Welke draagdoek?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Bloempje56, 23 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempje56

Bloempje56 Actief lid

11 aug 2012
    241
    1
    16
    @missprincessa haha, echt waar?? Mag je niet meer voeden vanuit de draagdoek? Want dat leek mij inderdaad altijd ideaal! Te bizar voor woorden hoe snel alles veranderd.. Weet je ook waarom het niet mag?

@Hippo89 gehe, ik snapte hem :) Lijkt mij zo ingewikkeld om te knopen, en dan ook nog dat kind erin te krijgen haha. Mijn zoontje is nu 10 maanden, dus niet echt goed oefenmateriaal meer. Idd gewoon met een pop of knuffelbeer proberen :D

2. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou niet mogen is wat sterk uitgedrukt, er wordt gezegd 'beter van niet'. Heb wel gelezen waarom, maar weet het niet meer precies. Het had iets te maken met de houding die niet optimaal was. In het begin was het sowieso niet aan te raden, omdat bv de eerste weken echt even je aandacht vraagt en dat je het dan niet ff tussendoor zou moeten doen, terwijl je met iets anders bezig bent.

Er zijn wel mensen die het gewoon doen en denk ook niet dat hij er direct dood aan zal gaan of zo. Als ik wat langer bv geef, zie ik het mezelf ook wel af en toe doen, als het op een andere manier lastig is om (discreet) te doen, maar meer als uitzondering.
    Volgens mij is de komma houding ook niet echt verboden, maar staat men wel wat negatiever tegenover.

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Het is echt heel makkelijk, je vouwt de doek over de gehele lengte
    Je doet de voorkant voor ( duh! Haha) doet hem om je middel door de rechtkant over je linker schouder te gooien en de linkerkant over de rechter schouder ( aan de achterkant dus zodat ze aan de voorkant weer uitkomen:p je doet beide onder het doek door die om je middel zit

Wil je links dragen doe je de linkerkant onder en de rechterkant vouw je dus over de rechterkant en dan knoop je op de zij of rug de doek vast,

Uitgaande van nog steeds links dragen haal je het doek van je rechterschouder, vouwt het doek van je linkerkant open en legt daar je baby in, je doet de rechterkant weer over de schouder en baby en dan pak je het doek om je middel en die trek je naar boven over je baby heen

Oké nu ik het uitleg lijkt het zeker nog moeilijker haha, nee maar serieus echt heel makkelijk, er zijn ook genoeg filmpjes te vinden over het knopen van de doek !

4. Bloempje56

Bloempje56 Actief lid

11 aug 2012
    241
    1
    16
    Thanks! Ik ga kijken of ik een goedkope op de kop kan tikken om te proberen, en ga hem dan gelijk proberen te knopen. Bedankt voor de uitleg, ik hoop echt dat het gaat lukken!

5. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb nu de bondolino. Ook heb ik bykay gebruikt, maar meer voor de eerste 2 weken om uit te proberen. De Bondolino vind ik ideaal.

Maar begrijp ik nu goed dat je een draagdoek wilt gebruiken om te voorkomen dat je baby op schoot in slaap valt en je hem/haar niet in bed/kinderwagen wilt leggen omdat hij/zij dan wakker kan worden?

6. Bloempje56

Bloempje56 Actief lid

11 aug 2012
    241
    1
    16
    Nee, mijn zoontje had last van reflux en buikkrampen waardoor hij op bepaalde momenten alleen rechtop tegen mij aan goed kon slapen. Daarnaast vertikte hij het zijn eerste vier levensmaanden om alleen te slapen, was een couveuse kindje, had daarna veel mama nodig :) zou fijn zijn als ik de baby de eerste maanden veel kan dragen mocht hij/zij dezelfde trekjes krijgen

7. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Ok, vandaar. Ik vond het al een beetje onlogisch, haha
    Ja, dan is dragen wel een hele goede oplossing.

Deel Deze Pagina