Borstvoedings kindje wilt opeens geen fles meer

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Belle22, 19 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Hoi dames!

Ik weet even niet of ik mijn topic nou bij flesvoeding moet zetten of borstvoeding .. Ik heb hem maar hier geplaatst..

Ik ben aanh het afbouwen met borstvoeding met mijn 7 maanden oude baby, dit ging de afgelopen weken goed.
    Overdags kreeg hij alleen nog maar de fles, en verder in de ochtend avond en nacht nog de borst.
    Nu wou ik dus in de avond ook de fles geven, maar deze weigert hij.
    Hij begint te huilen als hij de fles voor zich krijgt.. En valt dan ook niet in slaap voordat hij de borst heb gekregen.
    En sinds 2 dagen weigert hij nu ook de fles overdags bij mij.

Bij de oppas neemt hij wel gewoon zijn fles en drinkt hem helemaal op! (Bij mij dronk hij vaak ongeveer de helft)..
    Iemand tips om hem toch weer aan fles te krijgen ?

Liefs belle

2. pindatjuh

pindatjuh Actief lid

3 jul 2013
    364
    60
    28
    Vrouw
    Flevoland
    Hoi Belle,

Onze kleine meid begon met 7 maanden ook de fles te weigeren. Bij oma en opa lukte het ineens niet meer en sinds ze 8 maanden was wilde ze hier thuis ook de fles niet meer hebben. Wij hadden er alles aan gedaan om toch maar te zorgen dat ze de flesvoeding binnen kreeg (met warm water, met koud water, in een bekertje, als pap in een diep bordje), maar niks hielp en het werd een heuse strijd.
    Ik ben toen naar het cb gegaan omdat ik me geen raad meer wist en zij vertelde dat het vaker voorkomt bij kindjes rond de 7 maanden. Wij geven nu sinds 3 weken geen fles meer, maar vervangen die voor ander zuivel.
    Misschien zou je ook eens langs het cb kunnen gaan met je vraag?

Groetjes pindatjuh

3. Rond die tijd begon ons zoontje ook meer interesse te krijgen in drinekn uit een bekertje. Misschien kun je dat eens proberen :)

4. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik heb dit ook eens van iemand gehoord en zij liet haar man de fles geven. Hij heeft geen borst.

Ik weet niet wat je tot nu toe gedaan hebt, maar heb je misschien je kindje geleerd dat als hij de fles weigert hij de borst krijgt? Dan is het niet zo gek dat het weigeren zich uitbreidt.

Deel Deze Pagina