hoeveel spuugdoekjes?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MysteriousG, 5 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MysteriousG

MysteriousG Niet meer actief

De titel zegt t al. Hoeveel spuugdoekjes kan ik eigenlijk t best aanschaffen? Ik heb er nu 9 van bambino (kruidvat). Moet ik nog meer in gaan slaan?

2. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik heb er wel 30 volgens mij. Vooral in het begin veel gebruikt met voeden. Ook in bh om toeschietmelk op te vangen tijdens voeden, dan hielpen compressen niet.
    Nu gebruik ik ze wat minder, maar nog wel veel.

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik gebruikte ze in het begin wel veel maar ik denk toch dat je aan een stuk of 10 wel genoeg moet hebben. Ik moest sowieso ineens heel vaak wassen dus had daarom daar wel genoeg aan gehad denk ik.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Er liggen hier minimaal 30. Daarvan zijn er 2x10 van de ikea, en verder los gekregen of in kleine setjes..
    En ze zijn ook weleens op geweest. Maar dat was dan als ik even iets langer geen warme was draaide.

Ik gebruik ze nu in dreumes/peutertijd wel meer. Om snoet en handen te poetsen na het eten. Als je dat 5-6 keer per dag doet met een vers nat doekje, dan gaat het ook wel hard.

5. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Hier een berg, we gebruiken vaak ook hydrofiel luiers omdat ze een natte drinker is.

6. MysteriousG

Oh hahaha zo te horen moet ik er nog meer aanschaffen...

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Veel!! Heb er zeker een stuk of 20

8. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Gebruik die dingen echt nooit , nu spuugde kwijlde oid mijn dochter ook bijna nooit , ze had ook bijna nooit een slab om

9. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Ik heb er heeeeel veel! Vooral badstof, omdat Levi ze ook als knuffel gebruikt in zijn bedje :)

De hydrofiele spuugdoekjes vind ik erg handig als hij rode billetjes heeft om het dan even droog te deppen na het schoonmaken met de billendoekjes :)

10. MysteriousG

Bedankt voor jullie reacties meiden :) ik denk dat ik er toch nog een paar in ga slaan.. kan toch geen kwaad, want zo te lezen kan ik ze ook voor tig andere dingen gebruiken;)

11. Zebraatje1990

Zebraatje1990 Actief lid

26 jul 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stuk of 20/25. Heb ze dan ook overal liggen. (Boven, hier beneden, in mijn luiertas, wandelwagen..)

12. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.562
    1.865
    113
    Vrouw
    Heb er ook wel een stuk of 30/35.

13. frommel86

frommel86 Actief lid

16 dec 2011
    483
    0
    16
    ik gebruikte ze dus helemaal niet, mijn zoontje spuugde toendertijd best veel en wij gebruikten de hydrofiel luiers overal voor. Ook voor het voeden is veel groter en maakt de kans op ernaast spugen ook stukken kleiner ;)

14. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er 12, en heb daar echt zat aan, wel vond ik de badstoffen het fijnste

15. MysteriousG

Hmmmm.. nou ga ik twijfelen.. misschien dat ik er toch nog ff mee wacht, want heb zat hydrofiele luiers aangsechaft ;) kan ze altijd bijkopen dan :)

16. rums

rums Niet meer actief

In het begin wel eens gebruikt. Maar al snel overgegaan op de hydrofeldoek.

17. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ik gebruik ook liever een hydrofiel. Ze spuugt anders steeds langs het spuugdoekje, haha! Zou idd ff afwachten wat jou beter bevalt en dan evt bijkopen.

18. Brisje

Brisje Actief lid

15 jan 2014
    238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er 20 waarvan 10 van de ikea, gekregen. En 10 van de zeeman, gekocht. Van de zeeman zijn ze geloof ik 1.99 per 5 dus echt lekker goedkoop en lekker zachte van badstof

19. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had er ongeveer 15. Al vrij snel bleek dat ze te klein waren om fijn over je schouder te doen. Omdat ik het jammer vond om ze ongebruikt in de kast te hebben, heb ik de spuugdoekjes van ikea aan elkaar genaaid. Kleur bij kleur. Zo had ik 5 grote en nog een paar kleintjes. Dit aantal bleek ook genoeg te zijn. En anders gebruikte ik een hydrofiel doek.

20. Anne1988

Anne1988 Actief lid

20 mrt 2012
    371
    0
    0
    Verzorgende IG ouderenzorg
    Schijndel
    Wij hebben er een stuk of 30. We hebben ze allemaal gekregen (zijn zelfde als in het ziekenhuis, m'n schoonvader werkt bij de wasserij :) )
    Vond het echt fijn om er zoveel te hebben, in het begin had ik ze ook echt wel nodig! Nu gebruik ik ze bijna niet meer...

Deel Deze Pagina