N.a.v. de berichten over mannen die het condoom afgedaan hebben zonder medeweten van de bedpartner en alle opmerkingen dat de vrouw dan maar aan de pil moet bedacht ik me ineens: Wat als we nu alle mannen aan de (prik/implantaat)pil zetten? En eens in de maand niet om hun vrouw te kunnen bezwangeren, bijvoorbeeld. Zou de wereld er dan niet veel vriendelijker op worden? Minder testosteron, dus wat minder agressie, minder haantjes gedrag, misschien ook minder neiging tot landjepik. Voetbalwedstrijden worden gemoedelijker, je dochters kunnen weer rustig uitgaan zonder direct als lustobject te worden gezien. Leek mij een beste oplossing. De route naar wereldvrede.
Wil je de mannen dan maar eens in de maand klaar voor actie (recreatie, niet procreatie) hebben? Nah, ik pas. Vind 't zelf ook veel te leuk.
Naah, pas. Geloof ook niet dat ik je methode helemaal snap biologisch gezien. Maar ik vind mannen in t algemeen gewoon leuk zoals ze zijn. Toxische mannelijkheid moet je met opvoeding en cultuurverandering aanpakken, niet medicaliseren.
Alstjeblieft niet zeg. Laten we a.u.b. eens kappen met generaliseren naar aanleiding van een handvol stemmingmakende berichten. Zullen we dan ook maar alle vrouwen verplicht aan de pil zetten omdat sommigen wel eens een man onder valse voorwendselen voor het blok zetten met een ongewenste zwangerschap?
Nee dat lijkt me geen goed idee. Niet alle mannen zijn zo. En dan ga je hen onnodig hormonen geven - iets wat wij zelf als vrouwen - zeker niet verplicht!- ook niet willen. Ik vind dit absoluut slecht gedrag hoor. Het is wel iets van alle leeftijden want ik heb dit 20 jaar geleden ook eens gehad. En ja ik was boos en verdrietig (en het was irritant kon ik naar de GGD) maar het was gelukkig wel een uitzondering van een slappe vent in dit geval. Ik bedoel: mijn eigen man volgt deze berichten ook en roept alleen maar: hoe kan je zo zijn? Het is gelukkig dus niet iets wat voor alle mannen geldt. Ik sluit me dan ook bij @MadeInUSA aan: Toxische mannelijkheid moet je met opvoeding en cultuurverandering aanpakken, niet medicaliseren.
Het is ook totaal niet serieus bedoelt, maar wel interessant om te zien wat voor discussie er ontstaat. Biologisch gezien = minder testosteron dat de behoefte om bovenop de apenrots te komen, ook minder groot. Kijk eens naar wat voor types zorgen voor alle ellende in de wereld. Dat ga je echt niet volledig veranderen met cultuurverandering of opvoeding, want die behoefte aan macht of rijkdom zit in de persoon en mannen zijn dan meer geneigd dit op een agressieve manier op te lossen of met geweld hun zin te krijgen. Zouden er net zoveel oorlogen zijn als er alleen maar vrouwen aan de macht zijn?
Die mannenpil is al ontwikkeld! Is alleen nooit van de grond gekomen omdat er bijwerkingen bij zaten. Zo ongeveer de zelfde als bij vrouwen, maar ja, die accepteerde dat dan maar wel
Klopt, maar zouden er veel mannen zijn die aan de pil gaan als die er zou komen? Hebben (met name) jonge vrouwen wel écht zoveel keuze? Een koperspiraal is ook niet gezond. Koper is nl een zwaar metaal. Dus ook niet zonder gevaar voor je lichaam. Condooms kunnen zeker, maar je weet zelf misschien ook, in the heat of the moment is het een spelbreker. Het zijn toch de dames die uiteindelijk met de gevolgen zitten als het, al dan niet expres, mis gaat.
En dan alle mannen tegelijk pijntjes en vage klachten, nee danku Ik denk ook gewoon dat de overgrote meerderheid van de mannen wel normaal omgaat met de vrouwelijke bevolking. En het is niet omdat er een paar zijn die het om zeep helpen dat ze dan allemaal hetzelfde behandeld moeten. Ik zou het wél fijn vinden als ze toch meer aandacht geven aan mannelijke anticonceptie en dat ze daar dan zich even niet als baby's moeten gedragen voor de bijwerkingen die vrouwen al jaren hebben. Maar zolang dat mannen geen directe gevolgen hebben, een zwangerschap in hun lijf, gaat dan vrees ik niet gebeuren op grote schaal. En wat er hierboven ook al gezegd werd, ben ik er wel van overtuigd dat er minder oorlog zou zijn als er meer vrouwen aan de macht komen. Volgens mij werd dat een tijdje geleden op tv ook nog gezegd, in het verre verleden in periodes dat er vrouwen aan de macht waren dat er minder oorlogen waren tussen volkeren. Maar dan moeten we toch eerst nog even tegen de testosteron opboksen denk ik
zou jij er op vertrouwen dat hij de pil goed slikt? Ik niet. Het is mijn lichaam en als ik zwanger ben zit ik er wel mee. De baby zit dan al in mijn buik. Dat maakt dat ik zelf die controle wil. En nee, de anticonceptie keuze is sowieso een vervelende want niets is echt fantastisch maar we hebben wel een keuze.
Soms heb je geen keuze, ik kreeg een longembolie nadat ik 3 maanden aan de pil was. En weg keuze, spiraal werkte niet bij mij, want die zakte uit. Gelukkig heb ik maar 1 bedpartner gehad, maar het was altijd lastig voor we kinderen wilde. Nu is er geen kinderwens meer en “moet” mijn man zich op relatief jonge leeftijd (hij is begin 30) laten steriliseren. Ik heb hier soms moeite mee, omdat hij nog zo jong is en je niet weet wat er komende 10-15 jaar gebeurd. Een derde willen we nu niet en waarschijnlijk komt die wens ook niet, maar 100% zeker weet je het nooit. Een mannenpil zou voor ons wel de oplossing zijn voor bijv 5 jaar. Dan kunnen we de definitieve beslissing nog even uitstellen.
Ik denk dat er ook zat vrouwen zijn geweest die zeiden tegen hun partner dat ze keurig de pil slikten, om dat stiekem toch niet te doen. En zo de man een ongewenste zwangerschap opdrongen. Het is beide verwerpelijk, maar geen reden om alle vrouwen of mannen maar meteen over 1 kam te scheren.
Ik vind beide niet oke condoom af doen tijdens de seks vind ik echt triest. En een vrouw die zegt aan pil te zijn en niet is ook, maar kanttekeningen man kan dan ook altijd nog condoom gebruiken want pil beschermd niet tegen een soa natuurlijk.
Ik denk vooral omdat.vrouwen zo graag een oplossing wouden hebben om niet meer continue zwanger te zijn. En nu zijn er al heel veel 'oplossingen' dus mannen zijn veel kieskeuriger. Kan er oprecht verdrietig van worden. Vrouwen lopen zo achter in de medische wereld, alles.is op de man gericht behalve natuurlijk dit deel.