Fijne tips! Ik ga even verder speuren! Ik wil het liefst een zak maat het knopen moet niet te ingewikkeld zijn en ook snel kunnen.
Klopt die had ik al gezien alleen las ik op draagpraat dat die insert niet fijn is met een newborn... Heb jij hem al direct vanaf de geboorte gebruikt?
Oh ik zie nu dat ik hier nog niet op had gereageerd, sorry! Ja wij hebben hem vanaf vrij snel na de geboorte gebruikt. Niet meteen de eerste week, maar wel vanaf twee à drie weken oud.
Ik lees ook even mee. Goede tip van de FB pagina draagpraat, ga ik op kijken Ik ben zelf klein (1,60) en zoek een draagdoek/zak die ik voornamelijk kan gebruiken als ik met mijn twee honden (1 kleine en 1 grote oude) wil gaan wandelen zodat ik niet steeds met de wagen op pad hoef.
Ik ben me ook aan het orienteren geweest en weet bijna zeker dat we voor een bondolino gaan. Een doek zie ik niet zo zitten vanwege het knopen en als mijn man ook wil dragen, vind ik het handig als de zak niet helemaal versteld hoeft te worden (man is bijna 25 cm langer). Hierdoor kwam ik uit op een bondolino of een mei tai en ik neig dus naar de bondolino, aangezien deze wat minder warm schijnt in de zomer omdat er meer luchtcirculatie is. Voor degenen met een bondolino: hebben jullie de classic of de slimfit? Ben je zelf slank en ervaar je de banden van de classic als breed?
Ik heb de Mucibi besteld via pink or blue fijn ding alleen wel even moeten oefenen maarja dat kan ook aan mij liggen..
Precies hetzelfde hier! Eerste weken heb ik met veel plezier een rekbare doek gebruik. Uren mee rondgelopen en zowel de kleine als ik vonden dat fijn. Mijn man kon er echter niet mee overweg dus van de week de ergobaby met insert besteld en ontvangen. Super ding, ergonomisch en nog relatief mooi ook!
Ik heb een rekbare doek van bykay en een Ellevill Paisly Quattro Templar (helemaal verliefd op deze doek, de kleuren zijn schitterend!) als de kleine wat ouder is kopen we een bondolino, met name voor mijn man
Over de Bondolino: toen ik hem 4,5 jaar geleden aanschafte was er maar 1 type, dat nu de classic is. Ik ben slank, maar heb wel brede schouders, dus ik vind de schouderbanden heel erg prettig. 3 à 4 cm smaller lijkt me zelf niet zo prettig voor de drukverdeling.
Dank je, denk dat we toch voor de classic gaan idd, ik (en zelfs mijn man van bijna 2 m) zijn wel slank genoeg voor de slimfit, maar niet echt klein, dus denk dat de classic ook prima is.