Mag dit mods!? Een topic voor de moslima's hier.. Waar we eventueel vertellen wat we maken, receptjes delen ed? Hoe het verloopt, vragen voor degene die dit willen? Niet moslima's die graag mee willen kletsen?? Mag allemaal van mij, zolang het van de mods mag!? I hope, dus brand maar los dames! Wie heeft er zin an!!!? Wat doet Ramadhaan met je? Qua lichaam en geest!?
Ik vast dit jaar niet vanwege mijn zwangerschap. Voorgaande jaren wel gevast en ik voelde me heerlijk. Veel mensen begrepen het niet, omdat ik als Nederlandse (bekeerde) vast, ze verwachten het niet omdat je op het eerste oog niet aan me ziet dat ik bekeerd ben (geen hoofddoek enz). Dus het leverde vooral het eerste jaar veel vragen op, die vermoeiender waren dan een maand vasten . Maar ik voelde me heel fijn. Lichamelijk gezien ook, heel veel energie gek genoeg. Ik at sochtends niet, alleen een liter water. En dan tot savonds ging het prima. Voor iedereen die wel gaat vasten een gezegende Ramadan gewenst!
Leuk topic ga het zeker in de gaten houden.. Alvast Ramadan mubarak voor de moslima's onder ons hier op t forum.. Ben zelf bekeerd tot de Islam. Zou graag weer meedoen, maar doe dit jaar niet mee ivm zwangerschap en binnen nu en 3 weken ga bevallen, dus heb mn energie hard nodig En na de bevalling borstvoeding ga geven wil ik toch liever voldoende voedingstoffen binnekrijgen voor ons wondertje. Heb wel super veel respect voor de dames die tijden zwangerschap wel meedoen aan de Ramadan. Vanaf volgend jaar doe ik weer mee met volle overtuiging..
Voor mij is het ook het eerste jaar weer dat ik mee ga doen. Jaren hiervoor was ik zwanger/net bevallen en zat ik middenin de borstvoedingsperiode. Mijn kleine man is nu 2 jaar, en drinkt steeds minder. En de borstvoeding is enkel nog maar erbij, wat ie al drinkt. Kortom tijd voor Ramadhaan!!! Heb er echt onwijs veel zin in. Want doet mij echt heel goed, maakt me voor mn gevoel schoon.. Oo heerlijk! Daarbij word ik met beide benen op de grond gezet, met wat wij allemaal gezegend zijn. Wat een heerlijk saamhorigheidsgevoel..
Ik ben geen moslima en vast dus niet maar mijn man gaat het wel weer proberen. Dus de wekker is al gezet en ik ga zo nog even eten koken voor hem voor vannacht. Vind het wel ongezellig omdat ik niet vast en ook niet met eten kan wachten ivm borstvoeding en mijn oudste dochter die ik ook niet alleen wil laten eten. Maar wel ongezellig en ook gedoe, zoveel keer koken. Maar goed. Ik wil trouwens wel nu eindelijk eens de hele Koran gaan lezen dus ik ga elke avond een stukje lezen, leek me een mooi voornemen. Iedereen een gezegende ramazan gewenst! Wat gaan jullie eten vannacht? Ik maak voor mijn man bulgur asi (soort hele waterige bulgur met tomaat ui en groene peper, ik hou er niet van, maar het is lekker waterig dus wel geschikt voor sahur) en er is nog koude watermeloen die ik vast zal snijden
Alvast een fijne een voorspoedige Ramadan gewenst voor iedere moslim en moslima. Wat ik me dus afvraag is hoe bereid je je voor op (of hoe start je in) deze maand??
Oo Eylem dat is idd wel moeilijk voor je dan! Vind het wel onwijs tof van je dat je je man hierin steunt! Trisha ik bereid me er geestelijk op voor, want ik wil met de maand ramadhaan mezelf ook verbeteren als moslima zijnde, en dichter tot mijn geloof komen. Oo ik kan wel huilen ben echt zo blij want dit doet onwijs veel voor mij! Ben zo'n onwijze muts geworden sinds mijn bevallingen *moe*..
BeingMommy, dank je wel . Wat bijzonder om te lezen dat het zoveel met je doet, lijkt me heel fijn als het zo voelt! Moet ook heel fijn zijn om dat met anderen te kunnen delen dus wat dat betreft vind ik het wel sneu voor mijn man dat hij het alleen moet doen. Maar ja, ik ben nu eenmaal geen moslima, ik kan er ook niet meer van maken. Gelukkig heeft hij veel collega's die ook vasten.
Ik ga trouwens de Koran lezen volgens dit schema, misschien een tip als je ook de Koran wil uitlezen in de ramadan Koran uitlezen in de Ramadan (schema) | Ramadan Tijd
ik ga het ook proberen. ik heb me vandaag nog 1 keer helemaal volgepropt ben benieuwd of ik het vol ga houden. mijn man doet helaas dit jaar niet mee, wel minder gezellig
Leuk topic En ja de maand is weer aangebroken. Zo is de ramadan voorbij en zo staat hij (gelukkig) weer voor de deur. Ik vast dit jaar niet mee vanwege de bv, maar ga dit topic wel volgen. Lekkere recepten zijn ook altijd (het hele jaar door haha) welkom. Een gezegende maand voor iedereen.
Dank je wel Eylem, wat lief! Heb idd een schemaatje. Ik wil hem graag in het Arabisch lezen maar dat gaat een stuk langzamer dus ik lees hem in de vertaalde versie inshaAllaah.
ik kan de koran helaas niet lezen en ik luister veel bandjes die mijn man uit de moskee mee brengt. vroeger teon ik nog thuis woonde las me vader het altijd voor, iedere dag een stukje. hoe doen andere dames die de koran niet kunnen lezen dit?
Allereerst een gezegende Ramadan toegewenst. Ik heb er echt zin in, t is voor mij een maand waarin ik mij heerlijk voel. Het vasten reinigt m'n lichaam en ziel voor mijn gevoel. Ik heb voor mezelf een doelstelling voor deze Ramadan en dat is m'n gebeden op tijd verrichten, veel liefdadigheid verrichten, de Koran lezen.
Fijne ramadan iedereen!! Moge Allah zijn genade deze maand op de gelovigen doen neerdalen! Helaas kan k niet meevasten (zwanger) bij dochter was t wel gelukt maar heb het deze zwangerschal nogal zwaar helaas... Ga wel elke dag koraan lezen, koraan schrijven (doe k veel te wijnig) en heb een boek uitgezocht die k wil uitlezen. Iedereen enorm veel succes en geniet ervan!!