Welke draagzak baby 7 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bootcamp babe, 19 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Voor de draagmama’s!

    Ik heb drie kinderen (4, 2 en 7 maanden) en we gaan veel met de bakfiets op stap. Dan wil ik de jongste dragen want die maxicosi in de bakfiets is me te zwaar. Die blijft dus in de fiets.

    Nu hebben we gedragen met een doek maar dat is me teveel werk. Ik moet twee andere kinderen in de gaten houden. Ik heb een Ergobaby draagzak maar daarvoor moet je een slangenmens zijn om die achter dicht te krijgen.

    Welke draagzak is handig? Mijn jongste is nu 7,5 kg en heeft maat 68.
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik vind de tula free to grow heel erg fijn! Die kan t/m maat 86. Ik zou hem wel gaan passen trouwens voordat je hem koopt want niet iedereen vindt hem fijn.

    (En ik begrijp je goed toch dat je de draagzak pas gebruikt als je op bestemming bent en niet tijdens het fietsen...? :oops:)
     
  3. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.322
    1.054
    113
    Ringsling voor korte stukjes of tula free to grow
     
  4. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Bedankt voor je reactie maar had wel zonder dat moralisme gekund. Als ik zou willen fietsen met een kind in de draagzak is dat mijn zaak.
     
  5. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ringsling heb ik gehad, vond het een onding bij een zwaarder kind. Die tula ben ik nu wel erg benieuwd naar.
     
  6. Taco

    Taco Actief lid

    11 dec 2012
    433
    35
    28
    Ik heb ook de tula en vind hem echt super. Je hebt hem zo om.vind alleen tussen je schouders soms lastig vast te klikken. Als mijn dochter er bij is vraag ik het vaak aan haar of zij hem even dicht klikt. Alleen lukt ook hoor maar vind dat makkelijker.
     
  7. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Je kunt bij ergobaby de schouderbanden toch ook gekruist dragen? Dan hoef je dat klipje niet dicht te doen.
    Verder schouderbanden lang, dan klipje dichtdoen, dan schouderbanden strak trekken.

    En als je toch een andere deaagzak wil, passen is het advies. Wat voor de een perfect zit, zit voor de ander voor geen meter.
    Maar de Isara the one is een goede draagzak, die nog lang mee kan. Kan ook gekruist dus niet dat stomme bandje.
    De twist is een mooie.
    En nog weet ik veel hoeveel anderen.
     
  8. Marre1985

    Marre1985 Bekend lid

    1 mei 2017
    586
    495
    63
    Vrouw
    Wij hebben een manduca, gekocht toen hij een half jaar was, en ook nu hij ruim een jaar is past hij nog prima.
     
  9. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Ik heb een Tula, kan hem zelf overal dichtklikken. Had ik bij de oudste ook, toen de Toddler-versie ook nog gebruikt.
    Inmiddels zit zoontje vanaf een maand of 6 in de gewone Tula.
     
  10. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.564
    2.417
    113
    De Tula, Manduca, Isara, Twist die hier genoemd worden zijn allemaal fijne ergonomische dragers, maar hebben ook allemaal het veiligheidsbandje op dezelfde plek als je Ergobaby. Een andere draagzak gaat je probleem dus niet oplossen, de truc hoe het werkt kennen wel.

    Je moet eerst de schouderbanden flink lang maken. Dan doe je baby in de draagzak, rugpand omhoog, schouderbanden om. Door de lange schouderbanden kun je wel bij het veiligheidsbandje. Maak die vast, en trek daarna de schouderbanden aan. Als je mega stijve armen hebt en er zo nog niet bij kunt, dan maak je eerst het veiligheidsbandje vast, duik je eronder door met je hoofd en trek je daarna de schouderbanden aan.

    Je weet dat je de hoogte van het veiligheidsbandje kunt schuiven?
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  11. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    Ik heb een kokadi. Het fijne vind ik dat hij veel soepeler is dan een tula doordat hij echt draagdoek stof is gemaakt. Je hebt er verschillende maten in dus daar zou je naar moeten kijken.
     
  12. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Jaaa ik ben er inmiddels achter dat je dat bandje omhoog kan schuiven. Ook vind ik alle genoemde draagzakken wel op de mijne lijken dus ik kijk het nog even aan.
     
  13. Tessss

    Tessss Fanatiek lid

    9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Tula inderdaad! Die vond ik heel fijn totdat hij ruim een jaar was en 10 kilo. Toen werd het wat zwaarder dus vanaf die tijd weinig meer gedragen.
     
  14. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.832
    2.107
    113
    Vrouw
    Houten
    Bykay 4 way click carrier! Ideaal ding :)
     
  15. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Tula ftg
     
  16. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.433
    784
    113
    Marsupi, ideaal voor het eerste jaar en sluit met klittenband
     
    JongetjeM vindt dit leuk.
  17. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Ideale draagzak voor het begin idd. Maar hier was dochter met 6 maand echt al te zwaar en te groot voor de marsupi.
     
  18. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.433
    784
    113
    Als ik het goed zeg is hij tot 12 maanden/15 kilo. Ik heb hem echt wel tot een jaar gebruikt.
     
  19. JongetjeM

    JongetjeM Bekend lid

    28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Idd ideaal.. Gebruikt tot 6 maanden daarna helaas spreidbroekje dus kon toen niet meer.. Hij is te koop als je wilt..
     
  20. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Hij past idealiter tot en met maat 68. Daarna is de knie tot knie ondersteuning niet goed genoeg meer.
    Maar hier was dochter met 6 maand al 9 kilo, waardoor het te zwaar werd, hij gaf niet meer genoeg steun.
     

Deel Deze Pagina