Ik heb deze! In het begin sta je flink te stuntelen, maar als je het knopen door hebt is dragen met een draagdoek super! Inmiddels wordt I. aan de zware kant voor een rekbare doek, dus ik ben nu op zoek naar een geweven variant. En ga ik binnenkort de volgende uitdaging aan: dragen op mn rug!
haa dit topic zocht ik ik ben ook aan het kijken voor als er ene 2e kindje is! Als je zelf klein bent welke maat is dan goed?!
Ik heb een rekbare doek van bykay, met die blauwe ster voorop. Als je heel klein bent zou ik maat s pakken, ik heb kledingmaat M en de doek met maat M is aan de lange kant. Gisteren heb ik een geweven doek besteld van hoppediz, een das leichte kairo! Ik kan niet wachten tot hij binnen is.
Ik denk dat ik die ook ga bestellen! Ik heb nu een beco butterfly, die overigens ook super bevalt. Maar ik wil graag een echte doek en leren knopen.
Ik wil voor de volgende ook een doek denk ik, zodat ik al vanaf de geboorte kan dragen. Kan je met een geweven doek vanaf de geboorte tot lang daarna dragen? Welke kunnen jullie adviseren? Kun je leren knopen via internet?
leuk leuk leuk ik heb een rekbare doek van baykay. die bevalt echt heel goed! ZL valt meteen in slaap als hij in de doek zit en zit in een fijne houding voor zijn rug (hij heeft last van zijn spieren in zijn schouders en borst.) Ik heb nu bij Babyby een bondolino geleend in de doekenbieb... hier kan je voor 6 euro allerlei doeken en zakken lenen voor twee weken. Ik wil de bondolino proberen omdat ik het knopen erg omslagtig vind bij mijn paard waar de grond niet altijd even schoon is. @ Jois, op draagdoek.nl staan wat filmpjes en ook op youtube staan er heel veel. op het dragen en voeden forum staat ook geschreven waar je op kan zoeken
Om te proberen wat mijn meissie en ik er van vinden heb ik via MP een Tricot Slen draagdoek gekocht. Resultaat: We zijn verslaafd . Hier komt zeker ook nog een SCC (Beco waarschijnlijk) voor als ze dadelijk een maand of 3 is. Vind aan de doek maar 1 nadeel zitten; het is erg warm..
Een dunne geweven zomerdoek is stukken minder warm! Ik heb bv een Calin Bleu draagdoek, die is echt heel dun en stuk minder warm. Je kan bij een geweven doek namelijk ook maar 1 laag stof over je kindje doen terwijl je bij een rekbare doek altijd 3 ( dikkere ) lagen over je kindje hebt. Een SSC is erg handig, maar ik vind mijn bondolino wel warm, dikker materiaal. Maar onmisbaar hoor voor even snel!
Een geweven doek kan je ook vanaf de geboorte gebruiken... ik heb maat 6, (4.6meter) meest gangbare maat, geschikt tot kleding maat 44-46 en kan je dan practisch alle knopen mee. Ik heb een meitai, 2 ringslings, 2 didymos pfau 07/10, didymos gecko, 2 girasol; amitola en rainforest en grijze vlinders van natibaby almost stahshappy
Ik heb verschillende geweven doeken momenteel gebruik ik ook heel vaak de beco gemini. Mijn oudste dochter tot 16 maanden gedragen in een doek en nu mijn jongste ook.
Ik ben zelf niet z"n fan van een rekbare doek dit omdat hij vaak weer opnieuw gesteld moet worden omdat hij uitrek. Als er een pas geborende in zit valt het mee maar als ze zwaarder worden zak hij regelmatig. Succes
Ik heb voor ons dochtertje (nu 6 weken) een rekbare van ByKay (draagdoek.nl) of eigenlijk twee. Zitten echt heerlijk!! Lekker zacht voor zo'n klein hummeltje. Die blijven er ook gewoon strak omheen zitten. Voor de zomer wil ik nog wel een geweven doek gaan halen (stuk minder warm), maar moet eerst "even" uitzoeken wat ik precies wil...
STEL dat ik een kindje krijg die rond feb/maart geboren wordt...is zo'n rekbare dan nog qua warmte te doen?!!? die lijtk me voor de erste 2/3 mnd gewoon heel lekker, en daarna een geweven doek...
Ik zou een geweven doek doen... die gaat langer mee. Een rekbare wordt toch te zwaar op gegeven moment (en ik vindt ze niet mooi). Het verschil is dat in een rekbare rek zit. Hij is van ander matriaal gemaakt waardoor het warmer is. Hij knoopt makkelijker zeggen sommige maar dat is maar wat je gewend bent. Ik gebruik vanaf dan 4 (had ene ks en na 4 dagen voor het eerst gedragen) een geweven en dat gaat ook goed en sommige vinden hem zachter/comfortabeler voor een klein babytje (zelfde, nooit gehad en ik vond gewone doek al heel comfi helemaal als je je geweven doek eerst wat mishandeld om hem zachter te maken). Een geweven doek kan je volgens mij ook makkelijker eerst knopen en dan je baby er in doen terwijl bij een geweven doe je je baby tijdens het knopen erin. In het begin doe je vooral fwcc waarschijnlijk. Er bestaat ook wel een knoop voor geweven doeken om voor te knopen maar die ligt mij niet zo.
Ligt eraan hoe je wil dragen... ik draag in de winter onder een draagjas een rekbare zou dan echt te warm zijn. Voor binnen kan je je er natuurlijk op kleden. Als het voorjaar is zoals dit jaar is een rebare algauw te warm denk ik. Bij een geweven heb je ook 3 lagen stof, bij een rekbare kan je bij de fwcc de bovenste 2 lagen op zij schuiven en dan heb je maar 1 laag over je babys rug... ik ben ook gewoon geen fan van rekbaar dus ik ben bevooroordeelt