Straat opengebroken

Discussie in 'De lounge' gestart door SushiLover123, 5 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Toen ik gisterenavond thuis kwam, lag er een brief in de brievenbus. Ze zijn bij ons in de straat bezig met de weg. De hele weg wordt aangepakt. In deze brief stond dat vandaag het stuk weg bij huisnummers 21 t/m 29 aan de beurt was. Of wij daar rekening mee wilden houden en onze auto's elders wilden parkeren, vanaf gisterenavond dus.

Aangezien wij helemaal niet bij die huisnummers in de buurt wonen (wij wonen in het rijtje van 61 t/m 69), heb ik mijn auto hier dus voor de deur laten staan. Ben vandaag vrij en hoef nergens heen. Maar ik breng net mijn zoontje naar bed en kijk uit het raam... en wat denk je? Ja hoor! De straat is bij ons helemaal opengebroken! :( Hoe moeilijk is het om de juiste huisnummers in de brief te zetten?

Even voor de beeldvorming, onze straat ziet er ongeveer zo uit:
    | |
    | |_____________
    |_______________

Huisnummers 21 t/m 29 zijn aan de 'korte kant', dus helemaal links en wij wonen rechtsbovenin. De huizen staan niet, zoals normaal, alle even aan één kant en alle oneven aan de andere kant, maar lopen gewoon op. Tussen 29 en 61 zitten dus 30 woningen, niet 15

Daarnaast heb ik de oorspronkelijke planning hier nog liggen, van een brief van de gemeente. Ze zouden éérst het onderste lange deel doen (daar zijn ze nu bijna mee klaar), dan het korte stuk en als laatste pas bij ons, dus mijn verwachting, dat ze vandaag aan het korte stuk zouden beginnen, is helemaal nog niet zo vreemd.

(Heb trouwens alle huisnummers even aangepast om privéredenen ;))

Ik ben erg benieuwd of ik er morgen uit kan... Vanmiddag ga ik met mijn zoontje even naar buiten om te kijken hoe het er allemaal voorstaat en eventueel de uitvoerder aanspreken. Wat een blunder!

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja sorry maar als je toch een brief krijgt zou ik hem toch weggezet hebben. dingen kunnen anders lopen zie je wel. weet jij veel om wat voor redenen dan ook. misschien is op het allerlaatste moment bedacht dat op een andere manier te werk gaan toch beter was.

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    En waar had ik hem dan neer moeten zetten volgens jou? Als ze zeggen dat ze op een heel ander punt de weg openbreken en dat je DAAR je auto niet moet neerzetten, waarom zou ik hem dan niet op de normale plek zetten, die daar niet eens in de buurt is?

Niemand hier had zijn auto weggezet, alleen de meesten waren voor 9 uur vanmorgen al naar het werk. Op drie auto's na en die staan er nu nog. :D Ben dus niet de enige.

En een wijziging in de planning op het allerlaatste moment? Zo flexibel zijn die lui niet. Wat is anders het nut van een globale planning maanden van tevoren bij iedereen in de bus doen, en een dag van tevoren de exacte locatie door de bus? Nee, dit is echt gewoon een domme fout geweest. Ofwel van degene die de brief gemaakt heeft en er de verkeerde huisnummers in heeft gezet, ofwel van de werklui die vanmorgen aan de verkeerde kant van de straat begonnen zijn.

En dan nog... is wel heel kort dag ook. Wat als je nu net gisteren en vandaag weg bent en de tweede gezinsauto staat hier op de parkeerplaats? Doet me een beetje denken aan het bericht een tijdje terug, dat een auto voor een flat geparkeerd stond, de eigenaar 3 weken op vakantie was en dus ook de brief niet had gehad dat de bewoners daar niet mochten parkeren en dat ze toen alle bestrating weg hadden gehaald, behalve waar die auto stond. :D

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Net even buiten gewandeld en ik kwam mensen tegen die dus in blok 21 t/m 29 wonen. DIE hadden netjes hun auto ergens anders gezet... Nu blijkt dus dat ze NIETS hebben gedaan bij hun blok, maar WEL bij de andere blokken, dus zij konden hun auto er vanmorgen gelukkig wel weghalen (ook voor 9 uur), maar anders had hun auto ook vastgestaan...

Dit gaat toch helemaal nergens over?

Overigens kunnen we nu wel de parkeervakken in en uit, want de straat ligt dan wel open, het is niet afgezet. Dus hopen dat het niet weer gaat regenen, anders wordt het één grote bende...

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.097
    3.879
    113
    Bij mijn ouders ligt de halve wijk zowat al 2 maanden open als het niet langer is. Om gek van te worden, ook de straat van mijn ouders is al zowat een maand onbegaanbaar en het is maar een klein straatje.
    Mijn moeder krijgt bijna dagelijks brieven met gewijzigde planningen en ook daar klopt niets van. Vervolgens hebben ze nu eindelijk de stoepen vervangen, hebben ze verkeerd berekend waar de lantaarns komen te staan en die staan nu echt midden op de stoep, dus geen kinderwagen of rolstoel die er langs kan. Kort daarop krijgen ze weer een briefje door de bus dat ze de lantaarns verkeerd geplaatst hebben (duh) en dat die in week zoveel verplaatst gaan worden.
    Klopt geen moer van en elke keer is het maar weer de vraag hoe ik bij hun huis moet komen, want steeds zijn er weer andere straten afgezet en dan is het nog allemaal eenrichtingsverkeer ook. Arggrrr, zo dat lucht op :D.
    Ik hoop dat het straks bij jullie in de straat/wijk op deze fout na, een stuk sneller en vlekkelozer loopt.

6. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Tja helaas maken mensen nu eenmaal fouten,hoe lastig dit soms ook kan zijn.
    Het enige wat je kan doen is de gemeente bellen en aangeven dat jullie nu met een probleem zitten.
    En meschien dat ze toch nog een oplossing kunnen bedenken.

7. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nou, dat vind ik ook lekker dom. Als ik een brief zou krijgen dat ze aan het begin van de straat alles gaan openbreken en dat daar geen auto's kunnen/mogen staan zou ik ook echt niet mijn auto die bij mij voor de deur staat aan het andere eind van de straat weg gaan halen. Dat slaat natuurlijk nergens op...

Ik hoop dat je nog weg kunt met de auto morgen.

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Het bedrijf wat door de gemeente hier is ingehuurd, is echt zo ontzettend slecht! Vorig jaar (augustus of september of zo) zijn ze begonnen met het aanleggen van de parkeerplaatsen. Dit zou tot eind november duren. Ze begonnen wel zoals gepland, maar ik heb dat zo aangekeken en ze werkte echt zo langzaam en met veel te weinig man! Dus na drie weken heb ik de gemeente eens gebeld (heb direct contact met de persoon die hierover gaat) en heb ze gezegd, dat die lui niet doorwerken en als ze zo doorgaan, dat de planning niet gehaald wordt. Niet beschuldigend naar de gemeente toe, maar met een hint van: Kom even kijken, dan zie je het zelf en dan kunnen jullie het bedrijf erop aanspreken. Maar niet dus. Twee weken later nog een keer gebeld. In totaal wel 6 belletjes/telefoontjes. Ze schoten echt niet op! En even voor de duidelijkheid: Er waren geen omstandigheden, zoals slecht weer of enorme hitte, die het werk onmogelijk maakten.
    De man van de gemeente zei op een gegeven moment: Nee, het komt écht op tijd af, want anders moeten ze een boete betalen. Ja hallo! je weet toch hoe dat gaat? Een boete betalen is vaak voordeliger, als dit betekent dat je maar 2 man op het project hoeft te zetten, dan 6 man!
    Het uiteindelijke resultaat was, dat ze tegen mij zeiden, dat de parkeerplaatsen aan ONZE kant (die als laatste aan de beurt zouden zijn) in elk geval klaar zouden zijn. Toen begonnen ze dus bij ons! En het was nét klaar, voor 1 december. Maar toen waren ze dus nog niet eens op de helft van het totaal!!! Uiteindelijk was het dus pas april toen het klaar was (wel met vorst ertussen, maar als ze initieel hadden doorgewerkt, was alles ruim voor de vorst klaar geweest.

Oja, en omdat ze heel veel zand hebben laten liggen en niets wilden invegen of zo, is het nu, een half jaar later, nog een modderbende, ondanks dat het nu bestraat is.

Het bedrijf is dus een slecht bedrijf (in mijn ogen) en de gemeente is laks. Als die er wat strakker in hadden gezeten...

Ik werk ook op projectmatige basis. Bij ons is het echt not done om zo met de klant om te gaan en zo ontzettend uit te lopen! Maar goed, bij ons doen ze ook beter aan voortgangsrapportage, -bewaking en bijsturen...

9. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

jeetje wat slecht allemaal zeg
    hebben ze ook nog de verkeerde stuk gedaan
    snap dat echt niet dat ze dan niet beter lezen of beter de mensen informeren
    hier zijn ze ook bezig ben benieuwd wat ons te wachten staat pff het is toch wat allemaal bah
    sterkte

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    We wonen hier al 2,5 jaar... De overkant inmiddels al 3 jaar...
    Sja, nieuwbouw hè...

11. koala28

koala28 Niet meer actief

Oh hier is het ook zo erg. Zou in december 2011 klaar zijn. Toen waren ze nog geen eens op de helft. Nu zou het april 2012 klaar zijn. Je raadt het al. Het is nog steeds niet af. Het is sinds een week geasfalteerd en nu moet het weer open want ze hebben zich vergist.

12. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Bij ons waren ze 2 weken geleden ook aan de weg bezig. Netjes een brief gekregen dat het zou gaan gebeuren en dat we niet onze auto's weg hoefden te halen.
    In de week voordat ze gingen beginnen zie ik opeens mannetjes van de gemeente bij onze buurman.
    Dat is een behoorlijk bekende Nederlander in onze regio en hij denkt dat hij het voor het zeggen heeft en dat hij alles kan regelen.
    Dat bleek later ook wel, hij had even geregeld bij de gemeente dat het stuk straat voor zijn huis opnieuw gestraat moest worden. Ze waren toch bezig met asfalteren van de hoofdrijbaan...
    Ik wist helemaal van niets.
    's Ochtends vroeg begonnen ze dus de bestrating er uit te halen en gelukkig belde er een agent aan om het te melden, want anders had ik er gewoon neit meer uitgekund met mijn auto....

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Fijn als mensen alleen aan zichzelf denken en niet aan de buren...

Deel Deze Pagina