5 mythes over biologisch eten.

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavanEL, 24 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Verkeerd geplaatst.
    Verplaats dit topic maar.

2. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Eet smakelijk :).

3. Imensa

Imensa Niet meer actief

Oe gezellig dit gaat echt weer een geweldig topic worden:D

4. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik eet zelf niet biologisch, tenminste niet bewust. Als het me eens uitkomt wel hoor.... Maar ik denk niet dat mensen die heel bewust biologisch eten zo naïef zijn dat ze dit niet wisten toch?!

5. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    En ik was net grotendeels overgegaan op biologisch.. zucht.

6. meelezer

meelezer Niet meer actief

Biologisch is duurder omdat het door veel meer controle's gaat dan 'normaal' eten. Dat het onbespoten is, had ik wel geloofd. Maar ik weet niet hoe betrouwbaar dit 'onderzoek' is.

Ik eet trouwens niet biologisch, heb het altijd een beetje soort van onzin gevonden. Jarenlang is ons eten goed geweest, nu moeten we ineens fairtrade en biologisch eten.. Pfff.. Nee hoor. Doe maar normaal, dan doe je gek genoeg.

7. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Faitrade is meer dat het eerlijk gekocht wordt, dus niet van arbeiders die voor een hongerloon moeten worden maar van arbeiders die een eerlijke loon krijgen. Heeft niet perse met biologisch te maken. ( naar mijn weten)

8. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Alles heeft voor- en nadelen. Het is maar net vanuit welke kant je het belicht. Als iedereen nou eet waar hij zichzelf het beste bij voelt, dan is iedereen toch blij.
    Hier halfhalf. Maar voornamelijk doordat er in biologische producten vaak andere of geen suikers worden gebruikt. En ik moet ook zeggen dat het vlees dat hier bij de slager om de hoek haal en waar de koeien van achter mijn tuin rondlopen, toch echt wel heel erg lekker smaakt.
    En onze eigen vleeskipjes smaakten ook prima. Maar die leefden ook zoals in grootmoeders tijd ;)

9. Islah

Islah Niet meer actief

Toch heersen er veel misverstanden over biologisch eten. Een vriendin van mij kocht een tijd biologische kaas omdat ze dacht dat daarin geen dierlijk stremsel zat... Heb er toen toch maar op gewezen dat ze dan vegetarische kaas moet kopen.

Ik proef overigens geen verschil tussen niet-bio en bio, behalve als het om vlees gaat.

10. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Zal ik maar vast de chips klaarzetten dan? :D
    Het is niet mijn bedoeling om een discussie te starten, vond het bericht best interessant.

Hier ook niet biologisch verder.

11. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Daarom kan je het beste bij een kweker zelf halen ;) wij verkopen ook groenten die we zelf kweken en dat is echt onbespoten en ik vind het echt een stuk lekkerder dan niet biologische groenten

12. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Onbespoten bestaat niet. Of je moet het in je eigen moestuin gaan verbouwen ;)

13. Imensa

Imensa Niet meer actief

Chips past niet echt in mijn dieet lol. Ik maak wel rolletjes rookvlees met ei

voeding is een gevoelig punt op het forum.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Nu eet ik niet veel bio maar dacht dat idd ook hoor dat het onbespoten was.

15. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik word hier toch zo gek van!! Waarom word het dan anders aangeprezen!? Ik ben sinds een maand wel helemaal van vlees af biologisch of niet al die troep die er steeds in zit nee dank je! Ik ben echt vegetarisch geworden.

16. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Me too...;)

17. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Mijn broertje kweekt biologische groentes en pepers.

Hij spuit niet. Hij heeft Beestjes maar mocht er een ziekte heersen die de beestjes niet op kunnen lossen dan moet hij inderdaad spuiten. ( dit is in 4 jaar tijd nog niet voor gekomen )

18. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ben overigens wel oprecht benieuwd of iemand die bio eet..dit artikel onzin vindt of dat er wel dingen waar zijn en wat voor hen dan de reden is om toch voor biologisch te kiezen.

19. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dit was mij allemaal al bekend.

Daarom eet ik alleen, voor zover ik het kan betalen, producten van dierlijke afkomst bio. Puur omdat het diervriendelijker geproduceerd wordt. En eerlijk is eerlijk ik proef zelf wel verschil in bio eieren en eieren van mishandelde kippen ;)

Ook de biologische kip die laatst zeer goed geslaagd uit mijn oven kwam smaakte beter dan haar plofzusje.

Maar ik ga zeker geen 1,69 voor een bio komkommer betalen als ik voor 0,79 een net zo smakelijke komkommer kan kopen ;)

Deel Deze Pagina