Ik ben bijna compleet met de baby uitzet. Nu moet ik nog een deken voor in het ledikant kopen. Ik wil graag een gebreide deken. Nu is het probleem dat er twee varianten zijn en ik geen idee heb wat handig is. Ze hebben een gewone deken en een 4 seizoenendeken met een soort van teddy achterkant. Deze is ook een stuk dikker als de gewone. Ons kindje verwachten we eind november/begin december. Eerst zal ze bij ons in de wieg slapen en daarna gewoon in haar eigen ledikant. Ik ben niet van plan om meerdere dekens aan te schaffen want ze zijn best prijzig dus wil wel meteen de goede kopen. Wat is handig? Op het 4 seizoenen deken staat dat bijvoorbeeld bij warm weer, de baby alleen in romper moet slapen. Maar slapen baby's niet op een gegeven moment in een slaapzakje.. Nou ik twijfel dus nog steeds, wie kan mij helpen?
Ik zou even afwachten tot je het ledikantje gaat gebruiken. Hier bij de oudste toen een slaapzak gebruikt terwijl de jongste dat verschrikkelijk vond en dus een dekentje had. Edit: hier slapen ze al weken alleen onder een lakentje omdat een deken te warm is(soms alleen romper andere keer ook een piama aan)
onze kinderen gebruik(t)en allemaal een slaapzakje maar wel met deken bij de eerste drie heb ik een duodeken gebruikt, ideaal vind ik zelf en het mag gewoon met een dekbedovertrek gebruikt worden. maar nu heb ik ook de koeka dekens ontdekt bij de vierde, en wauw... oooh zo heerlijk zacht en zo warm, mijn zoontje heeft dus 3 koeka dekens met teddy waar hij heerlijk onder ligt, met slaapzak, in de zomer een hele dunne slaapzak met laken of bij iets frisser weer toch de teddy deken, bij heel warm weer alleen een hydrofiele slaapzak en in de winter een tussen slaapzak ( niet dik niet dun ) met de teddy deken en bij vriezen een normale misschien wat dikkere slaapzak met de teddy deken, als ze het warm hebben wurmen ze zich er wel uit ( maar mijn zoontje is dan ook al "groot"genoeg om zich onder de dekens uit te wurmen. maar als je niet veel dekens wil halen zou ik kiezen voor bijv 2 keer een duodeken, en dan een stuk of 3/4 dekbedovertrekjes, als er dan eens het bed ondergespuugd word kun je terug vallen op een extra duodeken en qua patroon kun je afwisselen met de dekbedovertrekjes.
Je hebt zowizo voor de wieg en het ledikant een andere deken nodig. Ik zou dus een wieg deken kopen en nog geen ledikant deken, veel kindjes slapen tegen die tijd bijvoorbeeld in een slaapzakje!
Even ter aanvulling, bij aanschaf van een duo deken hoeft het niet, Dan kun je 1 helft gebruiken, deze in de overtrek stoppen dubbel vouwen en je heb een wieg formaat duodeken