Ik kom zoveel namen tegen in het draagdoekenrijk dat ik even geen overzicht meer heb... ik vind die van draagdoek.nl heel mooi maar zijn ze ook fijn??? dan lees ik nog veel over de hoppendiz en de tricotslen maar wie helpt mij even op weg????
Ik had eerst een draagdoek van draagdoek.nl gekocht (een Bykay) en daar heb ik Jamie vanaf een week of 6 in gedragen. Hij vond het heel erg fijn en viel altijd meteen in slaap als ik hem in de doek deed. Toen het wat warmer was vorige week merkte ik dat het voor hem (en ook voor mij trouwens) te warm was in die doek. Zelfs als hij er alleen in een rompertje inzat, begon hij nog te zweten. Ik heb daarom toen nog een Wrap 'n wear doek er bij gekocht (via SlingoMama: baby draagdoeken en slings, Ergo Baby Carrier, Manduca, Patapum, Mamaponcho). Dat is een speciale zomerdoek, die dus een stuk dunner is dan de Bykaydoek. Het verschil is wel dat de Bykay rekbaar is, en de Wrap 'n wear geweven en dus niet meerekt, maar eigenlijk vind ik dat niet zo heel veel uitmaken. Ik vind de Wrap 'n wear ook heel erg fijn dragen, hij voelt niet zo zwaar aan als de Bykay, en het is echt een stuk minder warm.
Via Babybij kun je doeken lenen in de doekenbieb en er dus ook verschillende uitproberen om te kijken wat je fijn vindt. Ik heb er zelf een van draagdoek.nl, maar tricot doeken zijn idd snel warm. Aangezien de zomer nog moet beginnen zou ik je niet aanraden om die nu te kopen.
Ik heb een zomerdoek van Hoppediz. Ik vond die in de zomer al vrij warm, ik zou dus niet snel een gewone doek of een tricot doek nemen... Nadeel van tricot is ook dat je er minder lang mee door kunt dragen. Het ligt er ook aan of je lange stukken wilt dragen of meer korte stukjes of in huis? Voor lange stukken zou ik een geweven doek kopen (bv. Hoppediz das Leichte), als je hem meer voor korte stukjes wilt gebruiken, zou je ook een ringsling kunnen overwegen. Een doek uitproberen bij een doekenbieb of bij een draagconsult of bij iemand thuis ofzo lijkt me ook erg handig.
Heb de mijne (geweven Ellaroo) ook bij http://www.babybij.nl vandaan. Na lang zoeken en inlezen heb ik gekozen voor geweven ivm het langer kunnen dragen en minder warm. De doeken van Ellaroo zijn niet zo enorm duur dus voor mij mooi om te zien of het bevalt. Inmiddels heb ik hem een week of 3 en moet zeggen dat ik er erg blij mee ben!