Hoi, Hij krijgt nog borstvoeding en zijn ontlastingspatroon was altijd wat aan de lange kant, eens in de week op volledig borstvoeding. Nu krijgt hij daarnaast nog weleens wat groentenpap en fruitpap wat bij elkaar echt niet meer is dan een half potje per week. Vorige week had hij om de 5 dagen ontlasting en dat was een hele bevalling, maar nu dus al bijna 10 dagen zonder. Ik heb al pruimensap, sainaasappelsap, massage, draagdoek geprobeerd maar zonder succes hij lijkt er geen last van te hebben afgezien van ontzettend knallende stinkwindjes, maar toch baart het me zorgen dat het al zo lang in zijn darm aan het rotten is. Iemand tips/ervaring?
Sorry herstel, zie nu dat je bv geeft en hij normaal om de 5 dagen ontlast. Maar ik zou zeker even de dokter bellen! Rotten doet het niet zomaar hoor!
10 dagen is wel lang ja. Ik zou voor nu even naar de dokter gaan om het ven te helpen. Voorkom een ileus (stilliggende darm), want dat is gevaarlijk. En vanwege de 10 maanden zou ik eens proberen om elke dag wat gebroken lijnzaad te geven (hele zaadjes zijn zwaarder voor de darmen dan gebroken, maar wel heftigere werking voor goede ontlasting). Ik ken meerdere personen met veel moeite met ontlasten die veel baat hierbij hebben. Plus er zit omega 3 in.
Wat zonnebloem olie laten drinken (door flesje melk doen). Hoe komt het dat hij zo weinig eet naast borstvoeding? Hier at hij al volop brood en aardappels/groente vlees....
Die middelen hebben denk ik geen zin. Dan krijgt hij eerder overloop diarree van. Misschien zit er dus een hard stuk wat er eerst uit moet. Even de dokter bellen hoor. Misschien een klysma?
Oei, dat wordt brullen als t naar buiten moet. Je kan lactulose gebruiken, dit gaf ik om de dag in de ochtend door de fles (advies CB), maakt het een stuk aangenamer. Sinds ze goed groente eet, doe ik olijfolie erdoor en sindsdien geen lactulose meer nodig. Ik zou wel nu naar de dokter gaan, misschien moeten ze een handje helpen.
Lactulose of florax Van natuurlijke: gestoomde pruimen Het is logisch dat zijn darmen in knoop zitten als je maar af en toe wat introduceert. Ik vind 10 mnd kind mag wel elke dag fruit en groente tenminste voot goede darmen werking en flora.