Ik vraag me even iets af. Ik zou donderdag, 4 sept, mijn nod eigenlijk pas hebben. Maar ben vandaag (2 sept) al ongesteld geworden. Ik was op mijn werk en voelde een vreemd gevoel in mijn onderbuik, geen kramp ofzo, maar wel meteen met het idee dat ik ongesteld zou zijn geworden. Naar de wc gegaan en jawel, bloed. Dus balen, teleurgesteld, niet zwanger helaas. Het was vanaf vanmorgen tot rond een uur of 5 met een inlegkruisje op te vangen (had geen tampon bij me). Nu zit er een tampon in dus heb ik nog niet gekeken. Maar het was wel gewoon duidelijk bloedverlies (niet een veegje ofzo). Het was rood en bruin door elkaar. Verder helemaal geen kramp gehad (heb ik normaal wel). Maar nu vraag ik me opeens af: hoe groot is de kans dat dit geen menstruatie was maar een innestelingsbloeding? Je leest zo veel dat het op elkaar lijkt. Niet om hoop te houden, maar meer uit veiligheid. Ik had bijv. gigantische hoofdpijn en ben aan de ibuprofen gegaan, wat niet mag als je zwanger bent. En anders eet ik binnenkort vast ook wel rood vlees. Die ibuprofen kan ik niet meer terugdraaien. Maar zou me knap lullig voelen als ik nu dingen ga doen omdat ik denk dat ik ongesteld ben, als ik straks toch zwanger blijk. Toch maar weer even een tandje terug?
2 dagen voor NOD is vaak gewoon begin menstruatie. Daar komt bij dat een innestelbloeding vaker niet dan wel voorkomt. Hier bij beide zwangerschappen nooit innestelbloed gehad. Ik zou even afwachten of het nu doorzet of niet. Anders kun je altijd over een paar dagen nog een testje doen voor de zekerheid.