Goedemorgen, Sinds zaterdag viel mij ineens op dat mijn jongste dochter een kale plek op haar hoofd heeft en dat die ene kant veel korter is in lengte als de ander kant. Ik dacht eerst dat misschien mijn oudste dochter aan haar haren had getrokken maar ik kon nergens haar vinden en mijn jongste dochter heeft daar zelf ook niks over gezegd. Nou weet ik niet goed of dit gewoon iets normaals kan zijn of dat ik ermee naar de dokter moet.. wat vinden jullie of komt iemand dit bekend voor toevallig ? ik wilde een foto bijvoegen maar moet eerlijk zeggen dat ik niet goed weet hoe.
Ik zie wel wat je bedoelt maar die kale plek ziet er niet kaal uit...meer hele dunne haren en teveel plaats tussen de wortels? Valt het ook op als ze droge haren heeft? Hangen alle haren naar achter op de rug? Lijkt idd dat de linker kant over haar schouder naar voren hangt dus dan is t wel een groot verschil. Heeft je oudste dochter of zijzelf niet eens in de haren geknipt? De lengte is geen probleem. Die zou ik bij laten knippen maar op de "kale" plek zitten wel minder haren. Shampoo voor dun haar kopen?
Dit is wanneer het droog is, alle haren hangen op die ene foto inderdaad op haar rug. het verschil is echt zichtbaar het lijkt net of heel die kant steeds meer uit dunt zo is het namelijk nooit geweest 2 weken geleden kon ik nog gewoon een staartje of 2 staartjes maken dat gaat nu dus niet meer Mijn oudste dochter of jongste kan niet bij de schaar dus dat kan het niet geweest zijn en anders had ze dat wel verteld denk ik die verteld het altijd als de ander iets doet wat niet mag en andersom ook.
Ze heeft hele dunne haren en zoals iemand al schreef het is niet echt kaal er groeien wel kleine haartjes. Het zou kunnen dat het al langer is. Ligt ze misschien veel op die kant? Bij twijfel zou ik toch even naar de huisarts gaan.
Ligt ze inderdaad niet veel op die kant? Bij een zgn alopecia veroorzaakt door een schimmel zie je ook dat de hoofdhuid onrustig is maar volgens mij ziet het er rustig uit. Mijn oudste dochter heeft ook heel lang dun haar gehad. Je keek bij haar werkelijk zo op haar hoofdhuid. De kapper vroeg zelfs weleens of ze was verbrand op haar hoofdhuid?? Je zou het eens goed kunnen laten knippen bij de kapper en zien hoe het dan valt en verder ontwikkeld en bij twijfel laten beoordelen bij de huisarts. Mijn dochter is nu bijna 12 jaar en heeft nu een enorme volle bos met haar dus is helemaal goed gekomen.
Toevallig las ik zaterdag in het parool een stukje over loose anagen hair syndrome. Als dat het is hoef je je iig geen zorgen te maken. Het komt vaker voor en kinderen groeien er overheen.