Pfff, zit nog te shaken van zo'n bejaarde wegpiraat. Gewoon niet kijken en dan de weg opschieten, natuurlijk zonder knipperlicht te gebruiken. Gelukkig heeft mijn auto goede remmen, anders zaten we in de achterkant van hun auto. En het ergste is, gaat die opa 20 rijden, waardoor mijn man hem in moet halen. Gaat die vent ineens op het midden van de weg rijden. Duwt ie z'n auto bijna in de mijne. Ik gillen, mijn man claxoneren, maar nee hoor, opa heeft niks in de gaten. En op de heenweg, we rijdwegpiraatwegpiraattvliegt er zo'n ouwe malloot gewoon de rotonde op. Nog net op tijd kunnen stoppen. Die mensen zijn zooo gevaarlijk. Ik vind eens per 5 jaar een bejaardenkeuring voor het rijbewijs echt veel tewegpiraat
sommige zijn inderdaad heel erg gevaarlijk vooral de gene die niet veel rijden. of alleen korte stukjes rijden. maar je hebt ze zeker wel die goed kunnen rijden hoor! mijn opa is 87 en rijd al 29 jaar schade vrij maar ik ben het wel met je eens dat en keuringen strenger moeten worden. mijn schoon vader hefet parkinson en gaat heel snel achteruit in zijn weg gedrag en is afwezig maar mooi dat hij zijn rijbewijs telkens gewoon terug krijgt zonder er iets voor de hoeven doen. terwijl die man zo gevaarlijk is dat ik niet bij hem in de auto stap
ik moet er altijd wel stiekum een beetje om lachen hahaha. kijk soms is het idd levensgevaarlijk maar die oudjes doen gewoon wat in ze opkomt en tja das niet altijd even veilig
Het kenteken opschrijven en melden. Krijgt iemand 2 keer een melding op zijn rijgedrag mag hij gaan laten zien of hij nog wel goed kan rijden.
Nou toevallig vandaag ook een aanvaring met grijs-op-reis, op een weg waar je 60 mag ineens vol in de remmen en ineens 20 gaan rijden. Dus vriend (zat achter t stuur) toeteren, maken ze zo'n gebaar van 'ga er maar langs' maar ja, een eenbaans-weg met tegenliggers vol blinde bochten, dat gaat niet zo makkelijk. Dus we moesten echt een km lang 20 rijden voordat we er voorbij konden. Echt, ze moesten het verbieden haha. Levensgevaarlijk. Nou heb ik ook eens naast mn opa (80) in de auto gezeten en toen maakte die een opmerking van: ach, invoegen, da's altijd een beetje geluk hebben. laatste keer dat ik met m meegereden had. (hij rijdt nu overigens niet meer, dus no worries. )
Daarom erger ik me ook wel vaak aan mensen die roepen dat jongeren zo'n gevaar op de weg zijn!! Oudere mensen kunnen net zo gevaarlijk zijn! Ik wil niet generaliseren door te zeggen dat alle ouderen en alle jongeren zo gevaarlijk zijn, maar die groepen veroorzaken volgens mij wel de meeste ongelukken. Jongeren door impulsief en gevaarlijk rijgedrag en ouderen doordat ze minder goed kunnen zien, kijken, reageren functioneren achter het stuur.
Wij hadden het afgelopen mei ook... We reden op een rotonde en werden vanachter aan de zijkant vol geraakt. Ook door een oude man waarvan ik me afvroeg of het nog wel verantwoordelijk was dat hij mocht rijden. Hij had ons niet gezien... We komen het vaak tegen, heel irritant!
Ja daar irriteer ik me ook ontzettend aan, al zijn het niet alleen ouderen die het doen. Sommige mensen moeten ze echt van de weg afhalen en rijbewijs afpakken.
ik ben zelf beginnend rijder en ik had laatst ook zo een oudje voor me (herkende hem aan grote oorlellen) die slingerde heel erg en ging steeds langzamer, ik heb hem met angst ingehaald en bij het voorbij gaan zag ik dat die er niet helemaal meer bij was ik ben voor hem gaan rijden en ben gaan remmen en gelukkig remde hij mee eenmaal tot stilstand uitgestapt en gevraagd of alles goed ging dat was dus NIET zo !!!! die meneer bleek een beroerte te hebben dus ik 112 gebeld ik was zoooooo blij dat hij achter mij ook tot stilstand kwam want vond het doodeng, gelukkig was het op een boerenweggetje waar je maar 60 mag en reed hij inmiddels nog maar 30 ofzo
overigens ben ik het er ook wel mee eens dat ze strenger moeten controleren standaard bij 65,75,80,85,90,95,100 ofzo zou het een stuk veiliger onderweg maken denk ik
Ik denk dat aan 'niet meer kunnen rijden' niet echt een leeftijdsgrens zit. Ik zag een tijdje terug een auto die 40 reed waar je 80 mag (en iedereen 100 rijdt) onnodig links rijden. Gelukkig 2 baans weg in iedere richting, dus kon ik er rechts langs. Zat daar een vrouw van nog geen 50 met der tong tussen de lippen enthousiast om zich heen te kijken .
ja sommige oudjes zijn levensgevaarlijk in een auto bezig... heb het al best vaak gehad dat je ineens in de remmen moet omdat opa of oma weer eens afslaat zonder richting aan te geven... en daarna ook nog mopperen als je claxoneerd! het is toch wat! vind dat ze die keuring vanaf een bepaalde leeftijd gewoon 2 jaarlijks moeten doen! scheelt een hoop ongelukken en schrikeffecten!
Net zoals er bijzondere regels zijn voor jonge beginnende rijders, is het terecht dat er bijzondere regels zijn voor oudere rijders (en die mogen nog wel strikter ook, de herkeuringen stellen niet zo heel veel voor). Inderdaad omdat deze twee groepen zéér oververtegenwoordigd zijn bij verkeersongevallen. Natuurlijk wordt het meestal pas levensgevaarlijk als je zelf ook even niet oplet of vasthoudt aan je eigen rijstijl terwijl dit even niet kan met zo'n medeweggebruiker Maar pas was er weer zo'n voorval met een spookrijder-op-leeftijd. Ik moet er écht niet aan denken, er ooit een tegen te komen.
Wow! Dat is knap van je zeg! Goed dat je bent gaan afremmen.... ik denk dat ik hem stomend voorbij was gestoven Weet je nog hoe het met hem afgelopen is?
die regels moeten idd strenger. De oma van mijn vriend had toen ze nog leefde 2 jaar geleden en die had staar, zag dus werkelijk geen flikker en mocht ook gewoon weer rijden. Ze hoefde alleen een nummerbord te lezen van een auto die vlak voor haar stond. Ze dekte haar staar oog af en mocht zo weer verlengen. Te bizar dit.
Ik ben als de dood voor bejaarden op de weg. Als ik wandel ga ik dus echt nooit over een zebrapad als ik een bejaarde aan zie komen scheuren.
Eigenlijk zou ik voor mijn vader graag zien dat ze dit ook op de fiets deden Mijn vader ziet in 1 oog nog maar 30% en in het andere oog 20% maar omdat de beelden die hij binnen krijgt niet meer gelijk staan (een beeld is hoger als het andere) heeft hij als een soort piraat een glas in zijn bril zwart. 30 jaar geleden, voor de operatie aan zijn oog waar door de beelden niet meer overeen komen reed hij mij al straal voorbij als ik naar hem zwaaide omdat hij a niet zag DAT ik zwaaide en B niet zag dat ik het was. Door dat hij een oog dus niet meer gebruikt kan geen ook geen diepte meer schatten...of hoever iets van hem vandaan is! Toch stapt meneer nog dood leuk op zijn fiets!! Zou ergens graag zien dat hij een keer een ongeluk krijgt met weinig tot geen ellende achteraf. Maar eentje waarvan hij flink schrikt en eindelijk dat ding in de schuur laat staan en alleen met mn moeder mee fietst als ze weer eens weg gaan (beide geen rijbewijs). Maar tot die tijd houden mijn moeder en ik telkens als hij gaat ons hart vast en hopen dat als er wat mis gaat hij iig allee zichzelf wat aan doet. Het moge duidelijk zijn waar ik mijn eigenwijsheid vandaan heb
Haha ja, ik was al bang voor bejaarden, maar sinds vandaag is dat nog een graadje erger geworden. Misschien gewoon niet meer op zondag weg gaan Offtopic: ik zag dat ik met mijn shakende handen niet echt meer kon typen op mijn telefoon haha. Maar nu kan ik mijn spelfouten er niet meer uithalen, waar ik me dus gruwelijk aan irriteer. Normaal kon je toch altijd je eigen bericht wijzigen of ben ik nu gek?
Oh hou maar op! Ben blij dat mijn opa zelf niet meer wilde rijden omdat hij zichzelf niet meer vertrouwde. Maar als ik naar mijn buurvrouw kijk....dat die nog de auto in gaat met haar 84 jaar! Gelukkig rijd ze bijna nooit....haar man van dezelfde leeftijd rijd overigens nog wel prima. Maar waar ik me eigenlijk nog veel meer aan erger zijn van die jochies die net hun rijbewijs hebben en ontzettend stoer en hard willen rijden. En natuurlijk nog net ff willen inhalen wanneer het bijna niet meer kan en de tegenliggen echt op de rem moet. Pfff had daardoor laatst echt me hart in de keel zitten!