Altijd een kwartje bij je hebben zodat je kon bellen als er wat was. Geen gordels in de auto en gewoon vol pakken met vakanties zolang je er nog bij in kon was het goed, dus zitten op stapel kussens en moeten duiken als er achteruit gekeken moest worden. Een telefooncel, en dan vooral met kamp allemaal in de rij om te bellen naar huis. Telefoon met een draaischijf. Een videotheek, en dan van te voren een film reserveren. Iemand leuk vinden en dan maar afwachten of je diegene de week erop weer tegenkwam in de discotheek, mobiel om af te spreken had je niet en hele dagen appen was zeker geen optie. Een buzzer, mijn vriendje werkte in het buitenland en als er dan wat was dan stuurde je je telefoonnummer met 1 getal erachter, als ik telefoonnummer met een 1 stuurde dan moest hij met spoed bellen want dan was er wat ernstigs, stuurde ik met een 2 was het een ik mis je en kun je nog een keer bellen. Zwart wit tv, zonder afstandsbediening en waarop 1x per week tekenfilmpjes waren. Als je pech had onderweg dan stopte er iemand en zei waar moet je heen? Ooh ik breng je wel even thuis, fiets achterin de auto en dan werd je thuis gebracht, als mijn kind nu bij iemand instapt die hij niet kent dan heeft hij straf haha
Floppy. Casettebandjes, walkman elke zondag nam ik de top 30 op van een regionale zender en dan gebruikte ik het zelfde bandje. Strippenkaart. Telefooncel collect bellen. "Werken" terwijl ik nog op de lagere school zat (elke zaterdag bij de bakker en voor schooltijd bij de groenteboer helpen om alles klaar te zetten) Computer met een kont, geen internet tot mijn 15?? of nog later.
In het weekend de hele middag bij de radio zitten en wachten tot je favoriete liedje kwam en dan opnemen! Wanneer je wat wou kijken op de tv dat je dan ook op dat tijdstip klaar moest zitten anders was het voorbij. Of wachten op je serie tot de volgende week en dat ze de verkeerde uitzonden en je nog niet wist hoe het af liep! Onze zoon vond het zo gek dat je moet wachten tot je wat kan kijken. Nu kun je bijna alles wel terug kijken op het moment dat jij wil
Ja vroeger... toen de guldens nog van hout waren en je koe nog met lange oe schreef Volgens mij kreeg je vroeger als er een jongetje was geboren ook witte met roze muisjes... omdat er nog geen blauwe muisjes bestonden.
Zo niet mee eens, vind het juist heel erg raar dat niet iedereen dat doet ( hier overigens wel in de omgeving, bjj kinderfeestje van zoontje vorig jaar had maar 1 kindje een verhoger en de rest een stoel).
Als ik de reacties hier lees vraag ik mij echt af of ik een andere wereld leef haha. Ben 35, dus niet zo jong, maar herken echt veel niet. Wij hadden gewoon kleuren tv met afstandsbediening, vaatwasser toch ook al wel heel lang, computer toen die er was. Zeker vanaf jaar of 8 gordels (daarvoor weet ik niet), mobiele telefoon vanaf 16e..
Bij ons net zo. Kinderen lopen gewoon achterom en komen door de deur die niet op slot is. Zijn we er niet, dan niet. Maar ze appen niet voor dit soort speelafspraken
@tuc komt haar kinderen maar lekker ophalen hier na het feestje. OT: uren naast de radio om de liedjes te vinden die op het bandje moesten. Met een pen je walkman terugdraaien zodat het niet teveel batterij zou kosten. En later de eerste in de klas die cd's kon kopiëren en goud geld vroeg voor ieder kopietje. Flippo's in je zak chips, en pislink als je moeder met huismerk chips thuiskwam. Adressen en telefoonnummers uit je hoofd kennen. Kaartjes sturen vanaf je vakantieadres, die dan ongeveer aankwamen wanneer je thuis kwam.
Feest der herkenning hier!Inderdaad de blauw/gele rolschaatsen ,ik heb ze totaal versleten. Gewoon bij andere kinderen aankloppen om te spelen ,draaischijftelefoon ,op de gok naar iemand toe gaan. De kleuren....oranje,bruin....als ik foto's zie uit die tijd doen ze pijn aan mijn ogen! De fabeltjeskrant kijken (en andere kinderserie's). Met mijn vader meegaan in de vrachtauto en gewoon in het midden gaan zitten of op het bed of of...Op vakantie met de auto, helemaal volgepropt op de achterbank zitten want de dekbedden en slaapzakken moesten nog mee en gewoon suske en wiske lezen. Op mijn 13e ben ik gaan werken in de zomervakantie, 5 dagen per week en later als afwashulp, gewoon tot de afwas weg was al was het 12uur 's nachts. Roken op je 13e, hele schoolplein stond te dampen in de pauzes. Muziek opnemen op een cassettebandje, ik had cassettebandjes in alle kleuren van de regenboog. Mijn rugtas vol kliederen met speciale verf. Door weer en wind op de fiets naar school toe,mijn moeder had geen auto doordeweeks. Er is vast nog meer maar dat ben ik denk ik vergeten (of verdrongen)
De kleding boeken van de Otto en wehkamp die een paar keer per jaar thuis door de brievenbus kwamen en waar je dan op een lijstje je bestelling deed en dan maar wachten op je bestelling. Grappig om te lezen over auto's zonder gordels. Wij hebben een oldtimer uit 1968, zonder gordels dus eigenlijk... alleen heeft mijn man er gordels in moeten maken omdat ik (en zeker de kinderen) anders niet mee kunnen rijden
Dat er geen nummerherkenning was en ik met vriendinnetjes in het telefoonboek nummers gingen opzoeken om “gewoon” te bellen. Totdat iemand opeens terug belde en mijn moeder opnam en de des betreffende mevrouw nummerherkenning had. Toen stopte het feestje met nummers bellen.