cv ketel huren

Discussie in 'De lounge' gestart door Lady26, 5 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lady26

    Lady26 Bekend lid

    10 feb 2010
    638
    2
    18
    Vrouw
    Groningen
    Hallo dames,

    zijn er hier mensen die een cv ketel huren?
    zo ja wat zijn jullie kosten per maand, en hebben jullie hier goede ervaringen mee?

    onze ketel is 18 jaar oud, en we zitten er over na te denken om een ketel te gaan huren.
     
  2. minon

    minon Niet meer actief

    Ik vind het duur. Het kost al snel rond de 25 euro per maand. Als ik kijk dat onze ketel 800 euro was is 32 maanden 25 euro. Dus na drie jaar heb je al het bedrag voor een nieuwe ketel betaald. Nu heeft onze buurman hem geïnstalleerd maar stel dat je een ketel met installatie voor 1600 koopt is dat dus 6 jaar. Mag hopen dat een ketel langer meegaat dan 6 jaar.
     
  3. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Is veel duurder dan kopen. Dus niet doen als je ook kan kopen.
     
  4. Lady26

    Lady26 Bekend lid

    10 feb 2010
    638
    2
    18
    Vrouw
    Groningen
    maar bij het huren zit wel het onderhoud etc bij in las ik.
     
  5. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    Ja het onderhoud zit er bij. Ook als r iets stuk gaat.
    Wij hebben t gedaan in ons vorige huis omdat het moest maar we er door andere onvoorziene uitgaven geen geld meer hadden.
    We moesten sowieso de kosten betalen voor het plaatsen. Er moesten gaten in de muur geboord worden voor de afvoer enz. Nieuwe ketel kon niet op de oude plaats staan. Waren 950e daarvoor kwijt.
    Verder contract voor 15jaar a 30e per maand. Daarna zou de ketel van ons zijn. Ketel van 2000e maar natuurlijk moet het bedrijf er wel wat op verdienen.
    Echter elk jaar ging de huurprijs omhoog, en uiteindelijk betaalden we na 7jr 41e per maand... reken maar uit. We gingen verhuizen. nieuwe kopers wilden geen huurketel dus moesten de ketel overkopen a 1250e....
    Kun je nagaan wat ze verdiend hebben. Ik had wel twee ketels zelf kunnen kopen na 7jaar...
    Dus mijn ervaring: niet doen.
    Miss kun je wat van familie lenen als de nood hoog is?

    Of m in termijnen betalen zonder rente. Wij hadden laatst n vrij dure reparatie en mochten t in drie termijnen betalen zonder extra kosten.
     
  6. Maria999

    Maria999 Fanatiek lid

    5 jan 2012
    4.525
    1
    36
    Als het even kan, koop een nieuwe. Zelf kapotte ketel gehad laatst en via werkspot een oproep geplaatst voor installatie van een bepaalde ketel. Prijzen varieerden van 955 tot 1750 voor exact dezelfde ketel plus installatie. Waanzinnig toch?
     
  7. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Is echt veel duurder dan kopen, ook met het onderhoud. Onze ketel is 18 jaar en schijnt toch echt nog met de nieuwe ketels mee te komen qua zuinigheid. Zolang hij het nog doet moesten wij hem laten zitten. Wij hebben een nefit ecomline.
     
  8. Lady26

    Lady26 Bekend lid

    10 feb 2010
    638
    2
    18
    Vrouw
    Groningen
    ok bedankt! het is dus niet aan te raden lees ik hier. op verschillende site 's lees je dat het een goede regeling is, maar ja ze willen natuurlijk ook verkopen!
     
  9. Mariannetje

    Mariannetje Bekend lid

    6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Zou gaan kopen!

    Huren is duurkoop...
    Liever eenmalig hoge kosten dan de ketel 3x betaald...

    Onderhoud is de eerste jaren niet noodzakelijk (wel handig om het wel te doen hoor) maar ketelonderhoud kost je ca 60€ pj.
    Eerste paar jaar valt onder de garantie, en anders valt de prijs per onderdeel nog mee (printerplaat is het duurst volgens mij)
     
  10. MamaR

    MamaR Fanatiek lid

    4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ik zou het absoluut niet doen! Uiteindelijk betaal je veel meer..
     

Deel Deze Pagina