Wij gaan binnenkort op vakantie met ons meisje. Nu zijn alle badcapes die we hebben eigenlijk aan de erg kleine kant geraakt. Voor het heen en weer lopen tussen badkamer en babykamer gaat het nog net maar ik vind het voor zwemmen op vakantie niet goed genoeg meer. Is er een alternatief waar je je baby lekker warm en snel in kunt stoppen na het zwemmen? Ik heb wel van die handdoek poncho's gezien maar die zijn allemaal vaanf twee jaar en dus erg groot
Ik gebruikte inderdaad een haddoek poncho, lekker warm. Je kan ook een badhanddoek gebruiken. Veel zwemplezier !
badstof kopen en zelf maken? als je zelf niet handig bent, ken je vast wel iemand die dat wel is (met een naaimachine dan, bedoel ik). anders zou ik het ook niet weten, behalve die poncho's of een badjasje. succes!
Bij de prenatal hebben ze poncho's van Nijntje. die heeft ons meisje al sinds ze met 3 maanden op babyzwemmen zit, dus die moeten passen!
O dan ga ik daar eens naar kijken. Heb nl. tot nu toe alleen poncho's vanaf 2 jaar kunnen vinden. bedankt voor de tip!
Ik heb er ooit eens bij hans textiel gekocht en die was best groot(het scheeld 10 cm met alle andere die ik heb), heb hem heel erg lang kunnen gebruiken.
Ik ken het probleem, ik gebruik ook iedere keer weer die badcapes. Heb er 6, vind het heerlijk om hem daar in te wikkelen na het badje en zie ook dat ze binnenkort te klein gaan worden. Gelukkig zijn er ook XL-badcapes. Ze zijn 1.10 x 1.10. De normale maat is ongeveer 70 x 80 Ik wil er een van elsie-goodman.nl bestellen. Alleen ze zijn best prijzig, bijna 30 euro. Maar ja, ze kunnen heel lang mee. Straks na de zwemles, op het strand enz enz. Hoop er jaren plezier van te hebben. Badjasjes is zo'n gedoe, niet praktisch. Zeker voor een kindje onder een jaar niet handig. Tijdens mijn zwangerschap dacht ik: Poeh, weggegooid geld, je kunt net zo goed een handdoek gebruiken. Ben daar erg op teruggekomen! Goede uitvinding hoor, die badcapes. Heerlijk.
Grappig om te lezen dat een badcape te klein kan zijn. Ik hoor er in dit topic meerdere mama's over, dus het zal vast, maar ik kan me echt niet indenken dat die dingen te klein zullen zijn. je wikkelt ze toch helemaal om je uk heen?
Ja maar ik heb een dikke en lange uk dus al ik haar erin stop dan steken haar benen er nog uit (want je doet ze niet helemaal in die punt want dan zit hun hele snoet in die mega puntmuts) en goed dichtslaan lukt dus ook niet meer vanwege te weinig stof
De Ikea heeft ook een grotere lekkere omwikkelversie! http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10132255 Hier zijn meerdere versies van.
Heb er ook 3 van en ik gebruik ze nog en toch is mijn dochter een flinkerd! Een lekkere zachte badlaken of een badjasje.
de bubbler van Lodger is ook wat groter dan de normale handdoeken. Hij is 100 bij 100 cm. http://www.lodger.com/nieuwe_stripes_co ... r_badcape/