Welke dingen vond jij als kind normaal?

Discussie in 'De lounge' gestart door Spoetnik, 20 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sopje1234

Sopje1234 Bekend lid

30 okt 2018
    828
    534
    93
    Ik vind het gek dat die moeder er meteen van uit ging dat er niet genoeg stoelen waren en dat niet eerst gecheckt heeft.

2. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.952
    33.622
    113
    Maar even een vraagje hè? Vanaf welke leeftijd/lengte mag een kind dan op een stoelverhoger? En hoeven ze niet meer in een stoeltje in de auto?
    Want als dat vanaf laten we zeggen: 1,20 m is, waar zit dan het probleem?

3. Sopje1234

Sopje1234 Bekend lid

30 okt 2018
    828
    534
    93
    Girobetaalkaarten en cheques waarmee je in de winkel kon betalen.

4. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Als ouders willen dat het kind bij ons in hun autostoel zitten, neem ik de autostoel zeker aan om hem in onze auto te zetten ja. Het gaat om de veiligheid van hun kind, daar hebben hun wat over te zeggen en te vinden, niet wij.

Ik vind het nogal wat dat je weigert het kinderstoeltje in je auto te zetten terwijl jij beslist met andermans kinderen in de auto te gaan zitten om elders het kinderfeestje te gaan vieren.

Gewooniemand, Valerie en tuc vinden dit leuk.
  5. tuc

tuc Niet meer actief

Minimaal 1.25 en 22 kilo
    Mijn 11 jarige komt net aan de kilo's en is 1.30.
    Mijn jongste komt hier bij lange na niet aan. Dus die gaat in een gewone stoel ja, ook met kinderfeestjes, hockey en weet ik veel wat.

Iertje81 vindt dit leuk.
  6. Sopje1234

Sopje1234 Bekend lid

30 okt 2018
    828
    534
    93
    1,25 meter en ze moeten minimaal 22 kg wegen

Iertje81 vindt dit leuk.
  7. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.018
    213
    63
    Muziek luisteren via een cassettebandje. Steeds op pauze zetten en de tekst proberen op te schrijven .

Je werkstuk willen printen via een floppy en dat er dan een virus opzat

8. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Buitenspelen. De hele dag!
    Buskruiten, verstoppertje, bomen klimmen, voetballen, op onderzoek uit gaan, in de speeltuin spelen, met elkaar hutten bouwen, met elkaar allerlei activiteiten buiten doen.

Mij (bijna) nooit vervelen!!! (Dat hoor ik nu zoveel kinderen zeggen).

Dat mijn moeder ook altijd thuis was als ik uit school kwam of thuis kwam lunchen.

Dat het touwtje uit de brievenbus hing en er gewoon niet ingebroken werd.

Dat je je fiets gewoon voor de deur kon laten staan.

Geen gordel achterin.

De enig huistelefoon hing aan de muur.

Dat er overal gerookt en gedronken werd waar kinderen bij waren.

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oh man, die tikken inderdaad!

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Er was 1 telefoon en die hing in de gang
    sigaretten in een beker op tafel tijdens verjaardagen
    cassette bandjes ( en ze terugdraaien met een potlood)
    zwart/wit tv en moeten lopen om van zender te veranderen
    Antenne goed zetten omdat de tv slecht ontvangst had.
    Zo'n schooltas (met boeken) die je dan over je bagagedrager moest hangen (en had je hem niet goed in evenwicht dan flikkerde er onder het fietsen vanaf, regende het dan moest je hem andersom hangen - ik had dan altijd mijn boeken tussen de spaken)
    Gewoon door weer en wind naar school fietsen bijna niemand werd gebracht (terwijl sommigen vanuit omliggende dorpen echt wel ver moesten fietsen)
    Mijn eerste kennismaking met een computer was op de middelbare school ( 2de klas) en toen werkte je nog met floppy's

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wij hadden vroeger een knop aan de muur bij de tv, daarmee kon je de antenne op het dak draaien als het ontvangst slecht was.

Oh en we moesten de geiser in de keuken altijd op de goede stand zetten als we gingen douchen.

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.189
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Vader vond het prima hoor, zag zelf ook wel in dat het niet nodig was.
    Als die het echt had gewild dan had ik het heus wel gedaan, zo'n trut ben ik nu ook weer niet.

djennes en Mamafiets vinden dit leuk.
  13. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Wij hadden kinderen in de wijk die de zak chips naast de supermarkt leeg goten om aan die flippos te komen :eek: Kan m e nog goed herinneren dat ik het daar met mijn moeder over had, snapte er niks van, die chips at je toch op? (Ik hield meer van chips dan van snoepjes als kind)

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.189
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nou dan heb ik niks gedaan wat tegen de wet is. Kind is zeker 130 en heeft genoeg lichaamsgewicht.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Maar daar gaat het toch niet om? Als ouders willen dat het kind in een stoel gaat dan heb je je daarbij neer te leggen.

16. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Pijltjes schieten met een pvc buis

Gewooniemand en Ysabella vinden dit leuk.
  17. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    Toen mijn oudste naar de brugklas ging gingen we kaftpapier kopen. En tja, hoeveel koop je? In mijn herinnering had ik toch wel 5 rollen nodig. Dus bepakt en bezakt gingen we naar huis. Na de eerste schooldag kwam ze thuis met 1 boek! In de loop van het jaar zou er nog 1 komen. Zit je dan met al je kaftpapier. :roflmao:
    Nu zit ze in de 3e en heeft ze wel 10 boeken, maar echt niet dat ze het kaftpapier van de brugklas nog gaat gebruiken!!! :p

Oilell vindt dit leuk.
  18. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    Hier vragen ze zich af hoe wij ooit zonder Snapchat konden leven!

19. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.673
    18.747
    113
    Vrouw
    Als ANWB een betrouwbare bron is, dan is vervoer van en naar een feestje sowieso geen probleem als dat eenmalig is.
    Daar staat het volgende.
    Kinderen vanaf 3 jaar mogen, in incidentele gevallen, de autogordel gebruiken bij vervoer door een ander persoon dan de eigen (pleeg)ouder. Namelijk wanneer redelijkerwijs niet verwacht kan worden dat de bestuurder een kinderbeveiligingssysteem bij zich heeft. Het kind wordt dan vervoerd op de achterbank. Het dient hierbij om vervoer over beperkte afstand te gaan, zoals bijvoorbeeld een kinderfeestje naar het plaatselijke zwembad. Het begrip incidenteel moet letterlijk worden genomen. Van incidenteel vervoer is geen sprake meer als bijvoorbeeld oma elke week de kleinkinderen naar school brengt. Een korte afstand is volgens het ministerie een afstand van maximaal 50km.

Maar als ouders willen dat de stoel gebruikt word, zou ik daar niet tegenin gaan.

20. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Telefoon met draaischijf
    Verplicht afdrogen zolang ik thuis woonde
    Altijd door weer en wind op de fiets naar school, winkels enz omdat we maar 1 auto hadden die mn vader altijd mee had naar zn werk
    Moeder altijd thuis
    Flippo’s in de chipszakken
    Walkman
    Fax ( laatst aan de kinderen uitgelegd wat dat is en hoe dat ging)
    Floppy’s, pc beeldscherm met 2 kleuren (grijs/zwart met oranje letters) Printerpapier waarbij alle vellen aan elkaar zaten
    Stapels cd-roms met cliparts
    Bankafschriften en dan steeds wachten tot er een afschrift kwam om te zien wat je saldo is.
    Overschrijvingskaarten (hadden onze kinderen ook nog nooit van gehoord)
    Geld binnen bij bankkantoor halen (en als de bank dicht was geen geld kunnen halen)
    De particulier (krant vol met advertenties voor 2dehands spullen)
    Ouders die beiden rookten, ook in huis en in de auto met kinderen erbij
    Zelf roken op mn 13de met bijna de hele klas
    Mijn oom had een autotelefooon (mobiel bestond nog niet). Hij moest dan naar een ‘greenpoint’ om te kunnen bellen (bij benzinestations oid)
    Bij mn kantoorbaan gebeld worden door een klant dat het niet lukte om te faxen, dat kwam omdat ik op internet zat!
    Inbellen dus ook, wat duurde dat soms lang!
    Internet thuis betalen per minuut?/MB? Ik weet het niet precies meer maar iig geen abbo met onbeperkt internet.
    Strippenkaart, treinkaartje kopen aan loket.
    Spoortijdenboekje. Een telefoonnummer bellen voor het weerbericht.

Pff en nog wel meer, ik word oud

Deel Deze Pagina