zwanger en blaasontsteking

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door geneeke, 9 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Hi allemaal,

ben nu 10 weken zwanger en heb blaasontsteking,
    heb van de ha ook antibiotica gekregen en ook al verzekerde hij me
    dat dit geen kwaad kon.. toch twijfel ik...

wat zijn jullie ervaringen?

Thanks

2. HT5

HT5 Actief lid

16 feb 2016
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een blaasontsteking niet behandelen kan meer kwaad.
    Ik heb tijdens alle zwangerschappen regelmatig aan de AB kuur gezeten en vele zwangeren met mij.

Gewoon nemen en echt vertrouwen op je HA.

3. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ik neem aan dat het HA weet dat je zwanger bent? Dan schrijft hij je nl echt alleen antibiotica voor die je dan mag slikken. Ik heb het zelf ook gehad en Furabit gekregen. Ermee doorlopen is echt geen goed idee, een blaasontsteking kan doorslaan naar je nieren en dan ben je nog veel verder van huis. Goed dat je voorzichtig bent met medicijnen, maar in dit geval toch maar nemen denk ik... En misschien dat je als het over is baat hebt bij cranberry pillen...? Sterkte!

4. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw

Ja zeker weet hij het, heb het nogmaals gezegd zojuist. Hij verzekerde me er echt van dat het geen kwaad kon.. Normaal als het beginnend is dan ga ik ook aan de cranberryjuice maar dan is mijn ervaring dat ik het alleen uitstel.. Vanmorgen was het echt drama dus ik weet dat ik wel medicijnen moet nemen, maar wil er gewoon echt zeker van zijn dat het geen kwaad kan..

Ik heb Nitrofurantoine gekregen?? Woon wel op Curacao misschien dat het wat anders is dan met medicijnen in NL..

5. 88anne

88anne Lid

10 okt 2013
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    De kuur die je hebt gekregen is in nederland ook de eerste keus bij het behandelen van een blaasontsteking. Deze kuur kan je tijdens de zwangerschap veilig gebruiken tot 30 dagen voor de bevalling. Dus als je nog geen 8 maanden zwanger bent kan dit veilig gebruikt worden.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn zoontje zijn middelste naam is nitrofurantoine. Nee serieus, ik heb heel zijn zwangerschap anti biotica geslikt wegens blaas ontsteking. Met 37-38 weken ben ik volgens advies gestopt, met 40.0 is hij geboren en 4 dagen later lag ik rillend van de koorts op bed en kon ik eindelijk aan de heftigere medicatie. Het is echt geen probleem hoor, de blaas ontsteking kan meer kwaad als de tabletten ( Kan uitmonden in een nierbekken ontsteking met blijvende schade, of zoals ik had kan je er harde buiken van krijgen waardoor je vroegtijdig weeën zou kunnen krijgen als de blaasontsteking niet onderdrukt word )

7. Ikke1990

Ikke1990 Actief lid

6 dec 2015
    198
    1
    0
    Ik kan je vertellen dat een blaasontsteking meer kwaad kan dan de AB zelf... ik heb heel vaak mijn urine ingeleverd in mijn zwangerschap omdat ik klachten had, elke keer vonden ze wel 'leuko's' maar dit was naar hun zeggen nog geen echte infectie (en dat terwijl ik bekend ben met urineweg problemen!) en ik kreeg daar dus niets voor en hebben me dus tot aan vorige week laten tobben... nu werd ik vorige week opgenomen in het ziekenhuis met vroegtijdige weeën en ontsluiting.. na onderzoek bleek er toch een ver gevorderde infectie te zitten die voor de weeën en ontsluiting heeft gezorgd....
    Hadden ze me eerder aan de AB gezet had dit niet gebeurd en hadden 5 dagen ziekenhuis, weeënremmers en longrijpers en kans op prematuurgeboorte voorkomen kunnen worden aangezien ik nog steeds rust moet houden ter voorkoming dat het eerder komt..
    En ohja, ik zit hierdoor inmiddels straks 8 dagen lang aan de antibiotica!
    Dus meid... die AB is beter dan een infectie! De infectie kan grotere gevolgen hebben voor jou en je kindje.

Beterschap en een fijne zwangerschap gewenst!

8. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Blaasontsteking is ontzettend veel voorkomend tijdens de zwangerschap dus hier wordt echt vaker ab voor gegeven dan ergens anders voor.
    Wat ik wel raar vind, en niet alleen in dit topic, is dat mensen hun eigen huisarts ineens niet meer vertrouwen maar wel een wildvreemde op een topic die over het algemeen toch echt niet de kennis heeft die jouw huisarts heeft. Ben je onzeker dan kan je beter nogmaals de huisarts bellen. Maar dat is mijn mening...

9. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Eens met Laura!

En: Furabid is een merknaam van nitrofurantoine - dat wordt idd op grote schaal aan zwangeren voorgeschreven en zoiets word écht uitgebreid getest.

Deel Deze Pagina