Wasdroger een must?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Thauma, May 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Thauma

Thauma Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    2,127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben geen wasdroger en eigenlijk heb ik er ook geen behoefte aan. We kunnen de was gewoon ergens ophangen en dan droogt ie prima. Ook uit milieu-oogpunt vind ik een wasdrooger ook geen goed idee. Liever niet dus.

De vraag is alleen hoevaak je extra wast als je een kleintje hebt. Handdoekjes, spuugdoekjes, extra setjes kleding etc... hoevaak per dag draai je een wasje?
    Ik heb geen problemen met de was ophangen, maar de hele dag door gaat ook vervelen natuurlijk.
    Wat is jullie ervaring?

2. A1988

A1988 Fanatiek lid

Oct 8, 2012
    1,133
    0
    0
    Twente
    Wij hebben er wel eentje aangeschaft met oog op meer wassen. Ik hou niet zo van het huishouden doen, en dit maakt het wasklusje net wat minder vervelend ;)

3. jerami

jerami Fanatiek lid

Aug 16, 2009
    2,007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier wel een droger, maar draait zeker niet altijd. Nu met 1 kind redelijk wat was. Ik ben allergisch voor wasverzachter dus de handdoeken gaan zoizo de droger in, ook met heel warm weer. Anders hebben ik schuurpapier om me mee af te drogen. Met droog weer hangt de was buiten en in de wintermaanden hangt er zoizo altijd 1 was aan de lijn in de slaapkamer. Alles wat tussendoor gewassen wordt gaat dan wel de droger in tot de hangende was droog is en er daar weer wat gehangen kan worden.

4. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

Mar 4, 2013
    999
    0
    16
    Wij hadden er al een, maar voor ons is het een must ja, je wast zoveel met kids.
    De goede kleding gaat er niet in,maar beddengoed, hydrofiele luiers en doekjes, pyama, romper etc aleemaal wel. Ik zou niet weten waarik alles anders moet drogen met zon hoeveelheid

5. Thauma

Thauma Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    2,127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Maar hoeveel was je nou eigenlijk met zo'n kleintje (los van je eigen wassen dus)?
    Want dat is vooral de afweging.

Ik snap dat een droger handig kan zijn, maar ik heb vooral tal van redenen om geen droger te willen. De vraag is vooral of ik daar straks spijt van ga krijgen :)

6. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou ik zou het echt niet aanschaffen hoor wanneer je gewoon de ruimte hebt, dan liever een extra wasrek aanschaffen. Je bent echt niet de hele dag door wasjes aan het ophangen. Ik heb 3 kinderen en was 1 maal daags (soms 1 was extra). De kleertjes zijn ook maar klein dus zoveel ruimte neemt het niet in.

Ik heb na de tweede wel een droger aangeschaft maar dat was puur vanwege het ruimtegebrek (appartement) en ik geen zin heb om met was in de huiskamer te zitten. Nu het mooi weer is hang ik gewoon alles buiten op en gebruik ik de droger niet.

7. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

Jan 16, 2011
    3,569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Hier geen wasdroger. We hangen het op de zolder op. Nu heb ik nogal veel kleding, dus ik was op 2 dagen in de week. Ik denk dat ik 4 wasjes per week draai en dat kan makkelijk op de lijn. Het is ook nog eens goedkoper.

8. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

Jun 29, 2011
    4,053
    2,554
    113
    Limburg
    We hebben wel een wasdroger, maar het enige wat ik er in doe zijn handdoeken en beddengoed. Als het goed weer is buiten hang ik het buiten op, dus zo vaak draait de droger hier niet.
    Als je de ruimte hebt om was op te hangen denk ik niet dat je een droger nodig hebt als je m niet per se wil.
    Ik heb 2 wasrekken en daar heb ik genoeg aan met was voor 2 volwassenen en een uk.

9. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik draai elke week wel iets van 6 wassen. Sowieso gebruik ik elke dag 2 hydrofielluiers en soms zelfs meer als ze eentje onder piest of spuugt.. Ze krijgt elke dag een schone romper en kleertjes, slabben en spuugdoeken ook elke dag schoon.. Vooral in net begin heb je veel was, omdat ze in het begin zichzelf nog wel eens onder spugen of poepen.. Voor di kleintjes moet je nog wel uitkijken met wasverzachter en de hydrofielluiers waarmee je ze afdroogt zou ik wel proberen zo zocht mogelijk te houden... Daarvoor gebruik ik zeker dus een droger.. Maar om nou alleen daarvoor een droger aan te schaffen...

10. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,774
    18,919
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben een wasdroger gehad toen we nog met zijn tweetjes waren en toen onze zoon net geboren was. De meeste babykleertjes deed ik er toch niet in. Wel de hydrofielen. Inmiddels is hij gesneuveld en ik moet zeggen dat ik hem totaal niet mis. Sowieso vind ik het met de extra was allemaal wel meevallen hoor.

11. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Wij hebben een wasdroger maar ik gebruik hem alleen voor beddengoed, handdoeken en ondergoed. Bovenkleding van onszelf en babykleding gaat er niet in, dus ik ben hem niet vaker gaan gebruiken dan zonder baby.

Ik was ca 5 wasjes per week extra sinds de kleine er is. Ze heeft nog af en toe poeplekkages en die vieze rompers kan ik niet een hele week in een emmer inweek laten staan. Dus vaker kleine wasjes momenteel.

12. moradora

moradora Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    1,310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    wij hebben een bovenwoning en geen buitenruimte. alle was gaat dus in de droger anders is het na 3 dagen nog niet droog hier in huis. hier dus echt een must.

ik was alle kinderwas apart van onze was (vanaf geboorte al) meestal om de 3 a 4 dagen.

13. Gism0w

Gism0w Bekend lid

Nov 15, 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Omdat er een kleine opkomst was hebben wij ook een droger aangeschaft. Wel geteld misschien 4x gebruikt VOOR de geboorte dus eigenlijk niet nodig. Ik heb 1wasje per week meer. soms eens 2.

Babywas word apart gewassen en als wasverzachter gebruik ik een scheutje gewone natuurazijn. Is natuurlijk, houd de kleur vast, goed voor de wasmachine en ruikt als de was droog is lekker fris mits je er niet te veel in gooit.

14. xxYasmina

xxYasmina Actief lid

Mar 4, 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    De meeste wasmachines hebben tegenwoordig ook een centrifuge optie. Ik draai die er standaard na bij mijn wasjes (10 minuten voor ik geloof 1200 of 1400 toeren). Het wordt lang niet zo droog als in de droger (;)) maar scheelt enorm in de droogtijd erna. Misschien ook een optie?

15. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ik heb er eentje gekregen toen mijn schoonvader hertrouwde en ze er eentje dubbel hadden maar we doen alleen de handdoeken erin. Verder alles aan het wasrekje. Ik vind de was ook zo gekreukt en dan moet ik weer extra strijken en dat is niet mijn hobby. Dat kleine spul is zo droog!

16. Lady7

Lady7 Niet meer actief

ik gebruik m ongeveer 1x per week..
    draai 1 a 2 wassen meer werk week als voorheen..
    Als je dit kwijt kan met drogen heb je m dus niet nodig :)

van de zomer ga ik m niet gebruiken, gaat de was naar buiten

17. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Een droger is heel handig vooral in de winter maar hier zullen we de droger meer gebruiken voor onze kleding dan voor de baby, dat soort klein spul hang je veel makkelijker en sneller op.

18. Pinokkio89

Pinokkio89 Niet meer actief

Wij hebben er geen en ga er ook geen aanschaffen.. We hebben de ruimte dus ik hang het gewoon op.. Die babykleertjes kunnen daar ook nog wel bij ;)

19. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

Sep 29, 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook geen droger. Heb een kleintje van 4 maanden. Ik doe 2 à 3 wasjes per week. 2 voor volwassenen en 1 a2 voor de baby. Babykleren drogen ook supersnel. 1 à 2 dagen s het al droog. Droger s niet nodig hoor! In het begin deed ik heel veel wasjes, aar nu hij ets ouder is, wat je wat behendiger in pampers verschonen ;)

20. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Ik heb hem nog nooit gemist. Moet wel zeggen dat ik kleertjes genoeg heb dus ik grijp niet snel mis als er spul te drogen hangt ;)

Share This Page