Contant geld mee naar denemarken?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door JJ1980, 4 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Meiden, is het nodig om Deense kronen te gaan halen bij een gwk? Of kunnen we daar net over de grens gewoon ergens makkelijk pinnen?
    Wie weet dit?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je kunt er overal pinnen, maar hou er rekening mee dat je bij elke transactie een bepaalde toeslag betaalt aan je eigen bank. Het is het goedkoopst om geld hier om te wisselen en daar zoveel mogelijk contant te betalen. Je kunt er altijd daar nog geld bij pinnen, mocht je te weinig hebben. Zo hebben wij het een paar weken geleden gedaan.

God fornøjelse i Danmark!:)

3. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Bij mijn eigen bank moet ik het ophalen op schiphol of laten thuisbezorgen :(:$
    Kost me ook aardig wat.
    Ik kan het ophalen bij de bank, maar dan moet ik minimaal €1000 opnemen.
    Gwk rekent zo'n €25 per €200, omgerekend.
    Dus daarom vroeg ik me af of ik daar beter niet gewoon direct na de grens kon pinnen.

Zal ze eens bellen straks.

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.180
    4.494
    113
    Mijn ouders zijn onlangs in Denemarken geweest en hebben gewoon daar geld gepint, in een keer een flinke hoeveelheid kronen, hoef je ook niet steeds extra pinkosten te betalen.

(ik moet zeggen dat ik ook eigenlijk altijd pas in het land waar ik heen ga mijn geld opneem, ipv het hier allemaal al regel. ook voor reisjes naar zwitserland, marokko etc.)

5. Knuffelmonster

Knuffelmonster Bekend lid

15 nov 2014
    793
    287
    63
    Wij pinnen altijd een groot bedrag in denemarken zelf. Dat was goedkoper dan hier bij de bank wisselen. Wel pinnen we het liefst 1 misschien 2 keer ivm transactiekosten.

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.818
    5.952
    113
    Vrouw
    In Denemarken kan je bij de meeste winkels en restaurants gewoon met je pinpas betalen. Dus grote bedragen geld in je portemonnee is helemaal niet nodig!
    Dus als je 1000 kronen pint, zou dat genoeg moeten zijn

7. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Gewoon ter plekke pinnen, en niet vergeten om je bankpas op 'Europa' in te stellen :)

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik weet niet bij welke bank je bent. Maar bij de Rabo kun je gewoon online vreemde valuta bestellen en vervolgens afhalen bij een lokale bank. Je zit niet vast aan een minimum bedrag, voor zover ik weet en je hoeft ook niet naar Schiphol. :)

9. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ja, daar stond ik ook dinsdag, maar omdat ik geen klant ben mocht ik geen vreemde valuta wisselen :(
    Ik zit bij de abn.
    Dit is de enige grote bank in de buurt namelijk.

10. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Bedankt voor de reacties, we hebben besloten om net over de grens even te pinnen.

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik kom net terug uit Kroatie waar ze ook met andere valuta betalen. Ik heb gewoon ter plekke gepind. De eerste tolgelden hebben we met creditcard betaald, maar had evt ook met euro's gekund.

Bij de ING betaal ik 2,25 opnamekosten per transactie en natuurlijk wordt per keer de wisselkoers betaald. Ik pin meestal zo'n 300 euro per keer, zodat ik niet met al te veel geld rondloop.
    Ik kon elke keer kiezen tussen gelijk de koers vastzetten of het later door mijn eigen bank te laten bepalen. Om te kijken wat het verschil is heb ik beide keuzes een paar keer gebruikt. Nou, die verschillen bevinden zich ver achter de komma, dus dat maakt ook niet veel uit dan.

Deel Deze Pagina