekt, nooit meer.

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.330
    10.295
    113
    Wij hebben van de ikea als van de Hema maar dat blijft wel goed zitten. Ikeamis zonder strook maar we hebben er toch wat over liggen dus blijft het wel zitten en die van de Hema heeft wel een instopt strook en blijft ook zitten.

Beide wel goed op maat

4. twee

twee Fanatiek lid

7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Ja die heb ik ook besteld. 1 met hartjes en 1 met bladeren design. Zijn supermooi en lekker zacht

Huismuisie vindt dit leuk.
  5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    Het ligt vooral aan je dekbed. Wij hebben een paar jaar terug een dekbed van IKEA gekocht. Sindsdien last van schuiven.
    Het is een nogal gladde stof . Katoenen dekbedden die gedeeltelijk gesloten zijn blijven het langst goed zitten.

Een dekbed is echt drama, Perla volgens mij.

Dus als je een nieuw dekbed koopt met dan ook ook hoe de stof van het dekbed is

Mammaaa vindt dit leuk.
  6. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Ik heb van die speciale dekbedclips gekocht. Handig met opmaken en niet meer opschudden :thumup:

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik heb dé oplossing voor je.
    Ik heb aan het dekbed 3 touwtjes gemaakt. In de hoeken en eentje in het midden.
    Alle dekbed-overtrekken hebben 3 lusjes op dezelfde plekken.
    Bij het opdekken: touwtje door het lusje en driedubbele knoop erin!
    Je slaapt weer heerlijk zonder ‘zakkers’

Mammaaa vindt dit leuk.
  8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.314
    17.216
    113
    Mijn ervaring is dat het verschilt per dekbed. Ik heb 2 dezelfde hoezen. Thuis op mn actiondekbed blijft hij prima zitten. Aan boord een dekbed van ? en daar zit hij snel verkeerd. Verkeerde combi blijkbaar.
    De dekbedden voelen ook heel anders

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.796
    19.001
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dit had ik vroeger thuis ook. Alleen de ellende is dan weer het loshalen als je hem wilt gaan wassen... (Het is ook nooit goed, haha.)

Mammaaa vindt dit leuk.
  10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.959
    15.598
    113
    Nabij Utrecht
    Ik draai (haar) elastiekjes om de 4 hoekpunten van de opgemaakte deken, zodat het er niet uit kan glijden :roflmao::roflmao:
    Dus dekbed en overtrek samen "inbinden".

Mammaaa vindt dit leuk.
  11. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Jersey dekbedovertrek van Cinderella. Blijft zowel met een synthetisch winterdekbed als bamboe zomerdekbed op zijn plek.

En we hebben er 1 van hema maar helaas zijn ze daar niet meer verkrijgbaar.
    En verder zijn ze overal zo enorm duur.
    Mocht er iemand nog tips hebben voor Jersey hoor ik het graag.

Deel Deze Pagina