Oh als je in Noord Brabant woont en nog nooit naar Beekse Bergen bent geweest zou ik dat zeker eens doen. Voor ons is het 3 uur rijden, dus doen we dat niet zo vaak, maar ook mijn pubers willen er graag nog weer eens heen.
Amersfoort vonden wij erg leuk! Paar jaar terug, maar was toen vanalles te beleven ook met foodtrucks en aangelegde strandjes en klimmen en klauteren. Wildlands in Emmen waren we vorig jaar, het was héél lekker weer en daardoor een hele gave dag gehad! Verder zijn wij echt geen dierentuin-mensen. Wij staan hooguit 10 seconde bij een dierenverblijf en lopen dan weer door. Wel eens bij de apen gaan zitten en kijken hoe ze speelden, maar altijd weer mensen die dan toch op ramen gingen bonken, oogcontact maken of uitlokken, daar kan ik echt slecht tegen.
De dierentuin in Mechelen vonden wij trouwens ook echt leuk. Ik weet alleen niet hoe rolstoelvriendelijk die is. Niet op gelet
Wij hebben al 10 jaar een abonnement op Burgers Zoo. Hele mooie dierentuin. Als je op tijd bent kun je ook nog voor weinig een scootmobiel huren. Scheelt weer in de heuvels. Verder moet je een keer bij pairi Daiza geweest zijn al moet je daar echt wel 2 dagen voor uittrekken. Wij zijn vorig jaar in de mei vakantie geweest en de kinderen hebben het er nog steeds over. (Toen 7&9)
Is die Paira Daiza echt zo mooi ja? En heb jij (of @Neuzeke) nog tips voor een mooi sjiek hotel met kids in de buurt? Het is voor ons 2,5 uur rijden namelijk..
De mooiste overnachtingen kunnen in het park zelf . Verder geen tips, voor ons is het park niet zo ver, dat we niet op dag uitstap kunnen.
Wij hebben een overnachting gedaan in de dierentuin. Dus een kamer met uitzicht op een dier de kinderen en ook wij vonden het fantastisch! De kamer was ook erg luxe. Inchecken bij de entree en op het moment dat je de kamer in kunt staan daar de koffers ook. In de avond na het eten nog even langs de dieren (gedeelte is geopend na sluitingstijd) erg leuk. Ook de verscheidenheid aan dieren is groot. De Tasmaanse duivel, koala, etc.
Wij gaan abonnement Ouwehand nu voor de 18e keer verlengen Oudste van 18 gaat inmiddels niet meer mee maar jongste van 9 gaat heel graag. Kent de acteurs van hwt entertainment inmiddels en zij hem ook, hij vraagt iedere verzorger en vrijwilliger het hemd van het lijf en kijkt tegenwoordig ook met veel interesse naar de dieren. Was wel een poosje anders inderdaad. Maar wij wonen op een kwartiertje rijden en ons abonnement wordt steeds goedkoper dus we halen het er makkelijk uit.
Op het park zelf is geweldig maar ook duur. Er zitten wat b&b's in de buurt, die zijn ook prima. Je kunt ook gerust 2 dagen rondkijken, groot genoeg.
Hoenderdaell, maar wij hebben de mazzel dat we er maar een kwartier voor hoeven te rijden. Burgers zoo staat daarna bovenaan.
Burgers zoo Beekse bergen Wij vonden Amersfoort echt niks aan Het was er druk, veel wespen, weinig te zien
Wij zaten bij de ijsberen. Was zeker schoon allemaal. Maar volgens mij zijn alle zicht op dieren kamers super
Avifauna is iig 3x niets meer tegenwoordig... Hadden verdeeld over 2 dagen 1.5 uur nodig om alles te zien en te doen en dan hebben we sommige plekken zelfs 2x gezien... sommige dingen zijn helemaal nieuw maar op veel andere plekken is het enorm verouderd. Sommige dieren zitten alleen nog maar achter de schermen, de bootjesattracties etc zijn verdwenen en de educatiekar werd bemand door iemand bij wie je de woorden echt uit hem moest trekken. De struisvogels en kroonkraanvogels die bij ons balkon kwamen buurten waren wel erg leuk Voor ons blijft Ouwehand toch de allereerste keuze, altijd wat te zien, goed entertainment en goede educatie.