Mijn dochter loopt nu sinds een paar weken zelfstandig (ook buiten). Op dit moment loopt ze nog op leren slofjes, maar komende week wil ik er dus op uit om haar eerste echte loopschoentjes te kopen. Ik wil hiervoor ook naar een goede schoenenzaak om advies in te winnen, maar wil voor mezelf alvast weten waar ik naar moet kijken. Op internet al veel goede tips gevonden, maar wat ik me nog afvroeg is welke maat mijn dochter voor schoen moet krijgen als haar schoenmaat nu 20.5 is (recent opgemeten). Ik lees overal dat je een cm erbij op moet tellen, zou ze dan 22 moeten hebben of is 21 voor nu groot genoeg. Natuurlijk zal het wellicht per merk verschillen en ga ik ook echt wel passen met haar, maar wellicht dat iemand alvast antwoord op mijn vraag heeft.
Weet je ook of er bij de recent opgemeten maat groeiruimte inzit? Dit verschilt namelijk per manier van meten. Zo ja dan is het 21 en anders is het 22. Ik raad je aan om vooral hulp te vragen in de winkel. Het is vooral belangrijk dat het voetje goed afwikkelt en dat er ook gekeken wordt naar de breedte! V Verder moet er altijd gekeken worden bij de schoen zelf of de maat goed zit en beide schoentjes moeten aangedaan worden. Veel kinderen hebben verschil in de voetjes! Ook is het verstandig om je kleine een stukje te laten lopen. Dit zal er een beetje houterig uitzien, maar zo kun je wel goed zien of de afwikkeling goed is!
Ik zou echt even naar een schoenenwinkel gaan en de schoen passen. Het verschilt enorm per merk en voetjes van je kind kunnen ineens groeien. Mijn peuter heeft heel lang schoenmaat 19 gehad, tot ongeveer een maand of vier terug... ineens naar schoenmaat 20, hup 21 en nu al bijna 22....
Precies wat degene voor mij zeggen! En let er goed op hoe ze voelen of de schoen goed zit, want op de neus drukken kunnen we allemaal wel, maar zo voel je dat niet goed. Let ook op dat ze tijdens het voelen op de wreef drukken, zodat de teentjes recht komen te staan en niet ingetrokken zijn, want anders heb je al snel te kleine schoenen
toen onze dochter begon met lopen (erg vroeg, was 11/12 maanden) had ze het kleinste schoentje maat 18. Nu is ze 19 maanden en heeft net maatje 21. is zal zeker wel bij een schoenenwinkel de voetjes opmeten en hun advies inwinnen.. hebben wij ook gedaan.
Mijn dochter liep ook al enorm snel. Dus ik hup naar de schoenen winkel en 1e paar echte schoentjes waren maat 19. Ik koop eigenlijk alleen schoenen van shoes me. Die zijn echt heel fijn voor m'n dochter en ze loopt er super goed op. Waarschijnlijk is het je al gezegd en waarschijnlijk heb je het al gelezen maar de zool moet buigzaam zijn en lekker soepel. Geen baby schoentjes bij de h&m oid kopen dus. Slippers kan ik je aanraden van ipanema! Die hebben handige bandjes zodat ze goed aanblijven. Veel shop plezier! Ps. De schoenenzaak gewoon even opnieuw laten meten altijd. Scheelt een miskoop of dat ze er te snel weer uitgegroeid zijn.
Bedankt voor jullie reacties en tips! Had idd al gelezen over de flexibele zool, leren schoenen, verschil in breedte e.d. Vandaar dat ik ook echt naar een goede schoenzaak wil gaan voor haar eerste schoentje. De maat 20.5 is laatst opgemeten met zo'n plastic schoenmaat model, ik dacht zelf dat ze in een kleinere maat zou zitten. Wil gewoon niet mis grijpen, dus een maat 22 kopen, terwijl dat nog echt te groot is, of een advies voor maat 21 krijgen, terwijl ze er dan met een paar weken weer uit is gegroeid. Vandaar dat ik het me afvroeg. Maar moet gewoon vertrouwen op het advies van de winkel en mijn eigen boerenverstand Ben benieuwd, is toch weer een volgende mijlpaal haar eerste schoentje