ander werk zoeken maar wat lastig

Discussie in 'De lounge' gestart door Yara3626, 25 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yara3626

Yara3626 Bekend lid

6 apr 2011
    774
    0
    0
    thuiszorg
    omg utrecht
    Ik wil graag ander werk gaan doen maar wat lastig ..zonder papieren en in deze tijd ....Wie heeft dit nog meer

2. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.752
    646
    113
    Gelderland
    Heel veel mensen denk ik....helaas.
    Ik heb er mét papieren al 3 jaar over gedaan om ander leuk werk te vinden. Dus kan me voorstellen dat dit zonder nog lastiger is. Succes!!!

3. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

27 jan 2011
    810
    1
    18
    Pff ja heel lastig, ik heb een HBO studie Maatschappelijk werk afgerond maar na 3,5 jaar bij Bureau Jeugdzorg te hebben gewerkt, wil ik eigenlijk helemaal iets anders. Alleen is dat niet zo gemakkelijk! SUcces...

4. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Het is lastig maar zorg dat je een goed netwerk hebt! Zo heb ik nu al mijn 2e baan in een jaar tijd. Heb er eigenlijk maar weinig voor hoeven doen.

5. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik heb wel papieren en ik kon ook geen baan vinden (nu een baan buiten mijn vakgebied). Zo ook mijn man... Waardeloze tijd...

Iets in een winkel niet iets voor je?

6. Yara3626

Yara3626 Bekend lid

6 apr 2011
    774
    0
    0
    thuiszorg
    omg utrecht
    Ja is sowiezo lastige tijd...mijn werk doe ik met plezier alleen instantie waat ik viir werk...loop telkens tegen muur.

7. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Ik kan met diploma's zelfs niets vinden. Vorig jaar keuze uit 5 banen, waarvan 2 in mijn vakgebied. En achteraf gezien de verkeerde gekozen want er was na een half jaar niet genoeg werk meer omdat de klanten failliet gingen. Dat was dus de 2e keer in 2 jaar tijd dat ik op zoek kon naar iets anders door de economie. Nu ben ik in de thuiszorg aan de slag en ga ik pas weer op zoek na mijn huidige zwangerschap. Hopelijk trekt het weer een beetje aan.

8. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Ik ben aan het re-integreren na 2 jaar (nog steeds ziek zijn) moet straks gekeurd worden..

heb er beetje hard hoofd in allemaal.. moet straks een baan gaan vinden.. voor een gezond persoon al moeilijk laat staan voor een ziek persoon zonder diploma's

9. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik vond het reuze meevallen, maar wellicht heb ik dan geluk gehad. Ik heb vooral open sollicitaties verstuurd en van de 5 brieven mocht ik bij 3 op gesprek komen en had ik binnen 2 maanden een baan. Ik heb overigens wel diploma's, maar ben pas net afgestudeerd en had dus geen werkervaring.

Een goede brief is echt een must overigens!

10. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Zo zit ik ook. Het bedrijf waar ik nu zit, heeft t ontzettend moeilijk (soort sociale werkplaats). Mocht deze de deuren moeten sluiten, moet ik ook werk vinden wat in mijn situatie (CVS) past, ik ben 20% afgekeurd wat ontzettend lastig is :( maar ik bid en hoop dat t bedrijf waar ik werk, mag en kan blijven bestaan.

11. Ismene

Ismene Actief lid

17 apr 2013
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het scheelt nogal welke sector je in zit. Heb je tijd/gelegenheid om een korte opleiding te doen? Een vriendin van mij doet sinds een half jaar een leer/werk traject in de zorg, daar zit ook wel perspectief in. Zij is alleenstaande moeder en zat daarvoor in de bijstand.
    Met mijn ICT-diploma's had ik geen enkel probleem om een nieuwe baan te vinden. Maar een bevriende archeoloog heeft wel grote problemen om werk te vinden nu zijn vorige werkgever failliet is.

12. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Het is een DRAMA.

Heb meer dan 10 jaar ervaring, HBO werk- en denkniveau, schrijf goede brieven en heb een uitgebreid CV... er is bijna geen werk.
    En het werk dat er is wordt veelal via netwerken ingevuld inderdaad en laat ik nou net maar een heel klein netwerk hebben.
    Werkgevers hebben het maar voor het uitzoeken, kunnen op absurde dingen gaan selecteren omdat het aanbod overweldigend is.

Ik duim voor iedereen die op zoek is naar een baan dat de economie gauw weer wat aantrekt en we allemaal een leuke baan vinden.

13. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik ben ook al een half jaar op zoek sinds ik hoorde dat ik.door reorganisatie mijn baan kwijt was...Helaas krijg ik alleen werk voor 0-uren wat ik niet kan doen ivm kinderopvang (moet dan 5 dagen kinderopvang regelen terwijl ik mss amper hoef te werken, financieel onmogelijk). Maak me nu al enorm veel zorgen want mijn ww loopt maar tot Januari en dan hebben we een enorm probleem, we kunnen onmogelijk rondkomen van alleen mijn mans inkomen

14. Het is hier ook ellende. Ik kom niet eens aan de 4 sollicitaties in mijn eigen branche (maatschappelijk werk). Dus solliciteer maar op dignen als klantenservice enzo... Maar zodra ze horen dat ik zwanger ben haken ze direct af.

Gelukkig heb ik nog recht op 10 maanden WW + 16 weken zwangerschapsverlofuitkering... Ik hoop maar dat mijn man salarisverhoging krijgt volgend jaar :)

Deel Deze Pagina