Welke doppler zouden jullie adviseren?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Switi, 3 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Daphne,

Wat verschrikkelijk dat je je zoontje hebt verloren!! Hopelijk gaat alles nu wel goed?!!
    Als jij jouw doppler wilt verkopen kan het interessant zijn voor mij, ik stuur je een pb.
    Dat niet aflezen kan idd een probleem zijn maar waarschijnlijk luisteren we toch samen met man dus hij kan me zeggen of ik goed zit :)

@marlo,
    Dank je, ik ga ook steeds meer genieten en geloven maar tot vorige week werd de zwangerschap instand gehouden door medicatie en omdat ik daarmee gestopt ben vind ik het nu even eng. Precies wat je zegt, ik zoek ook net even die bevestiging :)
    Geniet jij ook lekker van je zwangerschap!! En je Angelsound!

@mamavand
    Kun jij het scherm wel zelf goed aflezen?
    Dat die handzamer is, minder stoorgevoelig en qua geluidskwaliteit vind ik al pluspunten! Ik zal idd niet in mijn liezen hoeven zoeken :D

Hebben jullie er ook opnamen van kunnen maken op de pc/phone om aan de rest te laten luisteren of bewaren voor later? Dat zou ik namelijk ook nog wel willen.

2. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Bubblez,
    Dank voor je reactie maar waar staat dat ik het "zo vaak" ga beluisteren? En wat is "zo vaak"? Mijn vraag/topic was niet bedoeld om een discussie over dopplers of wat dan ook aan te gaan. Ik heb ook al geschreven dat ik niet elke week welkom ben om te komen luisteren of een echo te hebben. Ik "mag al blij zijn" met de extra echo's die ik wel krijg. En als jij geen doppler wilt en wel elke week echo zelf betaald prima! Geniet ervan :)

3. Yent

Yent Actief lid

22 jul 2016
    160
    39
    28
    NULL
    NULL
    Nou met 14 weken kan je wel degelijk het hartje NIET vinden ! Ik had met 14 weken een controle bij de gynaecoloog en die kon het hartje niet vinden dus kreeg een spoed echo in het zh ...

4. Yent

Yent Actief lid

22 jul 2016
    160
    39
    28
    NULL
    NULL
    Ik zou geen dopler nemen maar de verloskundige om extra controle vragen ... als ik me zorgen maakte kon ik altijd tussendoor even naar het hartje luisteren was nooit geen probleem

5. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Yent,
    Zat je toevallig bij dezelfde gyn/VK als Mamavand? Die van haar kon het hartje ook niet vinden (en zij zijn dan de kundigen ;))

Kon je al langskomen toen je nog maar 14 weken was en jij je zorgen maakte?
    Ik heb al geschreven dat ik nu niet wekelijks welkom ben, straks als ik de baby wat minder voel of als ik me erg zorgen zou maken mocht ik wel altijd bellen maar ja, ze verwachten sowieso dat ik mijn baby dus erg laat ga voelen ivm placenta aan de voorwand, dus het kan nog wel even duren voor ik aan de bel mag trekken.

Echo over 3 weken is al extra controle echo..meer doen ze nu niet.

6. Sorarocks

Sorarocks Bekend lid

9 jul 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb ook de luvion. Ik heb bij m'n eerste zoon ook opnames gemaakt van het geluid en op de laptop gezet. Erg leuk! Als ik de hartslag niet kon zien pakte ik m'n telefoon en maakte een foto 😂😂 deze baby zat vaak rond de 130-135

7. Logan

Logan Niet meer actief

Kundigheid heeft er niets mee te maken, als jouw darmen druk zijn kom je er niet door. Als je kindje net dieper ligt of achter het schaambot vind je het al niet. De vk gaf mij als antwoord dat ik na twintig weken best af en toe even kon luisteren thuis met een doppler maar voor die tijd is thuisgebruik af te raden.
    Plus wat Bubblez zegt, er is nog niks bekend of het voor je kindje wel goed is en alleen daarom al wilde ik het niet gebruiken. Als jij een goede vk hebt kan je zeker wel even komen luisteren als je je zorgen maakt, waar je placenta dan ook zit.

8. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Logan,

Mijn VK zal dan wel niet goed zijn want ik mocht niet nu langskomen om extra te luisteren en ik kreeg enkel te horen dat ze het afraadde i.v.m. mogelijke stress als ik het hartje niet zou kunnen vinden en in verband met de schijnveiligheid die het kan creëren, verder moest ik het zelf weten, het stond me vrij er een aan te schaffen. Voor het eerste ben ik niet bang, als het mij niet lukt jammer dan en dan zit er niets anders op dan wachten op de volgende echo (of later nog eens proberen of andere plek etc etc) en schijnveiligheid? Hhmm hoe veilig ben ik nu als ik niets voel, niets hoor, niets merk en er ondertussen van alles goed zou kunnen gaan maar ook net zo goed fout zou kunnen gaan....?

Bij mijn weten loopt dat onderzoek nog (ook niet aangetoond dat het wel schadelijk zou zijn! Maar gaat het vooral om het geluid waar de baby's voor lijken weg te zwemmen en dan kun je het beter niet na de 20 weken gebruiken omdat ze het dan wel kunnen horen en nu juist nog niet) en heeft dat vooral betrekking op gebruik voor de 12 of zelfs 14 weken..daar ben ik al aan voorbij..:)

Maar nogmaals de vraag is niet of ik het zou moeten aanschaffen de vraag is welke ik het best kan aanschaffen..:)

@sorarocks
    Leuk die opnamen! En creatieve manier om toch de hartslag te kunnen zien :p goed opgelost!

9. Logan

Logan Niet meer actief

Je hebt gelijk en je moet het ook vooral doen hoor. Maar ik blijf erbij dat een vk een professional is die ik dan liever geloof als ze zegt dat je het juist niet voor de 20 weken zelf moet gebruiken.
    Ik snap je angst heel goed hoor, ik had hetzelfde. Ben tussendoor voor een pretecho gegaan en mocht bij de vk komen als ik me niet goed voelde.

Met een 'goede vk' doelde ik overigens op jouw opmerking aan Yent/Mamavand.

Ik hoop dat je een goede kunt vinden en dat het je geruststeld.

10. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou geen doppler aanschaffen, maar met je vk overleggen dat je bijvoorbeeld elke week ff het hartje mag luisteren. Ik ben ook wel eens extra geweest voor mn eigen geruststelling.

11. Marcella1985

Marcella1985 Bekend lid

17 mrt 2013
    641
    0
    0
    NULL
    flevoland
    Ik zou ook geen doppler aanschaffen en idd overleggen met de verloskundige.
    ik wilde het toen in het begin ook 1 aanschaffen en heb het overlegt met de gynaecoloog in vu amsterdam en die gaven aan het niet aan te schaffen ten eerste omdat je zelf de stress in gaat als je het niet kan vinden of anders hoort dan anders en ze zijn er nog niet over uit of het schadelijk kan zijn voor de kleine. En vooral met het laatste puntje is mijn overweging geweest om hem juist niet aan te schaffen.

12. nel

nel Lid

7 dec 2011
    36
    7
    8
    NULL
    NULL
    Met je voorgeschiedenis kan ik me voorstellen dat je onzeker bent. Ik zou dit met de verloskundige bespreken en overleggen dat je, tot je de baby voelt bewegen, extra langs mag komen om het hartje te luisteren. De meeste verloskundigen vinden dit geen enkel probleem.
    Een eigen doppler zou ik je niet aanraden. Wat als je het hartje niet kunt vinden? Dat geeft alleen maar weer onzekerheid.
    De verloskundige is ervoor om je deze periode goed te begeleiden en vertrouwen te geven in je lichaam en je zwangerschap. Zij hebben er alle begrip voor dat je wat vaker langs wilt komen tot je deze zekerheid voor jezelf hebt.

13. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    #33 Maria999, 4 aug 2016
    Laatst bewerkt: 4 aug 2016
    Hallo meiden, ze gaat er een aanschaffen, en dat is haar goed recht. Ik had ook een voorliggende placenta en voelde zelfs in week 30 soms dagen niks.

Mocht een doppler vreselijk slecht zijn, waar geen enkele aanwijzing voor is, dan is dat bij de vk net zo goed zo. Van echo's weten ze ook niet 100 procent zeker of ze veilig zijn, en daar wordt in de regel ook mee gesmeten bij de gynaecoloog. Simpelweg omdat er geen enkele aanwijzing is dat het niet goed zou zijn. Wat wel is aangetoond, is dat stress heel erg slecht is voor een ongeboren baby.

Met zo'n doppler luister je misschien eens in de week een minuutje, en kun je er weer dagen tegen. Scheelt een heleboel stress, tenzij je iemand bent die juist stress krijgt van zo'n ding. Wat ik al schreef, dan vooral niet doen.

Switi, veel succes. Met de AngelSounds kun je het geluid ook opnemen. Sterkte met de komende spannende weken.

14. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Logan,

Bizar he hoe de gyn's/VK's/echoscopistes in mening verschillen, bij mij wilden ze absoluut niet de hartslag van baby laten luisteren voor de 12/13 weken en nog steeds weet ik niet hoe hoog de hartslag is (willen ze niet meten!) terwijl ik wel eens lees dat andere dames al bij de 1e echo het hartje te horen kregen :(:$ ook de echoscopiste was van mening dat ik een doppler zeker niet voor de 13 weken moest gebruiken, verder heeft ze er niets van gezegd.

Precies wat maria ook zegt, zo verschrikkelijk slecht is een doppler voor thuisgebruik (bij aanbevolen en correct gebruik) niet en als ik mij niet vergis is de doppler bij de Vk juist erger want die is vele malen krachtiger! Maar fijn dat jij wel tussendoor bij jouw VK mocht komen en zo uit een onzekere periode bent geholpen :)!

@winddanser, marcella en Nel,
    Graag eerdere berichten of in ieder geval even de vraagstelling goed lezen. Maar thanks!

@maria dank je wel!!
    Ik heb gisteravond de Luvion de luxe besteld en hoop vandaag nog zelf het hartje te mogen vinden en beluisteren, zou erg fijn zijn omdat we nu op het punt staan (vanavond!) het aan onze familie's te vertellen... We wilden eerst "de magische 12-weken grens" behalen....

Maar jeetje, zelfs in week 30 dagen niks voelen?? Hoop niet dat het mij ook zo zal vergaan, gelukkig zijn er dopplers :p

15. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Spannend, Switi. De baby zal nog wel heel laag zitten, achter of net boven je schaambot. En veel plezier vanavond!

Met de placenta voor voelde ik echt heeeeel weinig, inderdaad. Vandaar dat ik zo blij was met de AS 😉.

16. Sorarocks

Sorarocks Bekend lid

9 jul 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    Veel plezier ermee 😊😊 en probeer je te bedenken dat als je het hartje een keer niet kunt vinden, je kindje er geen zin in heeft 😆 Dat was voor mij altijd een geruststelling. Net zo eigenwijs als ik 😇

17. Marcella1985

Marcella1985 Bekend lid

17 mrt 2013
    641
    0
    0
    NULL
    flevoland
    Ik heb je vraag stelling gelezen ik geef alleen aan wat het ziekenhuis bij mij heeft gezegt.

En over het hartje luisteren werd bij ons pas gedaan met 10 weken niet eerder in het ziekenhuis.

18. Bumpie

Bumpie Bekend lid

28 dec 2015
    864
    523
    93
  19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik bedoelde het niet om je af te kraken hoor. . Ik bedoelde het goed.

Maargoed, je moet het zelf weten. Ik zou om mijn al eerder gegeven reden niet weten welke het beste is.

Veel succes en liefde met je kleine wonder!

20. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    De donderdagavond bestelde doppler was vrijdagochtend al binnen en uiteraard direct uitgeprobeerd :D, heerlijk om de hartslag te zien en horen! Hartslagje stond op 132, ik lag rustig op bed, mijn hartslag was het dus ook niet maar ik hoorde het nog niet goed, te weinig gel gebruikt denk ik.
    's avonds meer gel gebruikt voor nog beter geluid en papa kon heerlijk meeluisteren door de dubbele headset. Kindje was actief, hartslag op 158 dus zeker niet de mijne :D :p

Voorlopig zijn we weer even gerustgesteld, fijn om af en toe de bevestiging te hebben "dat het hartje het nog gewoon goed" :)

Deel Deze Pagina