Tja zoals het onderwerp al raad wil ik een fototoestel kopen, in het kort: We gaan een eigen bedrijfje beginnen met kinderkleding hierbij hoort een webshop waar ik foto's op ga plaatsen. Ik wil hier mooie scherpe, duidelijk foto's op plaatsen. Verder willen we het fototoestel ook voor uitjes e.d. gebruiken. Zullen we een spiegel reflex kopen of niet?? of of of naja zoveel keus op fototoestellen gebied dat we het ff niet meer weten... Nu hebben we veel rondgespeurd en zagen wij de Fujifilm FinePix S2950 een combi van een gewone en een spiegelr. maar ik kan nergens revieuws vinden.... Of gaan we voor de panasonic lumix tx20? We willen er zo een max 500 euro aan uitgeven. Hoe minder hoe beter eigenlijk..
Ik heb zelf 2 Fuji Finepix, en hiervoor had ik er ook 1. Ze bevallen me prima. Een goede camera is tegenwoordig niet zo duur meer. Hoeveel Megapixels ze nu al hebben weet ik niet eens, maar met mijn 9mp ben ik erg tevreden. Hier een voorbeeldje: Door de tralies gemaakt. Spiegelreflex lijkt me niet noodzakelijk als je alleen stilstaande objecten vast wilt leggen. Of wil je ook modellen op de foto?
hoi rianne tnx voor je foto! ziet er goed uit. Nee ik wil geen modellen fotograferen maar wel natuurlijk mijn kids, het toestel wordt gebruikt voor zowel het bedrijfje als privé! Pff ik vind het echt moeilijk joh. Ze hebben me verteld dat de optische zoom belangrijk is. Ik ben eerlijk gezegd geneigd om gewoon een normale digitale te kopen maar vind het zó moeilijk om een keuze te maken....
Als je dichtbij je onderwerp gaat staan, hoef je niet te zoomen . Voor mijn foto heb ik wel ingezoomed. Maar een goede achtergrond en belichting is ook belangrijk. Misschien handig om daar iets voor te maken, bijv witte doeken of planken en een lamp met mooi licht?
Hier ook Fuji Finepix, de EXR serie. Hadden hiervoor de Lumix TZ7, Panasonic is duidelijk beter in het filmen. De Fuji maakt betere binnen foto's. De Fuji is stukken goedkoper en doet in kwaliteit naar mijn mening niet onder. Alleen het filmen is dus iets minder. Wel beide HD. Ik wilde liefst een spiegelreflex, maar het formaat heeft me toch afgeschrikt. Dus toch voor een digitale compactcamera gegaan. Succes met shoppen
Digitale Camera Reviews LetsGoDigital Hier kun je op vergelijken. De meest aanbevolen kun je vergelijken en je kunt testfoto's bekijken als er een review is geschreven (anders ff op de engelse site van LGD) kijken. Ik heb uiteindelijk (met een kleiner budget) gekozen voor een canon sx130.
we hebben nu de fujifilm finepix hs10 maar hebben daar nog niet echt foto's mee gemaakt. Hiervoor hadden we een andere van fuji finepix en ik moet zeggen dat ze erg mooie foto's maken. En ik vind persoonlijk erg fijn dat je van zo'n compacte camera geen aparte lenzen hebt die toch erg duur kunnen zijn wat je bij een spiegel reflex wel hebt. Voor ons geen andere meer hoor!
Wij hebben pas geleden een Samsung nx100 gekocht. Het is geen spiegel reflex camera maar je kunt er wel veel mee. Bijvoorbeeld snel achter elkaar fotos maken (ideaal voor kinderen) Maar ook je belichting kun je aanpassen. Ik zal even kijken of het lukt om een foto er bij te doen.
Hier ook een fujji finepix 5600. Ik vind het resultaat prima ik kan alles aanpassen qua instellingen licht en witbalans. Ook de iso is aan te passen. Ook de macro stand werkt erg fijn bij deze camera.