Welke dingen vond jij als kind normaal?

Discussie in 'De lounge' gestart door Spoetnik, 20 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.928
    12.398
    113
    Vrouw
    @duitshollandsmeisje Jaa en dan van de top 40 opnemen, en balen als de dj er doorheen sprak, moest je weer een hele week wachten. En dan bij music store/free record shop zo blaadje halen waar de top 40 in stond!

    Na een stroomstoring soms bellen hoe laat het is met zo speciale lijn om alles weer goed te zetten (vooral als je geen horloge of klok op batterijen had)

    Wat ik geweldig vond was de extra koopavonden rond de kerst, alles versierd en drukte in de stad. Gezellig, mega kerst afdeling bij v&d

    De grote schoolcampus (bijna hele verdieping) bij v&d
     
    A new day, Ysabella, Baileyy en 8 anderen vinden dit leuk.
  2. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.445
    7.289
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ohjaaaaa die schoolcampus verdieping!! <3 En alles van Diddl (hoe schrijf je dat? die muis was dat toch?)
     
    Brinsa en Loveischocola vinden dit leuk.
  3. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.928
    12.398
    113
    Vrouw
  4. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.550
    7.367
    113
    Had een fototoestel met een filmrolletje,zuinig met foto's maken, want er konden er maar 24 op.
    En dan nog weer wachten tot alles ontwikkeld was, nabestellen ... Man man wat een tijden waren dat! Moet je nu mee aankomen, maak je een foto van de kids, is het direct: mag ik hem zien!?
     
    Koekie1, Gewooniemand en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  5. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.121
    15.184
    113
    Dat is inmiddels ook alwwer aardig ouderwets :p:D:roflmao:
     
    Novi en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  6. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.550
    7.367
    113
    En we hadden thuis een typemachine, echt zo'n ouderwetse (niet electrisch)
     
  7. yoghurt

    yoghurt Bekend lid

    31 jan 2011
    513
    58
    28
    Brabant
    De gulden
     
  8. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.121
    15.184
    113
    Hier wel :Do_O
     
    Kukido vindt dit leuk.
  9. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Shift F7 en dan dat printerpapier op 'rol'..

    De kringetjes van de uitgeblazen rook in het zonlicht volgen op een verjaardag waar het huis echt blauw stond..

    Naar de videotheek omdat die ene film eindelijk was uitgekomen

    Telefoonvlinder bij een les die uitviel

    Wie stout is kreeg de Roe of zou meegaan in de zak:p
    Ik herinner me nog de geur van de zwarte pietenschmink.. dat rook zo fijn en dan was het echt sinterklaas..

    Vrijwel alle moeders waren thuis na school met een kopje thee en een koekje :)

    TV op woensdagmiddag en dan ineens ook op zaterdagochtend! telekids!

    En de Top 40 met Jeroen van Inkel!
     
    Kukido vindt dit leuk.
  10. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.526
    26.074
    113
    Vrouw
    Dat mijn vriendin op t platteland alleen nl1,2,3 en regiozender kon ontvangen, zelfs toen ze al 14 was.

    Ms dos die je commando's moest geven en de floppy's erbij

    Een netje tussen de bestuurdersstoel en bijrijdersstoel in, zodat je als kind niet naar voren kon lopen. Al had ik als kind wel een autostoel zelfs van de ANWB en altijd auto's met gordels.

    Rieten fietsstoel waar je met 2 benen aan 1 kant in zat

    Dat mijn vader een bakbeest van een mobiele telefoon kreeg, als 1 van de eersten en dat mensen op bezoek zich vergaapten aan 'het wonder'
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  11. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Kinderfeestje op locatie, alle 8 in 1 auto, konden er makkelijk een paar in de kofferbak....

    Moet je nu mee aankomen...
     
    Salentein, Koekie1, Novi en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.585
    3.477
    113
    - Met sneeuw bond mijn vader de slee achter de auto en reed zo de wijk door, geweldig, zie ik nooit meer i.v.m. veiligheid.
    - Mijn moeder liet me gerust een half uur alleen thuis als baby.
    - Als kleuter liepen we regelmatig naar het tankstation, haalden we een raketje en een pakje sigaretten voor de moeder van mijn vriendje/buurjongetje.
    - Als de srv-wagen kwam, mochten we een paar straten meerijden.
    - Mijn buurmeisje en ik hadden een touw gespannen tussen onze kamers en zo schreven we ‘s avonds briefjes naar elkaar.
    - Besjes/pijltjes schieten met blaaspijpen. Tegenwoordig hebben ze allemaal zo’n Nerf.
    - Ik ging in groep 8 op tienertoer (met de trein 3 dagen reizen voor weinig geld) en we zijn echt heel Nederland doorgegaan. Op een gegeven moment in Den Bosch de laatste trein gemist en toen moest mijn vader mij en mijn vriendin halen. Mobieltjes had niemand.
    - Met carnaval ging ik naar school als piraat met een enorm (echt) geweer dat mijn vader ooit had gekocht op reis. Ik denk dat nu de hele straat van de school was afgezet en ik voorpaginanieuws was geweest.

    Toen mijn dochter eens iets moest opslaan op de computer zei ik dat ze even op het schijfje moest drukken, ‘waarop? ‘Op die floppydicsc’ ‘de wát?
     
  13. Proudmama2012

    Proudmama2012 Bekend lid

    16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Jawel ik nog! Van mijn oma geerfd:)
     
  14. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.526
    26.074
    113
    Vrouw
    Ik ken t ook niet vanuit mijn jeugd, ook niet op andermans feestje (wel dat sommige stationwagons extra zitplekken achterin hadden die nu nooit meer door de keuring zouden komen omdat kind zelf de kreukelzone was dan, dat je ook tegen de rijrichting in zat)

    Alhoewel we op schoolkamp wel een keer voor een dropping in een paarden vrachtwagen werden vervoerd haha en dan in t paardengedeelte uiteraard haha. Dat risico zal een school nu nooit meer nemen :p
     
    Kolibrie2 vindt dit leuk.
  15. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Chocoladesigaretten :D:eek:
     
    JongetjeM, A new day, Brinsa en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.121
    15.184
    113
    Ik werd idd behoorlijk pissig toen ik hoorde dat zoon met 4 op de achterbank/2 per gordel is thuis gebracht zaterdag, rit van 45 minuten.

    Terwijl wij idd op vakantie gingen met veel te veel in 1 auto. In de kofferbak, stapelen op de achterbank, stoel die mn vader had gemaakt van schuimrubber tussen 2 losse stoelen...
     
  17. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Grappig, ik lees hier allemaal dingen die hier nog steeds gebeuren. Belletje lellen, bij vriendjes aanbellen om te kijken of er gespeeld kan worden, er is geen touwtje door de brievenbus want dat kan niet met het soort slot maar de achterdeur is "gewoon" van het slot dus ze komen achterom naar binnen, ik maak nog steeds zelf pudding in een puddingvorm, of bijvoorbeeld saroma in kleine glaasjes, we hebben geen vaatwasser dus het afwassen gaat gewoon in de gootsteen.
     
    Want2beAmom en Gewooniemand vinden dit leuk.
  18. Pyaar

    Pyaar Actief lid

    14 jan 2019
    456
    629
    93
    Vrouw
    Leuk topic! Die floppydisc ! Jaa... En het inleveren van handgeschreven werkstuk/opstel omdat er geen printer was.. De mediatheek waar je plaatjes kon halen voor je werkstuk.. Naar de bieb voor je spreekbeurt, alle boeken meenemen en post-its plakken om de plaatjes te kunnen tonen.

    Vooral dat niet kunnen bellen als iemand op de computer zat te internetten.. :p Ik hoor mijn moeder nog schreeuwen naar mijn vader.. :rolleyes::rolleyes::rolleyes:
     
    Nataly1972 en Jo79 vinden dit leuk.
  19. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.121
    15.184
    113
    Whoah jij bent ouderwets :eek:

    :D



    (Hier idd ook gewoon achterdeur van het slot, kinderen die komen vragen om te spelen, belletje lellen, spelen op straat)
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  20. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.121
    15.184
    113
    Wat ik ook een verschil vind is het zelfstandig naar school gaan. Ik heb het idee dat er veel meer kinderen in groep 3 en hoger nog gebracht worden door (overwegend) moeders.
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina