mijn zoon heeft een vreemd slaap patroon na de eerste fles gaat hij een uur tot 1,5 uur op bed hij slaapt dan meestal tot de volgende fles 2 a 3 uren Hierna doet hij na elke fles maar een uur soms 1,5 hij is dan vaak wel langer wakker. zou ik hem iedere keer na 1 tot 1,5 uur op bed moeten leggen en niet na 2 uur of heeft hij minder slaap nodig en kan ik hem beter in de ochtend eerst wat langer wakker houden
Hoi hoi, Het is me een beetje onduidelijk hoe nou eigenlijk zijn slaap/waak patroon eruit ziet. Je zegt eerst dat hij na de eerste fles 1,5 uur naar bed gaat, en dan dat hij slaapt 2 a 3 uren. Ik hoor graag van je! Groetjes Adrienne
Dit is zijn slaap patroon vandaag 7.20 fles 8.40 bed 11.00 wakker 11.10 fles 13.00 op bed 14.00 wakker 14.10 fles 15.00 op bed 16.00 wakker 17.00 fles 17.30 op bed 18.20 wakker (huilen, onrustig) 19.30 werd hij weer rustig 20.00 fles 20.30 40 op bed Hij is 3 maanden 6,5 kilo (de laatste keer bij het cb) Slaapt de hele nacht door.
Hoi hoi, Ik begrijp wat je bedoelt, hij slaapt in de ochtend lang en je zou denken dat hij dan uitgeslapen is, en wat langer wakker kan blijven, en dan in de middag wat meer slapen. Het is uit te proberen, door hem 's morgens om 10 uur al wakker te maken en hem dan al te voeden. Maar dat is maar net wat je zelf wil, als het zo goed gaat mag je het ook zo laten hoor, want eigenlijk is er niets mis mee. Je ziet het wel vaker dat kinderen in de ochtend wat langer slapen, net alsof ze dan nog in de nacht zitten. Ik vind wel dat hij in totaal genoeg slaapt hoor. Het onrustige in de avond is ook helemaal normaal. Groetjes Adrienne
Dankjewel voor de snelle reactie! Ik moest vandaag werken en heb mijn zus die kwam oppassen gevraagd of ze hem iedere keer bij de eerste tekenen van moeheid op bed wou leggen met als max 1,5 uur wakker. Ik denk namelijk dat hij niet veel langer achterelkaar wakker kan zijn en ik hem dan dus te lang wakker houd soms! Dit heeft ze gedaan en tot nu toe is het schema zo: 6.10 wakker 6.20 fles 7.10 op bed 10.10 wakker 10.20 fles 11.20 op bed 13.45 wakker 14.00 fles 15.00 op bed Het gaat dus heel goed zal vanavond wel weer wat huilerig zijn, maar dat heeft hij rond die tijd meestal. Misschien doe ik hem dan wel even in de draagdoek, is denk ik wel zo makkelijk en voor hem ook wel zo fijn Ik had gister zelf ook niet een hele goede dag, was niet helemaal fit en dan valt alles veel zwaarder!