Welke draagdoek/zak? Bykay ervaringen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sara1988, 5 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Ik ben op zoek naar een fijne draagdoek of zak.
    Nu zit ik te kijken naar de draagdoek van bykay, heeft iemand daar ervaringen mee?
    Suggesties voor een andere draagdoek/zak is ook welkom.
    Ik wil wel een draagdoek die ik vanaf nu al kan gebruiken (ruim een week oud)

2. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    lees even mee, denk ook nog na over een by kay

3. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier een bykay geprobeerd (en een andere soortgelijke rekbare doek). Zowel zoon als ik vonden hem heeeeeeeeeel warm. Het zijn ook behoorlijk wat laagjes die je knoopt.
    Wel vond ik hem makkelijk in gebruik, als je eenmaal goed door hebt hoe je moetknopen. Maar hier dus maar een paar keer gebruikt vanwege de warmte (en dan heb ik het over de wintermaanden, want zoon is een winterkindje )

4. 2jees

2jees Niet meer actief

#4 2jees, 5 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jul 2013
    Ik vind de bykay fijn! heel vaak gebruikt bij mn oudste, de jongste wilde er helaas niet in. Wel warm ja, geld als een kledinglaag. En je hebt m niet in 2 seconden om, maar o ik heb heimwee ;) Bekijk bijlage 336089

5. Lieveliefie

Lieveliefie Actief lid

10 jun 2013
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond de bykay niet fijn. Wel lekker zacht. Maar heel warm en nu met de.zomer voor de deur niet handig. En als je kindje straks zwaarder wordt zakt hij snel.door waardoor je weer strakker moet knopen.
    Ik vind een zomer doek van hoppediz heel fijn (bijvoorbeeld pune, ook nog heel mooi ;)). Of een fijne draagzak. Voor een heel kleintje bijvoorbeeld de marsupi. Zelf ben ik fan van mijn manduca. Draagt heerlijk en lang te gebruiken.
    Nu met twee jaar nog.

Belangrijkste is een ergonomische houding. Het rugje moet een beetje kunnen bollen en de nietjes hoog, als een kikkertje. Niet met gezichtje naar voren ddragen enniet in de zogenoemde komma houding. In een doek is het fijnste met een kleinee baby de front wrap cross carry (fwcc). Als je dat op you tube zoekt vind jse goede instructie filmpjes.
    Babybij is een leuke webwinkel voorr doeken en draagzakken.

Veel succes en draag plezier :)

6. Lieveliefie

Lieveliefie Actief lid

10 jun 2013
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry veel type fouten ivm op de.phone

7. la34

la34 Actief lid

31 jan 2011
    227
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier groot fan van de Marsupi Breeze (speciale dunne versie voor de zomer en voor binnen). Gebruik hem al vanaf 5 weken en nog steeds (met 14,5 maand). Ergonomische drager, maar heel makkelijk in gebruik (niet knopen). Manlief gebruikt hem ook graag omdat hij er niet te alto uitziet. Zie plaatje.

Bijgevoegde bestanden:

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    By kay is prima doek voor eerste maanden maar erg warm. Ik vond self storchewiege baby carrier ideaal voor vanaf geboorte! Ergonomisch, luchtig en goed geprijsd.

9. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Fijne doek maar idd erg warm.

10. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    De Bondolino vond ik erg fijn toen hij nog een klein baby'tje was. Nu nog steeds trouwens.

11. lusa30

lusa30 Actief lid

4 dec 2012
    156
    0
    0
    Ik had in het begin ook de baykay. Was in het begin nog wel fijn, maar met dit warme weer en mijn dochter een paar maand ouder draag ik haar daar niet meer in. Ik draag haar nu in een geweven.

Ikzelf zou als ik jouw was TS voor een geweven gaan. Heb je langer wat aan. In de zomer niet te warm.

12. bettypalma

5 aug 2012
    75
    0
    0
    eigenaresse van restaurant op la palma
    la palma
    Ook ik ben heel blij met mijn masupi, is echt zo makkelijk om te doen en vanaf week twee kon ik ermee dragen.
    Ook fijn met de drukknoopjes voor hoofdsteun.

13. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Hier ook by kay, en ben erg tevreden, is idd wel warm, maar als ik haar een tijdje in de doek doe, doe ik shirtje gewoon uit, dus lekker in de romper en dan kan het prima.

14. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    De geweven doeken van little frog zijn niet zo duur, erg zacht, goed te knopen voor een beginner (geweven knoopt anders dan rekbaar)!

Deel Deze Pagina