Welke digitale camera voor scherpe foto's van je kind?

Discussie in 'De lounge' gestart door mevrouwtje, 4 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Die heb ik ook met een Telegraaf actie gekocht, nadat ook familieleden deze hadden gekocht en superenthousiast waren.
    Ik ben ook erg tevreden over de WB600. Veel beter dan de Canon Ixus 95 die ik ook nog heb. Die viel me erg tegen, terwijl de Ixus 430 die ik daarvoor had echt een superding was (helaas kapot).
    Daarnaast heb ik nog een Canon EOS 400D spiegelreflex met 18-270 lens. Maar die past niet in mijn jaszak :p.

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.512
    113
    Hahaha, oke weer wat geleerd, ik bedoelde iig dat 'ie maar kort open is :)

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Geen dure digitale spiegelreflex nodig. Ik heb een Canon Ixus II (oud model!) en daar maak ik haarscherpe foto's mee! Men vraagt zelfs wat voor camera ik heb, omdat de foto's zo scherp zijn :)

Let bij aankoop op de volgende twee dingen voor bewegende kinderen:
    - korte sluitertijd
    - optie om een aantal foto's heel snel achter elkaar te nemen

Succes!

4. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik heb de nikon coolpix s220,lekker compact en maakt naar mijn mening erg mooie foto's die goed en duidelijk zijn.
    Hij is makkelijk in gebruik en pas pefect in een jas/broek zak en in een kleine tas.

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik zou NIET de Panasonic Lumix TZ20 kopen want als je de vele (buitenlandse) reviews leest dan komt deze camera vooral qua beeldkwaliteit niet bepaald goed uit de tests. Ik heb toevallig vanmiddag nav vele reviews de Canon sx230HS gekocht en er al even wat plaatjes mee geschoten. Echt super kwaliteit foto's en prachtige full hd filmpjes. :) Ook makkelijk in de bediening voor de beginners. Enne...mocht je willen ook in roze en blauw verkrijgbaar! :p

6. angel229

angel229 Niet meer actief

Wij hebben een Nikon D3100 gekocht. Iets duurder dan een normale camera maar hebben deze afweging gemaakt omdat je hier ook goed (full HD) mee kan filmen.

Hiervoor een panasonic gehad, was wel goed opzich. Dit is vele malen mooier/beter.

7. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    toevallig vorige week een nieuwe gekocht, een olympus maar welke?? pff geen idee :)

die man vertelde mij dat fujifilm, casio en samsung erg goed waren.
    En dat de kodak onderaan de lijst stond kwa kwaliteit. Ikzelf vind dit ook, tuurlijk maakt hij best goeie foto's maar kennissen hadden een canon met minder mp en die maakte mooiere foto's dan de kodak met meer mp :)
    maargoed nu heb ik het ook over de goedkopere toestellen, niet die hele dure luxe dingen :) die zijn mij te duur voor huis tuin en keuken foto's!

naja dit is wat die man mij vertelde... kodak en panasonic niet zo super...fujifilm, samsung en zeker casio erg goed voor huis tuin en keuken foto's :)

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Zelf heb ik nu een spiegelreflex van Canon, maar hiervoor een "gewoon" digitaal toestelletje van fuji finepix 3.1 megapixels. Ik heb hiermee een foto van mijn neven en ons zoontje gemaakt om te vergroten en aan mijn ouders te geven. 't Is een prachtige foto geworden en hij hangt aan de muur bij hun thuis. Het allermooiste compliment dat ik voor deze foto heb gekregen is van een fotograaf. Deze kennis van mijn ouders kwam op bezoek en vond de foto prachtig en vroeg door wie ze deze hadden laten maken. Waarop mijn vader zei dat ik hem dus had gemaakt met een simpel fuji cameraatje. Hij kon het werkelijk waar niet geloven en was behoorlijk onder de indruk. Bewijs genoeg lijkt me, dat deze camera bijzonder goede foto's maakt...

Ben er ook altijd heel blij mee geweest, cameraatje maakte gewoon àltijd goede foto's, zelfs als we iets bewogen. Ik heb hem nog steeds, hij gaat mee naar pretparken oid, omdat ik dan geen zin heb om de hele dag met m'n zware Canon te slepen...

9. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Hoe kan ik zien dat een dig. camera een snelle sluitertijd heeft?

Ik heb gelezen dat Nikon coolpix bekend staat om scherpe foto's maar hoe kan ik zien welk model t beste voor mij is?

10. angel229

angel229 Niet meer actief

kijk eens op de website van kieskeurig. Daar halen wij veel vanaf.

11. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Ja ik google me suf :)

de s3100 vind ik ook wel mooi! €109,-

Ik koop het van "kraamgeld" dan hou ik nog wat over om iets anders leuks/nuttigs van te kopen!

12. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik heb gewoon een eenvoudige van traveler, niet duur en hij doet het prima. (ook heel scherp filmen).

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Kijk maar op dpreview.com, echt een hele goede en betrouwbare site.

Deel Deze Pagina