Wat is het verschil eigenlijk tussen die 2 maxi cosi's? Welke raden jullie het meeste aan? alvast bedankt
De pebble is een nieuw model dus is de cabriofix in 's steeds versie zeg maar.. De riempjes/gordels steken omhoog dus dat is makkelijker met je kindje erin leggen.. Verder weet ik de verschillen niet precies. Bij m'n zoontje hadden we de cabriofix al toen de pebble net uit kwam, nu wil ik de pebble toch gaan aanschaffen als alles goed blijft gaan..
pebble heeft een ronde hoofdverkleiner (of hoe heet zo'n ding?) Die vond ik niet zo mooi, dus vandaar gekozen voor de cabriofix. Eén van de twee (dacht Pebble) mag je meenemen in het vliegtuig, de ander niet. Maar dat ga je wrs toch niet doen aangezien baby's toch geen eigen stoel hebben in het vliegtuig
De Pebble is een nieuwer model, maarde verschillen zijn niet groot. Bij de Pebble blijven de riempjes omhoog staan en volgens mij is er ook iets anders aan de zonnekap. Wat bij mij de keuze heeft bepaald was dat de Pebble iets zwaarder is dan de cabriofix. Het schijnt maar weinig te schelen in gewicht, maar gevoelsmatig vond ik de cabriofix echt wat beter te tillen, en aangezien je dat stoeltje toch nogal wat gaat meezeulen de komende tijd, heb ik daarom gekozen voor de cabriofix. Beiden kunnen verder op een easybase of familyfix, dus veel verschil is er niet.
Verschil: gewicht pebble is wat zwaarder, Pebble mag mee in het vliegtuig, Pebble is de rand van rubber wat het verwijderen van de bekleding makkelijker maakt en het zonnekapje gaat iets makkelijker, gordels van de pebble hebben een harnas systheem die blijven open staan als je ze opent die van de cabriofix moet je even achter de haken haken. De pebble is later op de markt gekomen waardoor ze een aantal dingetjes net weer wat anders hebben gedaan, wat makkelijker. De pebble is ook speciaal ontworpen in samenwerking met de familyfix en de pearl vervolgstoel.
De pebble mag je meenemen in het vliegtuig idd en er zijn veel mensen die dat doen hoor! Je kan namelijk wel een eigen stoel boeken voor je baby als je dat wenst en daar de Pebble op bevestigen. Vooral bij lange vluchten wordt hier veel gebruik van gemaakt en dan is het ideaal.
Nog een verschil, de pebble heeft andere haken voor de gordelbevestiging in de auto. Bij verkeerde bevestiging schiet de gordel los. Bij gebruik van de familyfix maakt dit uiteraard niks uit.
De pebble heeft 2 losse delen van de verkleiner: onder de billen en onder het hoofdje. Die onder de billen gaat er nog wel snel een keertje uit, maar dan kun je de hoofdverkleiner nog lang door gebruiken. Heel handig! Ook de riempjes staan omhoog, is in een mc bij een kleintje wel heel handig. En ja smaak: ik vind 'm mooier dan de cabrio. Los schietende gordel heb ik nog nooit gehad. Edit: ik zie dat het de pebble is geworden! Welke kleur heb je?
Hey misa Omdat we het geslacht niet weten heb ik een blauwe en een paarse opzij laten zetten dank voor je interesse