Daarna trouwens de Leeuwenkoning; oké, thuis is het k*t, party till you drop in tha jungle. Whoooehoeoeoeoeiiii! Op een dag sta je op en dan heb je een betere toekomst
Mijn zoon en ik janken wat af bij die film: Als Frey's moeder dood gaat Als oma hem naar het bos brengt Als Chief bijna dood gaat Als Frank Frey redt En het einde, zucht... Een echte Disney!
Ik heb gekozen voor de kleine zeemeermin, het was mijn eerste bioscoopfilm. We gingen met zijn 4en, mijn zus is 4,5 jaar ouder en wilde naar ''My blue heaven'' volgens mij met Koen Wouters (was toen helemaal fan van clouseau). Mijn moeder mocht met haar mee, mijn vader trof het met mij en de kleine zeemeermin. Maar vond en vind het nog steeds een prachtige film. Ik heb er veel op dvd! Mijn top 4 is absoluut (willekeurige volgorde) * De kleine zeemeermin * Alladdin * Belle en het Beest * de Leeuwekoning Dat vind ik echt de 4 toppers. Fijn dat ik ze nu op dvd heb ipv video, zodat je ook de engelse versie kan zien! De NL versie van deze 4 kan ik volgens mij woord voor woord mee zeggen!
Oeh, Sophie's choice tussen Doornroosje en De kleine zeemeermin. Ik vind ze allebei heerlijk, wat heb ik daar bij gezwijmeld als kind zeg. Maar the Lion King, Alladin, Robin Hood en Hercules staan ook heel hoog. Eigenlijk vind ik ze allemaal ontzettend leuk. De enigen die ik wat minder vond waren Pinokkio, Atlantis, en the Hunchback of Notre Dame.
Ik heb belle en het beest grijs gedraaid als kind. Waarom weet ik niet vōnd hem gewoôn erg leuk. En nu kijk ik met mijn kindjes samen het is namelijk ook hun favoriet haha vind hem nog steeds even leuk! Balto was ik ook verslaafd aan maar die is geloof ik niet van Disney
Mee eens. Als kind had ik een panini plakboek van de kleine zeemeermin en zong ik de liedjes mee van een cassettebandje mooie tijden.
Stitch! Ik hou van Stitch! Man is hier de Disney-freak, ik heb geen favoriet van de klassieke Disney. Alhoewel, vroeger was ik verzot op de Kleine Zeemeermin.
Dat is zo'n typische film die zó disney lijkt.. maar geen Disney is. Ik heb trouwens een cd met mooie disneynummers gemaakt voor mezelf - maar daar staat overigens ook één nummer van Anastacia op - gewoon omdat het zo'n mooi nummer is
De Leeuwenkoning (gewoon een mooie film) Verder vind ik Ratatouille, Cars en Rapunzel ook erg leuke films!
De kleine zeemeermin. Al heb ik nu wel een hekel aan de naam Erik. Omdat ik dan elke keer het fragment uit de film voor mij zie (die heks als ze heel boos is en zijn naam roept) Ik had toen een date met een erik en daar had ik toch best wel wat moeite mee haha
Lady en de vagebond. Nog steeds kijk ik hem, denk ik, 2 keer per jaar. Heerlijke winter-warm in huis-haard aan- wijntje erbij-film.
De klokkenluider van Notre Dame. Prachtig verhaal vind ik. Ook het liedje dat Esmeralda zingt als ze "sanctuary" zoekt in de Notre Dame (Engelse versie) geeft me kippevel keer op keer. Ik vind het een meesterwerk.
Frank en Frey was trouwens de eerste film waar ik bij moest huilen. Dat het vosje achter wordt gelaten in het bos. Snif! Dat vond ik vroeger echt zoooo zielig. Ik zit nu met mijn zoon voor het eerst de Leeuwenkoning te kijken. Hij is nog lastig te overtuigen, omdat het een echte Planes liefhebber is.
Frank en Frey moet ik ook bij huilen. Maar Dombo is toch wel het toppunt hoor. Dat zijn moeder hem wiegt op haar slurf, met dat liedje er bij. *slikt* https://www.youtube.com/watch?v=calHOKucYMw
O, ja! Dat is een stukje waar ik toen ik ouder was bij moest snikken. Eigenlijk zijn die Disney's sadistisch voor kids