Mijn man en ik hebben allebei een ander dekbed. Ik merk dat die van mij prima in de hoes blijft zitten, terwijl die van hem er elke keer uit zakt. Het heeft dus niet alleen met het soort hoes te maken. Hij heeft ook andere hoezen geprobeerd, maar het dekbed zelf is gewoon heel glad waardoor het wegzakt. Wij hebben de hoezen van snurk. Ons bed is 220 lang en die hebben dan nog een instopstrook. Hema heeft bijvoorbeeld geen 220 hoezen.
2-persoons hebben ze wel in lengte 220 hoor, eerder hadden wij namelijk ook weleens hema, maar sinds ik beddinghouse heb ontdekt, nooit meer.
Wij hebben van de ikea als van de Hema maar dat blijft wel goed zitten. Ikeamis zonder strook maar we hebben er toch wat over liggen dus blijft het wel zitten en die van de Hema heeft wel een instopt strook en blijft ook zitten. Beide wel goed op maat
Het ligt vooral aan je dekbed. Wij hebben een paar jaar terug een dekbed van IKEA gekocht. Sindsdien last van schuiven. Het is een nogal gladde stof . Katoenen dekbedden die gedeeltelijk gesloten zijn blijven het langst goed zitten. Een dekbed is echt drama, Perla volgens mij. Dus als je een nieuw dekbed koopt met dan ook ook hoe de stof van het dekbed is
Ik heb dé oplossing voor je. Ik heb aan het dekbed 3 touwtjes gemaakt. In de hoeken en eentje in het midden. Alle dekbed-overtrekken hebben 3 lusjes op dezelfde plekken. Bij het opdekken: touwtje door het lusje en driedubbele knoop erin! Je slaapt weer heerlijk zonder ‘zakkers’
Mijn ervaring is dat het verschilt per dekbed. Ik heb 2 dezelfde hoezen. Thuis op mn actiondekbed blijft hij prima zitten. Aan boord een dekbed van ? en daar zit hij snel verkeerd. Verkeerde combi blijkbaar. De dekbedden voelen ook heel anders
Dit had ik vroeger thuis ook. Alleen de ellende is dan weer het loshalen als je hem wilt gaan wassen... (Het is ook nooit goed, haha.)
Ik draai (haar) elastiekjes om de 4 hoekpunten van de opgemaakte deken, zodat het er niet uit kan glijden Dus dekbed en overtrek samen "inbinden".
Jersey dekbedovertrek van Cinderella. Blijft zowel met een synthetisch winterdekbed als bamboe zomerdekbed op zijn plek. En we hebben er 1 van hema maar helaas zijn ze daar niet meer verkrijgbaar. En verder zijn ze overal zo enorm duur. Mocht er iemand nog tips hebben voor Jersey hoor ik het graag.