Wie doet er hier aan meal prep en heeft recepten/ideëen voor mij? Wij werken hier allebei, doen verder nog aan sport in de middag en avond. Ik zet elke keer te bedenken wat we zullen gaan eten die week wat makkelijk klaar te maken is. Nu heb ik op TikTok en YouTube filmpjes gekeken van mensen die op zondag voor de hele week koken. Heel inspirerend. Meestal zijn dat filmpjes uit Amerika of Australië met ingrediënten/producten die ik niet echt ken. Ik ben dus op zoek naar gezonde Nederlandse recepten en hoe ik dat het beste kan bewaren.
Het meeste wat ik maak, is voor 2 dagen. Dan kook ik dus 1x en eten we om de dag hetzelfde, of ik vries het in. Maar het is geen "mealprep" als in: alles snijden en in bakjes doen op één bepaalde dag. Ik heb een buurvrouw die fulltime werkt, zij kookt altijd in de avond, voor de volgende dag. Dan hoeft ze het dus alleen maar warm te maken nadat ze van haat werk komt. Met Nederlands eten heb ik niet echt veel, maar volgens mij kan je dit principe toepassen met zo'n beetje alles.
Ik bedoel niet echte Nederlandse recepten maar gewoon recepten waarvan de ingredienten hier makkelijk verkrijgbaar zijn.
Wat ik vaak voor 2 dagen kook: lasagne, nasi, groententaart, pastasauzen, wrapvulling met kidney, tomaat, maïs etc. Ik vind ingevroren groenten ook erg handig zoals sperzie of broccoli, alleen nog vis uit de oven erbij o.i.d. en pasta en klaar