Welke draagzak/doek handig?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Roosenzo, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Tja daar zijn de meningen dus óók over verdeeld (om het geheel eenvoudig te houden ;)) In een niet SSC is het max 2 uur per dag, in de natuurlijke kikkerhouding is er geen max. Zou hier ook nietuitmaken. Mijn zoon is een buikslaper en trekt zichzelf op in de kikkerhouding dus die ligt het grootste deel van de dag zo (en af en toe op zijn ruggetje met spelen uiteraard).

Met name met draagdoeken (helemaal passend om je baby en mits in goede houding) is er geen max aan draagtijd. Sterker nog baby's huilen minder en slapen sneller door (komt voor uit onderzoek) als ze veel rondgedragen worden.

Belangrijk met dragen:
    - goede houding (heupen + rug + hoofdje, best te bereiken met draagdoek en daarna de SSC)
    - zolang de baby (en de drager) het prettig vindt
    Wanneer dat het geval is is er géén max aan tijd.

2. misa

misa Niet meer actief

@Juju81: wat zijn nog meer ssc draagzakken dan?

Heeft iemand er niet eentje in de aanbieding? :)

3. Niike

Niike Actief lid

31 aug 2010
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
  4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
  5. misa

misa Niet meer actief

Dankjewel!

Is een marsupi wat?

En ligt dat aan mij of is dat forum voor dragen een beetje onoverzichtelijk? :)

6. Niike

Niike Actief lid

31 aug 2010
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
  7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Je kunt ook onder het kopje Dragen bij Overige dragers topics vinden waar de verschillen tussen de dragers worden besproken. Is het waard om eens rond te kijken hoor :) (En ja het is even wennen inderdaad ;))
    Marsupi is een drager waar ik veel goede dingen over lees!

8. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

Indd een Beco!Goeie keuze..Wij gebruiken hem nog met veel plezier.En waarom een Baby Bjorn slecht zou zijn, verglijk t eens als jij de hele tijd in een parachute tuigje hangt, word je ook niet erg blij van..

9. misa

misa Niet meer actief

Dankjewel!
    Ik blijf het allemaal verwarrend vinden hoor wat nou goed is en wat niet.. :)

Ik heb een babybjorn maar ga wel twijfelen. Maar ik vind het echt zoooo duur..! Weet niet of ik het vaak genoeg zal dragen. Doe het nu ook niet veel, maar vind het wel leuk en handig.

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Misschien draag je wel meer met een goede drager :) Als je je babybjorn via Marktplaats verkoopt ben je al een heel eind om vervolgens een goede drager te kopen.
    Er staan trouwens bijvoorbeeld Bondolino's op Marktplaats nu ;)

Het is allemaal een gevoelskwestie. Ik voel me beter met een SSC en dus heb ik zo'n drgaer gekozen. Ik vind dragen ook prettig, met boodschappen doen bijvoorbeeld. Maar dat is geheel persoonlijk :)

11. misa

misa Niet meer actief

Ja lijkt mij ook wel fijner. En daarbij.: als alles mee zit zouden wij vrij snel voor een tweede kindje willen gaan. En om nou alweer een tweede/nieuwe/dubbele wagen te kopen... :)

Ik zag ze op marktplaats. Maar is zo ver weg..! Heb het nooit geprobeerd.
    maakt het uit of je een oudere neemt of een nieuwere versie?

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Zoveel weet ik er niet van, zou ik eerder stellen op dragen-en-voeden forum. Denk dat er niet veel verschil in zit in de zin dat het gewoon een goede drager is.

13. misa

misa Niet meer actief

Dankje!

@Ts: weet jij al wat je gaat doen?

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Ik heb met veel plezier de Babybjorn gebruikt als ik even de hond uit liet, klik en klaar. Maakte er geen wandelingen van uren mee.
    Tegenwoordig heb ik een Manduca en die bevalt ook prima, maar de Babybjorn was makkelijker om je kind in te doen. Manduca kun je weer langer mee doen en hij kan zowel op je buik als op je rug. Heb wel een leuk printje gekozen, want het oog wil ook wat ;). Ik draag hem nog steeds voornamelijk op mijn buik, dat vindt hij veel leuker dan op de rug en ik vind het ook makkelijker.
    Heb ook een Hoppediz draagdoek, maar de Manduca grijp ik eerder voor een snelle wandeling.
    Ik had alsnog een duowagentje erbij gekocht op MP voor 5 tientjes, hartstikke handig en later gewoon weer doorverkocht, dus al met al heeft het me zowat geen drol gekost.

15. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik heb zelf een bykay draagdoek en ik vind hem geweldig! Mijn zoontje heeft verborgen reflux en is soms daardoor helemaal overstuur. Als ik hem in de doek doe word hij meteen rustig en valt in slaap. Hij vind het echt fijn.

Op dat forum wat juju81 vermeld kun je veel meer informatie vinden. Ik ben daar ook lid van en je kan echt heel veel info vinden over verschillende dragers en doeken.
    Ik zoek nu een geweven doek, want wil mijn zoontje straks op mijn rug dragen.

16. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn zeer tevreden over de ergo baby carrier

17. misa

misa Niet meer actief

Waar verkopen ze die beco's? Behalve internet, zodat je 'm ff kunt passen..!

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Zou even contact opnemen met Blozekrieske, zij is de officiele verkoper hier in Nederland. Op dragen-en-voeden.nl/forum kun je een oproep plaatsen. Er zijn daar veel moeders door heel Nederland en vast wel eentje in jouw buurt paar je even mag proberen. Waar woon je?

19. misa

misa Niet meer actief

Ik heb trouwens ook wel een goed gevoel bij de bondolino's..! Ziet er erg degelijk uit. Ik ben al vanalles en iedereen aan het mailen over die dragers..! ;) Ik woon in Overijssel trouwens.

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja ik heb eigenlijk nog nooit iets negatiefs over de Bondolino gelezen en die zou hier ook komen maar vriend wilde een hipper exemplaar dus werd het de beco ;) (en hij moet zoon naar kdv brengen met de drager dus nou goed)
    Denk dat Overijssel net iets te ver is om mijn Beco te passen. Hopelijk vind je iemand dichterbij :D

Deel Deze Pagina