De stap naar de medische wereld gezet...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tweekids, 5 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Dochter is bijna 1,5 en heeft ooit 3 x doorgeslapen. 'normale' nachten komt ze 6 x. Ze begint dan te krijsen, soms is enkel de speen en aai over dr bol genoeg maar meestal 1 x van de 6 blijft ze krijsen, niks is goed.
    Je kan je voorstellen dat wij beide total loss zijn ook werken we beide gewoon.
    Al vanaf dat ze 1 is bij Cranio Sacraal therapie, de osteopaat Naet Therapie. Donderdag starten we bij een homeopaat.
    Wat hebben we nog meer geprobeerd:
    Met zetpil
    Bedje anders in de kamer
    campingbedje
    peuterbedje
    bij ons op de kamer
    Wel geen slaapzak enzovoort.
    Ik sta nu op het punt iemand ons huis te laten reinigen .

Vandaag bij de huisarts geweest hij zei nog nooit zo'n hulpvraag te hebben gehad met deze leeftijd en hij ging zijn collega's raadplegen of er een slaappoli is voor deze leeftijd, en of het hoestdrankje wat vroeger gegeven werd (bijwerking slaperig) nog gegeven mag worden uitraard als tijdelijke oplossing.
    Doordat zij zo weinig slaapt is ze overdag ook constant driftig, huilt veel . Ik wordt er gek van... Pfff Iemand nog meer in dit zelfde schuitje?

2. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Nee, maar wilde je ff sterkte wensen. Goed dat je hulp zoekt.

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw

4. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Wat vreselijk rot voor jullie.
    Hier precies hetzelfde! Wat apart dat ik dit topic uitgerekend nu lees..
    Dit is een beetje ons verhaal..

Mijn dochter is 13 maanden en heeft nog nooit echt doorgeslapen.
    Ze was een huilbaby, sliep amper. Met 6 maanden oorontsteking en hierna bleven we onder behandeling hiervoor. Eerst bij de huisarts, daarna doorverwezen naar de KNO arts. Vlak voor haar eerste verjaardag kreeg ze buisjes.
    Helaas heeft dit niks geholpen. Ze wordt constant wakker, huilen, krijsen. Maar soms ook roepen en praten..

Er lijkt altijd wel een reden te zijn..tanden, oren, griepvirus..Ik zit maar te gissen.
    Ze hoest sinds eergisteren en gisteravond werd ze om 21:15 wakker, om vervolgens om 3:45 pas te gaan slapen. En maar huilen..En om 6:30 weer wakker worden.

Ik geef nog borstvoeding en soms kan ik haar hiermee in slaap krijgen. Maar soms helpt dit ook niet en een aai over d'r bol is geen optie. Je zit dan gegarandeerd 2 uur met d'r op.

Ik heb dit nu al een jaar en ik ben gebroken. Omdat ze een huilbaby is geweest zijn we al bekend bij de huisarts en in het ziekenhuis. Vandaag zag ik het niet meer zitten na 3 uur slaap en ben ik weer bij de huisarts geweest. Ze mag worden opgenomen..maar mijn hart breekt als ik eraan denk dat ik haar daar achter moet laten..
    Ik ben ook compleet radeloos dus.
    Ik zat nog te denken aan een homeopaat of een paragnost. Ben hier echt niet van maar ik pak alles aan..
    Of iets van Sleepz?

Sterkte. Ik weet hoe je je voelt.

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik kan helaas niet uitgebreid reageren maar onze dochters hebben dit ook gehad, mijn advies is naar de kno te gaan, onze eerste dochter sliep pas door met 3 jaar toen zij haar neus en keel amandelen verwijderd had en buisjes kreeg, helaas heeft zij door het late handelen een flinke knauw gekregen wat betreft spraak

Onze jongste moeten alleen de keel amandelen er nog uit en dit zal ook binnen kort gaan gebeuren ze doen het niet voordat een kindje twee jaar is,

Ze heeft buisjes en haar neusamandelen zijn eruit, met hier en daar een kuurtje slaapt ze redelijk

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat dus.

Ik zou eerst al het medische uitsluiten, dus oren, neus en keelamandelen laten checken. Dit kan een oorzaak zijn van slaapproblemen! Vraag een doorverwijzing naar de KNO-arts.

7. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Precies bovenstaande. Yinthe is vorige woensdag geopereerd. Een gigantische neusamandel is verwijderd en buisjes gekregen.
    Onze dochter sliep al maanden niet goed in. We reden haar elke avond in slaap, ze werd snachts heel veel wakker en overdag was het drama.

Nu moet ik zeggen, het inslapen kost ons 2 minuten wiegen. Snachts amper tot niet wakker, ze is alleen vroeg wakker. Overdag? Het meest vrolijke meisje die ik in tijden gezien heb!

Ik wist het ook echt niet meer... Hopelijk blijft dit de oplossing.

8. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    M'n vriendin gaat om precies dezelfde reden als jij een afspraak maken met de osteopaat.
    Ik weet niet precies wat zo iemand doet, maar een osteopaat schijnt wonderen te verrichten met niet goed slapende kindjes.

9. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Naar de KNO! Echt!

10. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Hier ook een kno kind. Buisjes, neusamandelen eruit en stoppen met koemelk tot ze ruim 2,5 was (en nu alleen yoghurt of smeerkaas) heeft een boel gedaan. Helaas waren de slaapjes al zo ernstig verstoord dat het snachts soms nog steeds onrustig is. Gelukkig gaat de avond goed.
    Bij ons in bed sliep ze beter, ik heb nachten met haar praktisch rechtop geslapen.

Osteopaat heeft hier absoluut niet geholpen.

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    O zal ik om vragen als die mij terugbelt deze week.

Ook als ze totaal niet vaak verkouden en/of oorpijn heeft kan het toch dat zijn?

12. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Hier dl van bijna 2. Ongeveer hetzelfde verhaal. En toch werd het na 1,5 jaar makkelijker voor ons. Of het dan went? Of ze slaapt sneller weer in?

Ben blij dat ze haar gebit compleet heeft Ik kon ook altijd wel iets verzinnen waardoor ze wakker moest zijn. Ik slaap overdag bij, ik werk niet zoveel meer o.a. Om de vermoeidheid

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Ik kan overdag helaas niet bijslapen, ik werk nu 20 uur per week maar waarschijnlijk vanaf 1 november (tijdelijk) fulltime en zie daar als een baksteen tegenop maar goed..

14. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Ja, dan kan het nog steeds vocht achter de oren zijn. Of een vergrootte neusamandel die de boel verstopt houdt.

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Om 16:00 gebeld door de huisarts dat ik het hoestdrankje op mocht halen ! En dat een 2e stap was het consultatiebureau (zie ik absoluut niet zitten want ik hoef niet te leren hoe ik ermee om kan gaan ik wil gewoon dat zij gaat slapen zodat zij weer normaal kan functioneren)
    Om 17:00 uur bij de apotheek , helaas mevrouw we geven het niet mee de kans op wiegendood onder 2 jaar is aanwezig. Pff daar kwamen de tranen, heb staan brullen in de apotheek, ik had echt weer een sprankje hoop ik denk 2 dagen gebruiken en hopen dat ze t dan 'snapt' want het is natuurlijk ook een soort gewoonte. Daar ging mijn hoop dus.
    Wel vanmiddag bij de homeopaat geweest en van alles meegekregen dit moet binnen een week werken, ben benieuwd.

16. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hier ruim 3 en gelukkig niet (meer) zo erg. Maar elke nacht wordt ze 2x wakker (tenzij ze naast mij ligt).

Ik heb er vrede mee, ben zeker kapot. Maar ooit zal het goed komen.

17. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hoestdrank wordt ook absoluut afgeraden bij baby's, dus je apotheek heeft gelijk. Ik snap niet dat je huisarts dit voorschrijft. Ik snap overigens ook niet waarom dat zou helpen tegen doorslapen? Omdat ze er suf van worden? Dat is nu net géén reden om het te geven.

Zou toch naar een degelijke kinderarts gaan hoor. Of de KNO.

18. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Klopt. Hier bij de huisarts geweest voor het hoesten, die schreef Serolux voor. Dit hebben we (helaas) 2 weken gegeven.
    Gisteren naar de KA geweest, en die was absoluut tégen hoestsiroop bij baby's!

19. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Oh meid, wat kun je je radeloos voelen he?
    Ik weet niet of je het al geprobeerd hebt, of dag je hier uberhaupt op zit te wachten maar misschien is dit een tijdelijke oplossing;
    Nieuw! Drink & dream voor kids | Sleepzz.nl

Ik zag het laatst toevallig staan bij de etos. Heb er geen ervaring mee, maar ik dacht ik laat het je ff weten!

20. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    We gebruiken nu 3 dagen Valdiprest (ongeveer hetzelfde) als dit niet werkt proberen we deze , bedankt voor het meedenken :)
    Ze heeft vannacht maar 1 x gehuild dus er zit verbetering in, of het is toeval haha, voel me wel uitgerust gek is dat.

Deel Deze Pagina