welke difrax flessen aanschaffen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Linda, 2 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Meiden,

Ik wil wel eerst bv gaan proberen maar ook met het oog op het feit dat het een tweeling is, wil ik wel alvast wat flesjes aanschaffen. Ik heb gekozen voor Difrax maar hoeveel per kindje en welke zal ik dan aanschaffen.

Ervaringsdeskundigen met difrax gevraagd dus :) oja hieronder staat de keuze.

S·fles klein (170 ml)
    De 'new born' fles is speciaal voor pasgeborenen en is later ook te gebruiken voor sapjes en tussendoortjes. Past op de Medela borstkolf.

S·fles groot (250 ml)
    De reguliere fles voor de standaard hoeveelheid voeding. Past op de Medela borstkolf.

S·fles breed (310 ml)
    De brede fles met brede flessenspeen is goed te combineren met borstvoeding. Past op de Avent borstkolf.

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vind persoonlijk de S-fles erg fijn en zou dan gaan voor die van 250cc, in het begin wat groot, maar je gaat vrij snel ophogen. En zeker als je eerst start met bv - zijn de kleintjes misschien wel overbodig. En als je écht borstvoeding wil gaan geven, zou ik het even bij 2 flesjes laten, voor ieder kindje 1. Dan heb je wat in huis en als ze bevallen, kun je zo nieuwe flesjes bij halen. Maar als ze tegenvallen (hangt ook van je kindjes af) dan zit je niet met 4 flesjes. Zo goedkoop zijn ze ook weer niet...

3. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ik sluit me aan bij Athina. Ik heb voor mijn jongste zoontje 1 difrax 250 ml gebruikt. Een tweede staat nog nieuw in de kast....
    wat ik ook heel handig vind is dat deze flessen op de medelakolf passen die ik echt veeeeeel fijner vond dan de avent kolf die ik bij mijn eerste heb gebruikt. Overigens had ik aventflessen willen gebruiken, maar weigerde mijn tweede zoon deze flessen dus heb ik uiteindelijk na 4 flessen uitgeprobeerd te hebben met de difrax S fles een redelijk succes gehad met flesdrinken, al is hij er nooit fan van geworden.

4. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Inderdaad 2 flessen aanschaffen, dan heb je altijd iets in huis.
    Ik kreeg in de babybox van etos een klein flesje van avent. Dus als die er nog in zit en je krijgt 2 boxen (krijg je er 2 bij een tweeling??), dan heb je ook 2 kleine avent flesjes.....

Ik gebruikte met borstvoeding dat flesje heel vaak. Lotte drinkt pas sinds kort een volle fles dus hier veel gebruik gemaakt van het kleine flesje.
    Dus op zich denk ik dat je met die van 170 ook wel lang kan doen.

Dat ze op de medela kolf passen vind ik niet echt een reden om de flesjes te kopen.
    Ik heb ook een medela kolf: 2-zijdig. Ik zou er nooit 2 flessen onder hangen. Want overgieten moet toch.
    En bovendien is de fles bij oppas of KDV als ik kolf. Goedkope flesjes (kruitvat en hema) passen ook op de kolf. Is veel makkelijker bewaren en invriezen.

Maar... ieder zijn ding.

Ik gebruik geen flessen van difrax. Heb zelf 3 flessen (1 kleine en 2 gote) van Born Free. Bevallen prima. Maar difrax zal vast ook prima bevallen. Hier geen problemen met flesdrinken, dat scheelt.
    Ik heb sowieso genoeg aan deze 2 flessen (kleine gebruik ik nu niet meer omdat ze nu volle flesjes drinkt). Na gebruik gewoon meteen afwassen en voor volgende voeding is ie weer klaar voor gebruik.

5. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    en er zijn ook verschillende spenen of niet of ligt dat aan de fles die je gebruikt?

6. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik heb 2 flessen van difrax (s 250ml) gekocht, toen ik zeker wist waaruit hij goed kon drinken. Maar dit had meer met de spenen te maken. Je hebt verschillende soorten spenen, de bekenste zijn toch wel de dental (plat) en de kers speen. Ook dat is een kwestie van uitproberen. Overigens lijkt de kers speen het meeste op een tepel, dus als je overgaat van borstvoeding naar flesvoeding, is die denk ik het fijnste. Maar andere spenen en flessen zijn natuurlijk zo bijgehaald!

7. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Mijn dochter wilde juiste niet uit Difrax drinken. Overgang van borstvoeding naaar flesvoeding hebben we via de Tommy TIppee gedaan en daarna over gegaan op Avent flessen.
    (ik had trouwens geen flesjes in huis voordat de kleine kwam). In het begin borstvoeding gegeven en bijvoeding via vingervoeding. De spuitjes en voeding kreeg ik extra uit het ziekenhuis mee naar huis.

8. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik heb Justin altijd flesvoeding gegeven (vanaf dat ie een week was en de bv niet lukte) en vind die kleine flesjes toch ook wel erg fijn, ook voor als ie wat ouder is en hj nog maar een beetje melk bij zn boterham drinkt.
    De grootste vond ik erg fijn voor de pap, omdat ik niet alles in de middelste fles kreeg.

maar voor in het begin zou ik niet teveel kopen, 2 van de kleinste of de middelste, en als het bevalt kun je altijd nog bijkopen.

De speentjes van Difrax zijn er in s, m en L. Van klein naar groot. Je begint uiteraard bij het S-speentje.
    En voor de pap heben ze een 1.2.3 speen met een spleetje.

9. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    ik heb 1 S-fles klein en 1 S-fles groot aangeschaft.
    Breed vind ik zelf niet fijn.
    Verder dan ook de medium speen die erop kan maar dat was hier pas nodig bij de papfles

10. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    thnx meiden dan schaf ik twee flesjes aan 170 of 250 ml (ivm twee kindjes) en dan met twee s speentjes

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Die smalle speentjes van de etos en het kruidvat passen ook op de Difraxflessen (en kosten maar de helft ofzo ;)). Mijn kindjes drinken eigenlijk uit alles, Tommee Tippee, Difrax en Avent. Heb dus ook alles door elkaar. Maar ik zou in het begin inderdaad maar 1 flesje kopen, je weet nooit of het wel of niet bevalt.
    Ben nu aan het afbouwen en heb toevallig gisteren een nieuwe Difraxfles gekocht, die 250 ml S-fles in het blauw. Daar zit standaard een s speentje bij.

Deel Deze Pagina