Welke draagdoek?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Daenerys, 9 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Hoi dames ik wil graag vaker mijn baby gaan dragen en heb nu de bjorn borg originals van mijn zus geleend en dit gaat verder prima alleen vind ik hem erg stug.
    Nu wilde ik dus gaan kijken naar echt een ergonomische draagdoek. Welke raden jullie aan?
    Mijn oog is gevallen op die van by kay of little frog...

2. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Ik heb een amazonas, erg blij mee. En niet duur, verder geen ervaring met andere merken. Op
    facebook is een groep "draagpraat" hier kun je veel info krijgen en vinden.

3. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    By Kay is wat dun, die kan snel snijden. Little frog vond ik fijner, maar voor de rest vooral kopen wat je mooi vindt, veel maakt het niet uit namelijk.

4. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

22 mrt 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oef, baby bjorn :( Ik hoop dat je zus hem in de prullenbak gooit en een ergonomische terugkoopt...

Goed dat je een ergo drager wilt aanschaffen! Wil je echt een doek of wil je graag een zak?
    Ik heb voor het eerste begin straks een elastische doek van bebo en voor daarna een bebo 4G draagzak.

5. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Ja wil echt een draagdoek zeg maar maar ook 1 die ik in de winter goed kan gebruiken. Ben helemaal niet thuis in die dingen.
    Waarom is baby bjorn zo slecht dan? Is die niet ergonomisch? Bij de de beschrijving van dat ding staat nl van wel...
    Maar een doek lijkt me gewoon fijner en zachter zegmaar

6. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

22 mrt 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Baby bjorn is idd niet ergonomisch. De beentjes hangen en worden niet in de huiste houding tot de knieholte ondersteund. Ook is het rugpand te hard waardoor je kindje de rug niet kan bollen

Wat ik je kan aanraden: ga een keer naar het mamacafe als ze een draagdoeken bijeenkomst hebben. En/of maak een afspraak voor consult met een draagconsulente. Die kan je alles vertellen over verschillende doeken en zakken en ze kan je ook al 1 of 2 knopen leren.

7. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

11 jul 2012
    652
    2
    18
    Girasol is ook fijn. Een mei tai is ook zacht en vind ik makkelijker knopen. Al heb je met een doek meer mogelijkheden. Kijk een op draagdoekenmarkt op FB. Dan krijg je een indruk van wat er allemaal te koop is.

8. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Leuk dragen, maar idd wel met een juiste
    Mijn tips:
    kijk op de fb pagina 'draagpraat'
    boek een consult:)

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Deze site geeft het verschil weer tussen wel en niet ergonomisch dragen. Ergonomisch dragen - Dragen doet leven

Ik weet niet waar je woont, maar in den bosch zit een nieuwe zaak. Ikbenmama.nl: Het eerlijke en eigenzinnige webwarenhuis voor de (bijna)mama van nu en haar uk! Eerder was het alleen online, maar nu dus een 'echte' winkel. Elke woensdag en zaterdag van 10 tot 12 hebben ze een draaginloopochtend.
    Je kan je vragen stellen en de verschillende draagdoeken proberen.

Hoe of wat verder weet ik niet, ik ben er nog niet geweest. Klinkt wel goed en hun site zelf vind ik heel fijn kwa advies en verschillen in de door hun aangeboden producten.

10. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik zou zeker een draagconsult boeken, want ik heb een ontzettend mooie geweven draagdoek liggen die enorm ligt te verstoffen. Heel zonde. Het was een cadeau en ik was ook echt van plan hem te gaan gebruiken. Ik wist niet dat ik zoooo ontzettend vaak moest knopen om de doek soepel te krijgen. Omdat ik er niet zo handig mee was duurde het knopen ook vaak te lang en was mijn kleintje al helemaal geïrriteerd. Hij vindt het überhaupt geen succes om met zijn rug naar de wereld te zitten. We hebben net een baby bjorn draagzak gekocht zodat hij nu met zijn gezicht naar de wereld kan kijken en later op mijn rug kan zitten. Misschien niet zo ergonomisch, maar wel ergonomisch ziet hij helaas niet zitten.

11. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Geweven doek kan je op meerdere manieren soepel krijgen dan alleen dragen.
    Wassen en uithangen.. Erop liggen zitten slapen etc
    Door de spijlen van de box halen en heen en weer bewegen
    Vlechten

Jammer nacho, misschien toch een draagconsult nog boeken? Na twee uur had ik het knopen goed onder de knie.
    Want een BB is helaas echt niet goed voor de heupjes en voor de rug :( Alhoewel de babys wel altijd blij kijken ;)

12. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik wist niet dat je met een BB ook kn rugdragen?
    Met het gezicht naar voren zou ik echt niet aanraden. Slechter kan eigenlijk niet...kun je die bb niet terugbrengen dan een ergonomisch kliksysteem aanschaffen? Lijkt me voor jezelf ook zoveel fijner!

13. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.021
    1.029
    113
    Oef, ben ook echt geen fan van de Baby Bjørn draagzakken. Zo zielig altijd als ik er van die baby's in zie bungelen. Kan me niet voorstellen dat dat echt fijn is voor zo'n kleintje.
    Heb zelf een Tula- draagzak en ben enorm fan! Ze zijn er in vele kleurtjes en motiefjes en heel makkelijk om zelf om te doen. Wel even een investering, maar het is het zeker waard! Ook een tip: begin zo vroeg mogelijk met dragen. Met mijn zoontje ben ik pas rond 6 maand begonnen en hij krijste de eerste weken de hele boel bij elkaar als hij erin moest ;) Mijn dochtertje daarentegen wordt altijd heerlijk rustig in de draagzak. Is voor ons ook HET troostmiddel als ze eens onrustig is :)

14. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik ben begonnen met een rekbare doek en inmiddels hebben we 2 draagzakken. Mijn vriend gebruikt een ergobaby (original) en ik een beco soleil. Beide zijn ergonomische draagzakken. Ik durf het knopen niet zo, alhoewel ik bijna een oscha doek had gekocht (waren 50% korting, maar ik was net te laat). Little frog, Yaro en Hoppediz zijn betaalbare doeken. De enige waar ik, naast de rekbare, ervaring mee heb is een ringsling van Girasol. Die is wel heerlijk zacht en soepel, meteen vanaf het eerste gebruik.

Als je de keuze hebt, koop dan geen Babybjorn, Stokke, Chicco oid. Er zijn voor dezelfde prijs (zelfs goedkoper, Mucibi is ergonomisch en al voor 45 euro te koop) veel fijnere dragers en doeken te koop. Voor zowel jou als je kindje

15. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Ik draag mijn zoontje in de by kay. Draagt super!

16. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier in het bezit van een rekbare en geweven doek en een mucibi en een ringsling. geweldig om af te wisselen en alles ergonomisch :) hoeft ook niet veel te kosten. mucibi is maar 45 euro. dat valt nog reuze mee

17. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Ik heb de Didymos Indio Aurora 😍
    En de kokadi flip xl.

Mijn meisje weegt 12.2 kilo en is nu voorop mijn buik helaas te zwaar en op me rug gaat goed :)
    Didymos Indio zijn fijne doeken.

18. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Kijk anders op de facebook groep met liefde dragen en delen.
    Die groep heb ik opgericht voor ouders net minder budget die toch graag ergonomisch willen dragen :)
    En ook op draagpraat :)

19. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik lees hier ook even mee! We hebben zelf een doek, maar als ons draakje vanaf volgende maand een dag naar oma gaat, moet oma ook een prefab draagding hebben voor ons zoontje. Mijn neefje van net 1 gaat ook die dag naar oma en 2 kids die niet lopen wordt wat lastig zonder draagzak.

20. MamavC

MamavC Niet meer actief

Ik heb een Chicco gehad en daarna een Hop-Tye maar mijn dochter wil alles graag zien.

Deel Deze Pagina