Mijn dochter is ruim 15 maanden en ik zorg full-time voor haar. Nu heb ik de laatste tijd het gevoel, dat ze wel wat aan kinder gezelschap mist. We hebben jonge nichtjes waar ze mee kan spelen en dat vindt ze helemaal geweldig! Alleen wonen zij wat verder weg en heeft het gezin het ook vaak te druk, om met regelmaat speeldates te kunnen regelen. Hier in de buurt wonen veel kinderen, alleen wonen wij hier nog te kort om echt contact met buurtbewoners te hebben. Ze loopt nog niet, dus buiten spelen en zo contacten op doen, zit er nog niet in. Ik heb naar speelotheken hier in de buurt gezocht, maar die zijn onlangs opgeheven wegens weinig belangstelling. Een dag naar een gastouder of naar een kinderdagverblijf is een optie, alleen zit je gelijk zo vast aan een vaste (hele?) dag in de week. Heeft iemand anders nog andere ideeën? Ik ben bezig met mijn rijbewijs (dat opent weer nieuwe deuren), maar met dit weer van de afgelopen tijd, lijk ik het niet te gaan halen voor de bevalling.
wat leuk dat je een speelmaatje zoekt ik zou zeggen maak hiervan een oproep op zp er zijn vast moeders die bij je in de buurt wonen en het leuk vinden om voor hun kindje ook een speelmaatje te zoeken ik weet niet waar je precies woont en of je dat hier neer wil zetten anders kun je altijd pb-en
je kan ook dagdelen creche of gastouder doen hor! En bij sommige hoeft het ook geen vaste dag te zijn. Daarnaast zag ik laatst op Fb een site waar je oproepjes kunt plaatsen voor speelgroepjes e.d. Was veel in de buurt van de randstad. Daarnaast misschien een mamacafe, dreumesuurtjes bibliotheek, babyzwemmen, babygym, muziek op schoot enz?
Uit met je spruit, begin je eigen speelgroep of sluit je bij een van de speelgroepen aan! dit is de site!
Ik ben zelf denk ik wat bange poeperig aangelegd om snel sociale contacten te leggen. Het liefst kijk ik eerst de kat uit de boom. Zo ben ik ook voorzichtig met de buren; stel je voor dat je bij elkaar op de koffie gaat en jij vindt het niks of zij vinden het niks..Kan gebeuren natuurlijk, maar dat soort gedachten remmen mij nogal. Iets om aan te werken . @douglas84; dank voor de tips, ik ga hier zeker naar kijken!
Nou vreemd hoor. Voor zo'n kinderrijke buurt is er toch bar weinig. Geen speelgroepjes, geen mamacafe's, geen dreumesuurtjes in de bieb. Ik heb wel een cursus muziek en beweging voor ouder en kind gezien, maar dat is vanaf maart tot en met juli, kost 112 euro. Precies rond de bevalling en in de kraamtijd; niet handig. Babyzwemmen is een goede vrijblijvende optie. Even kijken of ik nog in één van mijn bikini's pas . En ik ga ook eens op zoek naar een gastouder, waar dochter eventueel een paar uurtjes per week heen kan.
Hier worden in een wijkcentrum peuterspeelochtenden georganiseerd, daar ga ik vaak met mijn zoontje heen. Is erg leuk, voor kindjes vanaf het moment dat ze een beetje zelf kunnen spelen tot 4 jaar. Er ligt allerlei speelgoed, waar de kindje eerst een uurtje vrij mee spelen, dan gaan we (ouders zijn er gewoon bij) in een kringetje zitten en worden er wat liedjes gezongen, de kinderen krijgen wat te drinken en een kaakje, en daarna gaan ze knutselen. En de kindjes die daar geen zin in hebben gaan dan gewoon weer lekker spelen. Ik vind het trouwens erg grappig om te zien dat de dreumesen meer bij elkaar in de buurt spelen dan met elkaar. Ze spelen een beetje langs elkaar heen.
Ja dat heb ik inderdaad ook gehoord/gelezen dat ze tot een bepaalde leeftijd nog niet echt contact leggen met andere kinderen. Maar ik startte dit topic vlak nadat de nichtjes geweest waren en het is zo leuk om te zien hoe P.hileine haar best doet om zich met het spel te mengen. Hele verhalen worden ook tegen die meisjes opgehangen. En op plaats was ze schaterlachend een soort van 'pak me dan' aan het spelen met een van de nichtjes. Nu moet ik er wel bij zeggen, dat ze drukker bezig was met het 6-jarige meisje dan met de 3-jarige...Misschien dat ze met echte leeftijdsgenoten niet veel doet inderdaad.
Ik woon ook in een kinderrijke buurt, maar qua voorzieningen is het om te huilen. Helemaal niets. Op 'muziek op schoot' na. Daar start ik over een aantal weken mee. Kost hier rond de 60 euro. 't blijft lastig he.. ik ben ook fulltime thuis, maar vind het soms ook een beetje sneu voor mijn zoontje dat hij nooit een speel kameraadje heeft. Ik probeer wat oude contacten weer wat op te halen met vriendinnen van vroeger met kindjes, maar nieuwe contacten vind ik ook vaak erg moeilijk!
Waar in zuid holland woon je? Ik woon in Dordrecht en hier heb je moederdreumesgroepen. Daar kan je heen met je kleintje van 0 tot 2 jr. Je kletst met moeders met kindjes in dezelfde leeftijds categorie. En je doet leuke dingen met de kleintjes zoals zingen, puzzelen,en andere dingen en de kindjes zpelen samen. Erg leuk om te doen.
Ja, dat herken ik dus ook: tijdens die speelochtenden zie ik alle kindjes van ongeveer dezelfde leeftijd langs elkaar heen spelen, maar mijn zoontje is bijvoorbeeld wel helemaal dol op mijn neefje van 9, daar speelt ie wel echt mee samen.
Ikzelf woon ook in Zuid Holland, en hier in het dorp hebben ze net als bij Biancamv2 een dreumesgroep. Één keer in de week 1,5u en het kost maar 1,- per keer! Het is wel pas vanaf 18 maanden. Mijn dochter en ik gaan in april voor het eerst. Maar ik begrijp heel goed wat je zegt, ik denk dat mijn dochter ook wel wat meer contact met andere kindjes zou willen (dat heeft ze nu eigenlijk helemaal niet). Ik zag een website in dit topic voorbij komen dus daar ga ik ook ns een kijkje op nemen!