Ik ben even aan het denken, ben in januari uitgerekend. Schaffen jullie een dik winterjasje aan voor de baby? Of een soort skipak? Maar in de kinderwagen ligt ie toch onder de dekens, dan alleen een winterjasje of een dik vest met mutsje? Het klinkt dom maar ik weet even niet hoe het moet. mijn vorige zoon is in hartje zomer geboren en alweer zolang geleden. (Een maxicosi zal ik erg weinig gaan gebruiken).
ik heb van mijn schoonzusje een heel schattig wit( met konijntjes) winterjasje gekregen, maat 56, ook ik ben in januari uitgeteld. zelfs heb ik maat 62/68 een heel leuk ja skipak achtig iets aan geschaft, alleen dan is het net een beertje, 1 geheel pakje (h&m) op het hoofd staan 2 oortjes en er is zelfs een staartje op de kont, echt heel schattig. en bij het pakje zit een systeem dat je kan kiezen handjes ingepakt of er gewoon uit,
Advies van mijn kraamhulp (maar was dus begin maart bevallen). Vestje onder warme deken, en evt kruik.
Echte jasjes in die kleine maatjes vind ik persoonlijk een drama. Liever een vestje of een 'jasje' van zachte stof. Heb zelf zo'n dubbelzijdig draagbaar jasje van Ducky Beau Mini. Heerlijk! Maar meestal gewoon in alleen de kleren hup in de Bunker (van Lodger). Dan is extra kleding bijna altijd overbodig.
Ik heb Camila nooit een jasje aan gedaan en ze werd op 28 januari geboren, 10 dagen later heerlijk gaan wandelen aan zee. Gewoon, zachte, warme kleertjes aan, sokjes en een mutsje en hiermee lekker onder twee dekentjes. Perfect, nooit ziek geworden.
Ik heb een jasje van Zeeman en een wagenpak (in Duitsland dragen ze allemaal wagenpakkies). En dan met een bunker.
Ik ben ook in januari bevallen en had geen winterjas. Het was ook niet mega koud hoor. Ze was gewoon warm aangekleed met een dik vest en een dikke deken in de kinderwagen! Koop gewoon een lekkere dikke deken of een lodger doek, dat is ook veel makkelijker met zo'n kleine baby! Kleine baby's slapen ook heel veel en dan nog een jasje aantrekken is geen pretje!
Ik heb de vraag hier ook al eens gesteld... en ik heb toen heel veel de tip gekregen om een dikker vestje te halen... Ik ben in maart uitgerekend... Dat heb ik ook gedaan... Een dikker vestje bij de Prenatal vandaan.. Heel lekker zacht en soepel.. want ik denk idd dat een winterjasje veel te stijf zal zitten bij die kleintjes...
Ik ben in november uitgerekend en heb een winterjasje gekocht. Een hele gave van de prenatal een paarse maatje 56. Lekker met jasje en een lodger deken in de kinderwagen...lekker warm
In januari zou ik wel een winterjasje doen. Ik doe nu een vestje met een deken in de wandelwagen, maar in de winter doe ik zeker wel een winterjasje.
ik heb voor november een zacht jasje voor mijn babytje en ik heb een dik jasje voor in januari februari wand dan kan t best koud zijn brrrrrrrrrrrrr
we hadden een winterjas gekocht in Los Angeles echter omdat onze uk 5 weken te vroeg geboren is was ie natuurlijk mijlen te groot, heb dus bij de zeeman een lekker zacht donzen jasje gekocht maatje 50. week nadat ie uit ziekenhuis kwam lekker jasje aan, in de lodger gewikkeld, kruikje erbij, dekentje erop en klaar is kees voor te wandelen. ps dot, je bent uitgerekend op de dag dat onze uk 1 jaar wordt wat leuk, veel succes en geniet!
Yep, geen dekentjes, geen kruik, geen jas. Gewoon lekker aangekleed en in de Bunker. Er staat nog een foto van in mn album. Jarissa is van februari en dat ging zo prima.
Dit klinkt wel erg warm, te warm is ook niet goed he . Ik had Eva in de lodger en dan het dekje van de kinderwagen eroverheen. Echt warm zat. Voordeel vond ik dat ik haar armen niet in mouwen hoefde te wurmen, gewoon in de lodger en klaar!
Als je kindjein de wagenbak ligt, is het daarin sneller warm. Ik zou voor een vestje gaan, en evt. een muts op. Een jasje zou ik persoonlijk eerder doen als ze in de maxi-cosi zitten, en daarover een dekentje o.i.d.
Klinkt inderdaad te warm. En baby's kunnen (en mogen) niet zweten. Warmtestuwing kan levensgevaarlijk zijn! Dekentje en vestje zijn meer dan genoeg. En bij gebruik draagdoek, alleen vestje. Want jij als mama bent ook nog 37 graden, en als je de doek goed knoopt gaan er drie lagen stof over je kindje heen.