De Leeuwenkoning, absoluut! Ik ken de hele tekst onderhand uit mijn hoofd. Heb hem nog steeds op de mooie paarse videoband haha. Keek hem laatst voor het eerst in het Engels, wat was dat raar zeg..
Sneeuwwitje Die heb ik gezien als kind in de bioscoop... De leeuwenkoning komt qua gevoel te dichtbij
Jawel! Oliver is van Disney! Heb hem net nog gekeken met zoon. Geweldig . Bizar eigenlijk hoe die liedjes je bij kunnen blijven na al die jaren.
Ik heb kleine zeemeermin gestemd. Maar ook Belle en het Beest is geliefd. Ik heb bijna elke Disney-film op dvd. Dus keus zat. Favoriet van dochter is Domdo (Dombo) en Assepoester.
Ik ga toch voor de nieuwere Disney films, hoor. Ik heb zelf nooit zoveel gehad met die oudere films... Ik ga voor Up! Een film over een grumpy old man die ballonnen aan zijn huis knoopt om naar de Paradijsrots te gaan... Zo leuk! En Rammende Ralf, maar dat is meer jeugdsentiment omdat er al die oude computerspelletjes inzitten... Frozen is ook wel leuk, alleen wat te musicalachtig voor mijn smaak. Maar goed, het zijn ook niet mij films, de kinderen zijn er helemaal gek van.
De kleine zeemeermin, was daar vroeger helemaal fan van, tot aan verzamelingen aan toe Mijn kraamzorg vondt het nog zo leuk dat ik zoveel kleine zeemeermin spulletjes voor de kleine had gekocht (deken, kussen, muziek doosje, tasjes knuffels ed.) ik heb toch maar toegegeven dat dat mijn eigen spullen zijn...
De Aristokatten! En Dombo, Bambi, de Kleine Zeemeermin, Belle en het Beest, Princess and the Frog. Nog veel meer, eigenlijk vind ik ze bijna allemaal leuk.
Fantasia heb ik de videoband letterlijk van grijs gedraaid. Van de nieuwere vind ik vooral wall-e een hele mooie film! Maar ben sowieso gek van Disney^^
Frozen. Maar dat is meer om het (oorspronkelijke) verhaal van de Sneeuwkoningin en dat jongetje Kaj wat een splinter ijs in zijn oog krijgt en heel boosaardig word.
Jungle book. Ik vond de liedjes zo leuk! En ik wilde altijd 'Mowgli zijn' als we buiten waren. Dus ik klom in elke boom en op elk speeltoestel en riep naar mijn moeder: Balou kom je?
De kleine zeemeermin heb die video grijs gedraaid de tekst kon ik van buiten en zitten nog steeds geprint in mijn hoofd. belle en de beest gewoon prachtig de leeuwen koning grappig timon en pumba fan Oliver&co (eerste disney film dat ik zag in de bioscoop), alladin magisch mooi.